  • Data: 2010-11-05 14:59:58
    Temat: Re: Transoptor 3kV (Viorm)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przykład programu jaki podałeś nic mi nie mówi, bo ja nie piszę programów.
    > Moim zadaniem w tym przypadku było wyłuskanie obwiedni z sygnału 125kHz
    > 100Vpp zmodulowanego amplitudowo sygnałem 62,5kHz 5mV.
    > P.G.

    A...O.K.
    Więc skoro dyskutujemy, to podzielę się swoimi uwagami.
    W pierwotnej wersji zasilanie mikrokontrolera zrobiliśmy w taki sposób,
    że z rezonatora był zasilany układ prostownika dwupołówkowego.
    Jednopołówkowe prostowanie nie wchodziło w grę, gdyż energia
    odebrana z anteny była za mała niestety.
    Modulacja była realizowana mosfetem.
    Znalazłem jakiś wstępny schemat:
    http://www.alpro.pl/transpo/mostek.bmp

    Potem zauważyłem, że mostek dwupołówkowy już jest przecież w
    mikrokontrolerze.
    Po dwie diody od każdego wejścia układu rezonansowego.
    Brakowało jeszcze kondensatora, więc dałem go po prostu na zasilaniu.
    Mosfet też już nie był potrzebny, bo zwierałem układ po prostu wyjściami
    I/O,
    tak jak opisałem to wcześniej.

    Tak więc wyszło na to:
    http://www.alpro.pl/transpo/tylkoLC.bmp

    Tutaj jest już wersja z baterią, a to po to, żeby zwiększyć zasięg.
    Dla kilku centymetrów nie musi jej być.
    My mieliśmy dobry zasięg z baterią ok. 50 cm.

    Mile wspominam te badania i testy.
    S.