  • 41. Data: 2010-06-14 16:02:17
    Temat: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > I jeszcze drobiazg - czy wolno ci uzyc elementow z adnotacja producenta
    > "do not use in life support application" czy podobnym dupochronem.

    Wolno - zawsze może pozbyć się tej klauzuli kupując jednorodną partię
    technologiczną i przepuszczając ją przez dodatkowe badania
    niezawodnościowe we wlasnym zakresie. Certyfikowane oczywiście badania.
    Partia rzędu tysięcy sztuk, setka albo dwie elementów na badania rzędu
    dziesięciu tysięcy godzin - i za rok nie ma zastrzeżeń.

    --
    Darek

  • 42. Data: 2010-06-14 16:09:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w

    > Wiesz, urządzenie ma przejść badania i tyle... To jest jak z CE -
    > nieważne, czy do swojego urządzenia wsadzisz podzespół z CE czy
    > bez - urządzenie w całości ma przejść badania....

    No ale potem jakis wypadek sie zdarza, i jak jakis biegly zwroci
    uwage to sie okaze ile lat przypadlo na wlasna odpowiedzialnosc,
    czy mozna sie wykpic "zgodnie z procedura zakladowa dodatkowo kazdy
    egzemplarz testowalismy czy naprawde wytrzymuje 5kV".

    J.

  • 43. Data: 2010-06-14 16:12:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Waldemar,
    >
    > Monday, June 14, 2010, 11:26:18 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To chyba pomyłka - nie da się zrobić takiego transformatora. A parę
    > dla zastosowań medycznych zaprojektowałem i certyfikację przeszły.

    Da się - transformator z ekranowanymi uzwojeniami. Pierwotne na swojej
    sekcji karkasu nawinięte w rynience metalowej uziemionej (oczywiście
    przeciętej żeby nie tworzyła zwoju zwartego), wtórne tak samo - a
    szczeliny w rynienkach się mijają. Powinno się dać uzyskać pojemność
    wzajemną tego rzędu - pojemność doziemna może być, jak rozumiem,
    dowolna. Fakt, trudno taki transformator w hurtowni kupić - nie wiem
    nawet czy na zamówienie się go dostanie z certyfikatem. Od ręki można
    zamówić u dobrego producenta, klient nasz pan - tylko to będą dodatkowe
    kłopoty z certyfikacją.

    --
    Darek

  • 44. Data: 2010-06-14 16:19:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Monday, June 14, 2010, 6:12:51 PM, you wrote:

    > Da się - transformator z ekranowanymi uzwojeniami.

    Nawiń i zmierz.

    [... ja naprawdę znam techniki obniżania sprzężenia pojemnościowego ...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2010-06-14 16:29:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Tak czytam te dokumentacje i mam wrażenie, że mylisz stale napięcie
    > nominalne pracy z napięciem próby. Ciebie interesuje deklaracja
    > zgodności z aktualną normą medyczną. Jak jest, to znaczy, że normę
    > spełnia i koniec.

    Tak, mylę. Albo inaczej - nie wiem, które stosować :) Rozumiem, że te
    4kV, to napięcie probiercze i jeśli transoptor przechodzi test >=4kV to
    będzie OK. A napięcie robocze to w moim urządzeniu maksymalnie napięcie
    sieciowe, tak?

    Co do zgodności z normą - norma definiuje różne poziomy napięć, jakie ma
    wytrzymać układ, w zależności od typu ochrony (pojedyncza, podwójna),
    napięcia roboczego, miejsca zastosowania (między siecią a urządzeniem,
    czy między elementami urządzenia) itp. I co to znaczy, że transoptor
    spełnia wymagania normy. Wszystkie? Czy tylko część? Po prostu tego
    tematu nie czuję, dlatego się tak pytam :(... Obawiam się, że taki
    element owszem, spełnia wymogi, ale w jakimś zakresie, który mnie nie
    dotyczy ;)... i tym uzasadnię swoją upierdliwość ;>...

    Konop

  • 46. Data: 2010-06-14 16:31:03
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zerknij na to:
    > https://www.silabs.com/products/power/isodrivers/Pag
    es/default.aspx#video2

    A jest to dostępne gdzieś w PL? ;>...

    Konop

  • 47. Data: 2010-06-14 16:34:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Monday, June 14, 2010, 6:29:35 PM, you wrote:

> [...]
    > 4kV, to napięcie probiercze i jeśli transoptor przechodzi test >=4kV to
    > będzie OK. A napięcie robocze to w moim urządzeniu maksymalnie napięcie

    Na przykład.

    Wszystkie transoptory serii CNY64/5/6 spełniają normę medyczną
    dotyczącą izolacji. Mają wystarczający CTI, creepage, grubość izolacji
    stałej i napięcie próby (najmniejszy, CNY64 ma 8.2kV AC/1min).

> [...]
    > element owszem, spełnia wymogi, ale w jakimś zakresie, który mnie nie
    > dotyczy ;)... i tym uzasadnię swoją upierdliwość ;>...

    Gdybym miał normę pod ręką, odpowiedziałbym. Ale nie mam, niestety i
    operuję na własnej pamięci :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2010-06-14 16:41:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.06.2010 15:20, schrieb Konop:

    > Astronauci ;)... słyszałeś kiedyś o czymś takim, żeby sprzęt kosmiczny
    > UZIEMIAĆ??!! :P... byłoby to ciężkie do wykonania ;D...

    ach, Polak potrafi. W razie co łańcuchem z kotwicą do ziemi ;-). Ale na
    serio, to robiłem coś, co się nazywa grounding diagramm dla naszego
    sprzętu na ISS. A czas wolny kosmonautów nazywa się w Rosji "wychodnoje
    wriemia".

    W tym przypadku jednak pomiary są robione na CRV, czyli pojeździe do
    wyciągania astronautów z shuttla i czasami wożącym ich do laboratorium
    (czasem jadą normalnym samochodem) oraz potem w samym laboratorium.

    > A tak na serio - urządzenie, które robię, jest bezpieczne tak, jak każde
    > inne. Zasilane przez zasilacz PCta, miliony ludzi na całym świecie ufa
    > takim zasilaczom ;)... no ale wymogi są, badania przejść musi, więc
    > kombinuję co tu dać :)...

    No wiem. Zasilacz musi mieć dopuszczenie medyczne lub całość urządzenia
    musi być zasilana przez transformator bezpieczeństwa dopuszczony do
    zastosowań medycznych.

    Waldek

  • 49. Data: 2010-06-14 18:41:08
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > stałej i napięcie próby (najmniejszy, CNY64 ma 8.2kV AC/1min).

    > Gdybym miał normę pod ręką, odpowiedziałbym. Ale nie mam, niestety i

    OK, i tak dużo pomogłeś, dzięki :)

    Konop

  • 50. Data: 2010-06-14 19:58:04
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > Z kolei jak patrzę na parametry - to większość układów moim zdaniem
    > powinna je spełnić (te o napięciu izolacji >3,5kV).
    > Więc albo producenci nie chcą pisać, że spełnia, albo ja źle
    > sprawdzam ;)... Stąd prośba o pomoc ;)...
    > Wujka googla pytałem... ADuM2401 byłby OK, ale trochę to małe, żeby
    > wzbudzić moje zaufanie ;)... Cena OK, ale gdyby było coś tańszego, to
    > też bym się nie obraził ;)...
    > Co z takimi CNY64 65 i 66? Mają napisane niby, że spełniają normę
    > 60601, test 8,2kV przechodzą, ALE w dokumentacji piszą:
    > Rated isolation voltage (RMS includes DC)

    EKG 6Nxxx PCxxx , pod transoptorami szczelina 2mm , urzadzenie na rynku od
    min 5lat , obecnie w ciaglej sprzedazy