  • Data: 2009-05-24 13:55:23
    Temat: Re: Transfer dużych plików na serwer
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat mam ten komfort, że korzystam z serwera dedykowanego, na którym
    > można ustawić dowolne parametry,

    Więc może Ty mi pomożesz w interpretacji powodów istnienia ograniczeń na
    wielkość i czas POST'a? Czy istnieje jakiś powód (np. bezpieczeństwo), dla
    którego powinno się limitować oba parametry? Czy np. ustawienie 1GB na
    wielkość POST i 1h na maksymalny czas transferu nie zagraża czemuś?

    > problem mnie więc nie dotyczy, poza tym to, co tworzę, zwykle dostępne
    > jest tylko niewielkiej liczbie osób i mam wpływ na to, czego używają (albo
    > inaczej, używają cywilizowanych narzędzi zgodnych ze standardami i nie są
    > idiotami).

    Nooo... chyba niekoniecznie masz na to 100% wpływ. W końcu teoretycznie
    jakiś złośliwiec taki jak Szomiz z niniejszego wątku mógłby pchać na Twój
    serwer plik o nieograniczonej wielkości po to aby w jakiś tam sposób
    zaszkodzić Tobie. Czy w jakiś sposób zabezpieczasz się przed taką
    ewentualnością (o ile to wymaga zabezpieczania się w ogóle). Jeśli tak, to
    jak uchronić się przed niechcianym POSTem (załóżmy, że na poziomie PHP)?

    > Niestety, w kwestii FTP możesz zrobić co najwyżej tyle, że zakładasz
    > każdemu klientowi konto na FTP / w jakiś sposób integrujesz konta FTP z
    > kontami w CMS (zależnie od demona ftp) z indywidualnym katalogiem domowym,
    > a potem cyklicznie monitorujesz zmiany w tym katalogu.

    Czarno to widzę gdyż FTP musiałby być zintegrowany nie z użytkownikiem CMS
    lecz z konkretną stroną WWW, które w dodatku dynamicznie powstają.

    Ale wpadłem na inny pomysł w międzyczasie... mianowicie chyba jednak da się
    Flasha wykorzystać. Spytałem o taką możliwość Krzyśka. Oto cytat fragmentu
    mojej wypowiedzi:

    "Nowy Flash potrafi pracować na plikach binarnych i może je podzielić części
    w celu wykonania wielu mniejszych uploadów POST'em."

    Jeśli byłoby to możliwe to nie muszę wtedy zmieniać ustawień serwera i tym
    samym obniżać ryzyka problemów z tym związanych (o ile występują takowe). Do
    tego mógłbym zrobić we Flashu jakiś prosty edytor grafiki zanim prześlę ją
    na serwer itp. więc zyskałbym kolejną fajną funkcjonalność.