  • 21. Data: 2009-05-24 18:09:08
    Temat: Re: Transfer dużych plików na serwer
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > To jest część oferty:
    > http://ovh.com.pl/

    Dzięki :-)
    Czy orientujesz się czy w jakimkolwiek wariancie można u nich dostosować
    parametry PHP takie jak limit na POST oraz zażyczyć sobie PostgreSQL ?

  • 22. Data: 2009-05-24 18:11:50
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-24 15:55, Marek pisze:

    > Więc może Ty mi pomożesz w interpretacji powodów istnienia ograniczeń na
    > wielkość i czas POST'a? Czy istnieje jakiś powód (np. bezpieczeństwo), dla
    > którego powinno się limitować oba parametry? Czy np. ustawienie 1GB na
    > wielkość POST i 1h na maksymalny czas transferu nie zagraża czemuś?

    Owszem, zakleja Ci jeden socket, ale tym się raczej nie musisz
    przejmować. Z tego co wiem, żadnych poważniejszych konsekwencji poza
    pewnym obciążeniem dla serwera nie powinno być. Oczywiście, można sobie
    zakleić również katalog tymczasowy, jesli nie ma wystarczajaco miejsca
    na dysku, ale o tym pewnie wiesz.

    > Nooo... chyba niekoniecznie masz na to 100% wpływ. W końcu teoretycznie
    > jakiś złośliwiec taki jak Szomiz z niniejszego wątku mógłby pchać na Twój
    > serwer plik o nieograniczonej wielkości po to aby w jakiś tam sposób
    > zaszkodzić Tobie. Czy w jakiś sposób zabezpieczasz się przed taką
    > ewentualnością (o ile to wymaga zabezpieczania się w ogóle). Jeśli tak, to
    > jak uchronić się przed niechcianym POSTem (załóżmy, że na poziomie PHP)?

    Nie do końca, wiadomo że jakiśtam limit podyktowany wydajnością serwera
    zawsze jest. Natomiast pisząc, ze "zwykle dostępne jest tylko
    niewielkiej liczbie osób", chciałem powiedzieć, że to jest
    wykorzystywane przez osoby które znam i którym można zaufać, reszta
    nawet nie ma prawa mieć pojęcia o istnieniu tych aplikacji.

    Co do "niechcianych POSTów", owszem, można na chama komuś puścić POSTa,
    ale pewnie jest tak, że jeżeli nie idzie to na skrypt zdolny przyjąć te
    dane (bo zapisem danych do tempów na dysk OIDP zajmuje się już PHP,
    Apache tylko mu przekazuje to co idzie np. na stdin w przypadku CGI), to
    idą one w czeluść i tyle. Nie wiem, nigdy się tym jakoś nie martwiłem,
    poinstalowane mod_evasive i trochę innej magii świąt i jakoś to działa.

    Aha, nie zajmuję się administracją tego serwera ;P

    > Ale wpadłem na inny pomysł w międzyczasie... mianowicie chyba jednak da się
    > Flasha wykorzystać. Spytałem o taką możliwość Krzyśka.

    Dobre, tylko musiałbyś się zainteresować, czy taki aplet flaszowy nie
    wymaga podpisania certyfikatem, by uzyskać taki dostęp do filesystemu.
    Niestety, w tej materii Ci już nie pomogę, bo flaszem interesowałem się
    mocno przeciętnie (napisałem jedną prostą grę i się na tym skończyło ;p)

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 23. Data: 2009-05-24 18:36:18
    Temat: [OT] Re: Transfer dużych plików na serwer
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Nooo... chyba niekoniecznie masz na to 100% wpływ. W końcu teoretycznie
    > jakiś złośliwiec taki jak Szomiz z niniejszego wątku mógłby pchać na Twój

    Zalosny jestes. Jezeli juz odgrazasz sie na priv procesem o ochrone dobr
    osobistych to walac teksty jak powyzej w dalszym ciagu udowadniasz ze jestes
    partaczem (w slownikowym znaczeniu) oraz glupim pieniaczem.

    Zloz Bolku <http://www.youtube.com/watch?v=OuhpvNGu0E8> pozew, ktorym
    grozisz, albo w inny sposob pokaz, ze masz jaja. Oraz umiejetnosci (bo
    walidatory nie zostawiaja na Twoim tworestwie suchej nitki).

