    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transmisja danych za pomocą światła?
    Date: Sat, 17 Apr 2010 22:55:18 +0200

    Atlantis wrote:

    > Gdzieś w zakamarkach pamięci siedzi mi wspomnienie opisu projektu, na
    > który natknąłem się kilka lat temu. Chodzi o transmisję danych cyfrowych
    > za pomocą światła (podczerwieni?) na dość znaczną odległość -
    > przynajmniej pomiędzy dachami budynków. Wydaje mi się, że projekt
    > opracowany gdzieś na wschodzie (Rosja?).

    Osobiście widziałem coś takiego na targach CEBIT w Hannowerze w 1999 roku, o
    ile mnie sclerosis nie myli, to bawił się tym instytut Frauenhofera w
    Berlinie. Transmisje rzędu kilku Gbit/s na odległość kilkudziesięciu metrów,
    Mbity na większe odległości. Szukali komercyjnego partnera, ale chyba nie
    znaleźli. Byli na sąsiednim stoisku, więc zapamiętałem ;-). Przy większych
    odległościach mieli solidne problemy z rozmyciem pakietu. Ale radioamatorzy
    prowadzą łączności na laserze na odległości kilkudziesięciu-kilkuset
    kilometrów.

    Waldek