  • 21. Data: 2013-03-01 12:48:53
    Temat: Re: Trawiarka - pompowanie płynu
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-01 12:05, k...@g...com pisze:

    > Będę okrutny i stwierdzę że nie zrobisz` porządnej trawiarki. Nie masz pojęcia o
    materiałach bo tutaj pytasz. Wymyśliłeś księżycowy sposób grzania. Trawiarka to nie
    zaprogramowanie małego procesora w czym możesz być dobry. Dostałeś ode mnie
    sprawdzone rozwiązanie z głośnikiem. Nie chcesz skorzystać z rady, Twoja sprawa.

    Tak swoją drogą to nie rozumiem po co robić trawiarkę. Jak robi się
    mało (na własny użytek lub prototypy) to się trawi w kuwecie. Jak więcej
    to się zleca płytkarni, która zrobi porządnie z metalizacją otworów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2013-03-01 13:20:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-01 10:24, Adam Wysocki pisze:

    > Np. ta?
    >
    > http://allegro.pl/pompka-spryskiwacza-daewoo-tico-po
    lonez-plus-jkn-i2998404652.html

    Nie, to już nowoczesna pompka wirnikowa. Miałem na myśli takie
    starodawne coś
    http://allegro.pl/polonez-caro-plus-1-6gsi-zbiornicz
    ek-spryskiwaczy-i3062183671.html
    - montowane na worku z wodą, a nie jak w nowych - na plastikowym
    zbiorniku. Ma to w środku właśnie rurkę gumową, a silniczek (chyba z
    przekładnią?) mieli po tej rurce "wyciskarką" z rolkami. Ze starości
    przeważnie ta rurka twardniała, blokując wyciskanie wody i spadała
    sprawność do zera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2013-03-01 15:39:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-01 10:40, Adam Wysocki pisze:

    > Trzeba ją najpierw zalać, czy sama zasysa?
    Zasadniczo to ja ją mam wstawioną tak, że pół pompki siedzi w cieczy,
    więc nie zalewam ani nie musi zasysać, ale z tego co pamiętam to
    podciągnąć te 1-2cm daje rade bez problemu.

    > Ciężko je znaleźć :) Większość grzałek z Allegro ma termostaty, a to i
    > szczelność mniejsza, i przerabiać trzeba, bo zwykle nie osiągają nawet
    > 40 stopni. Właśnie - jaka jest idealna temperatura roztworu? Różni ludzie
    > różnie podają, ja myślałem o 50 stopniach.
    Ja staram się celować w te 50'C, ale wychodzi jak się uda, bo termostatu
    mi się nie chciało robić.

    http://allegro.pl/kultowa-grzalka-akwariowa-skalar-b
    ez-termostatu-i3055673141.html
    - trochę "poszli w cenę", ale może warto się przejść do jakiegoś sklepu
    zoo, lub na giełdę zwierzaków? (ja swoje grzałki kupowałem na takiej
    giełdzie, od gościa co miał "wszystko do akwariów")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2013-03-01 16:37:17
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]

    Dostałeś ode mnie sprawdzone rozwiązanie z głośnikiem. Nie chcesz skorzystać

    Sam pomysł dobry, ale po co od razu głośnik?
    Małą wytrawiarkę zrobiłem z silnika od magnetofonu. Ciężarek na osi.
    Metalowy blat stoi na czterech sprężynach. Telepie się koncertowo. Pod
    blatem przymocowałem dwie grzałki od prostownicy do włosów. Pasuje zwykła
    kuweta, ma tylko wadę: plastik słabo przewodzi ciepło.
    Dlatego zacząłem używać naczyń ze stali nierdzewnej. Jak na razie nie widać
    że ich bierze, ale za krótko aby mówić o dużej trwałości.
    Dawno temu zrobiłem mieszanie z elektromagnesu. Plastikowa łapka zanurzona w
    wytrawiaczu co chwilę "przesuwała" roztwór . Okazało się nad wyraz skuteczne
    i niezawodne.
    Robiłem próby z pompką, ale miałem problemy z wydajnościa - zdecydowanie za
    duża.
    Wszystko to co powyżej odnosi się do małej wytrawiarki - 250ml wytrawiacza.

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2013-03-01 18:00:46
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.02.2013 20:48, sundayman pisze:
    > Pytanie zasadnicze - czy te bąbelki mają rzeczywiście sens ?
    > Bo jeżeli mają na celu mieszanie roztworu, to może bardziej racjonalne
    > byłoby albo mieszanie mieszadłem magnetycznym, albo - pobieranie pompką
    > u góry zbiornika i wrzucanie tego ponownie u dołu.
    >
    > Są jakieś "naukowe" informacje na ten temat (jak najbardziej efektywnie
    > powinien wyglądać proces) ?

    Ja myślę, że bąbelki mają o tyle sens, że takie rozwiazanie jest proste
    i odporne na korozję. Bąbelki można też oddzielić od trawionej płytki
    przegrodą jak już ktoś napisał, albo puscić w rurce. W razie awarii bez
    problemu wszystkie elementy kupisz w sklepie akwarystycznym.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 26. Data: 2013-03-01 20:51:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-28 09:22, Adam Wysocki pisze:
    > Chcę zrobić sobie trawiarkę. Jak wiadomo trzeba zrobić dwie rzeczy -
    > ogrzać roztwór i wymusić jego ruch.

    A może by tak ultradźwiękami? Przykleić przetwornik do ścianki.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 27. Data: 2013-03-01 22:22:59
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 marca 2013 20:51:56 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > A może by tak ultradźwiękami? Przykleić przetwornik do ścianki.
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Paweł

    Pewno można tylko po co?

  • 28. Data: 2013-03-02 16:02:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.03.2013 12:48, Mario wrote:

    > Tak swoją drogą to nie rozumiem po co robić trawiarkę. Jak robi się mało
    > (na własny użytek lub prototypy) to się trawi w kuwecie.

    Wytraw w kuwecie ścieżki 10mil/10mil (nie mówiąc o mniej).

    Michoo

  • 29. Data: 2013-03-02 16:20:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Saturday, March 2, 2013, 4:02:45 PM, you wrote:

    > Wytraw w kuwecie ścieżki 10mil/10mil (nie mówiąc o mniej).

    Niewiele szersze trawiłem w kwasie azotowym na talerzu prawie 40 lat
    temu... W kuwecie w roztworze trawiącym 10 mils to spokojnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-03-02 18:47:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-02 16:02, Michoo pisze:

    > Wytraw w kuwecie ścieżki 10mil/10mil (nie mówiąc o mniej).

    Ale po co? Takie cienkie ścieżki oznaczają, że robisz coś co ma gęsty
    raster i wiele nóżek. Pewnie jest tez wiele przelotek. Trzeba polutować
    drucikiem przelotki, a potem walczyć z ewentualnymi zwarciami czy
    przerwami ścieżek. I to w sytuacji, gdy robisz prototyp i możesz mieć
    błąd w projekcie lub w programie. Wolę zapłacić kilkadziesiąt złotych i
    zamówić płytkę prototypową w Gamie, niż marnować kilka dni na walkę z
    problemami wynikającymi z takiej oszczędności.

    --
    pozdrawiam
    MD