    I pisz _takie_ glupoty dalej. Juz w sumie ta pozwolila by mi pojechac
    szczegolna czescią Kodeksu Karnego a nie ogolnymi bzdetami z czesci ogolnej
    KC, o którymi byles uprzejmy grozic.

    sz.

  • 24. Data: 2009-05-24 18:38:22
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Marek pisze:

    > Dzięki :-)
    > Czy orientujesz się czy w jakimkolwiek wariancie można u nich dostosować
    > parametry PHP takie jak limit na POST oraz zażyczyć sobie PostgreSQL ?

    W przypadku serwerów dedykowanych masz zdalny dostęp do serwera i możesz
    zmieniać na mim co tylko chcesz.
    Musisz to jednak zrobić samodzielnie.
    W przypadku serwerów prywatnych chyba jest identycznie.

    Paweł

  • 25. Data: 2009-05-24 20:56:06
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > które znam i którym można zaufać, reszta nawet nie ma prawa mieć pojęcia o

    Czyli generalnie śmiało mogę poprosić admina o powiększenie limitów
    umozliwiając tym samym pchania na serwer POSTem te 20-megowe pliki?

    > Aha, nie zajmuję się administracją tego serwera ;P

    Tak czy owak i tak zaimponowałeś mi zaklęciami magicznymi :) Niewiele wiem o
    serwerach a jedyne moduły z jakich korzystam to mod_rewrite i crone :)

    > Dobre, tylko musiałbyś się zainteresować, czy taki aplet flaszowy nie
    > wymaga podpisania certyfikatem, by uzyskać taki dostęp do filesystemu.

    Nie, nie musi. Ponoć ważna jest ta sama domena (lub plik w obcej domenie)
    aby umożliwić łączność. Certyfikat raczej tu zastosowania nie ma bo to
    plugin w końcu gada z serwerem a nie swf.

    > Niestety, w tej materii Ci już nie pomogę, bo flaszem interesowałem się
    > mocno przeciętnie (napisałem jedną prostą grę i się na tym skończyło ;p)

    Pozostaje mi doświadczenie empiryczne. :)

  • 26. Data: 2009-05-24 22:10:54
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Marek pisze:
    > Czy wynaleziono jakiś patent na
    > implementację FTP w kodzie HTML tak aby wyglądało to na integralną część
    > CMSa?

    no faktycznie napisałeś coś o ftp, z krzesła prawie nie zleciałem - a
    pewnym momencie mi ciebie nawet żal było.

    z mojej strony EOT.

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 27. Data: 2009-05-24 23:45:02
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > no faktycznie napisałeś coś o ftp, z krzesła prawie nie zleciałem - a
    > pewnym momencie mi ciebie nawet żal było.

    Chyba z tym wątkiem mam pecha albo źle się wyraziłem bo powstał z tego jakiś
    kataklizm w pewnym momencie zamiast rzeczowej dyskusji. Tak czy owak
    dziękuję za zaangażowanie.

  • 28. Data: 2009-05-24 23:47:40
    Temat: Re: Transfer du?ych plik?w na serwer
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:

    > Masz blad w zalozeniach.

    Z tego co pisze to co rok ma ten sam błąd. ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 29. Data: 2009-05-25 07:54:45
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Z tego co pisze to co rok ma ten sam błąd. ;)

    Nie przeczę - a to dzięki takim odpowiedziom jak Twoja. Zamiast wskazać
    właściwą drogę do cieszysz się z tego, że cyklicznie powtarzam błąd. Skąd ta
    nieuprzejma postawa wobec mojej osoby? Wyrządziłem Ci jakąś krzywdę?

  • 30. Data: 2009-05-25 14:53:36
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-24 22:56, Marek pisze:

    > Czyli generalnie śmiało mogę poprosić admina o powiększenie limitów
    > umozliwiając tym samym pchania na serwer POSTem te 20-megowe pliki?

    Myślę, że ustawiając go na jakąś rozsądną wartość, np. max 50 MB, nie
    narazisz się na większe niebezpieczeństwo (tak, zawsze jest jakieś,
    niezależnie od limitu). Powodzenia :)

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta