eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.
    Date: Tue, 25 Dec 2007 15:40:43 +0100

    Radosław HORODNICZY <r...@g...com> writes:

    > Zawsze bylo tak ze ostatnia mila byla robiona na modemach,
    > ktore przenosily g.703 / g.704

    Ostatnia mila to raczej byla robiona HDSLami i/lub np. konwerterami
    swiatlowodowymi (np. na V.35 albo G.703). G.703 zdazalo sie raczej
    sporadycznie? Np. w ramach jednego budynku.

    > potem jesli byl nortel passport to
    > wchodzilo od razu do portu nortela (przez np lanexa) albo szlo
    > po sdh do najblizszej lokalizacji gdzie byl passport.

    "Jesli" nie byla Passporta ani niczego innego, co by rozumialo FR,
    to oczywiscie musialo to pojsc dalej jako jakis kanal cyfrowy. Moze
    na jakichs malych centralach, mozliwe.

    > Nie wiem czy dobrze kojaze ale jak robilismy testy w CST to passporty robily
    > za switche FR. Czyli takie twoje PVC 99 defacto szlo do nortela, potem ATMem
    > szlo do rutera brzegowego gdzie bylo terminowane IP.

    Tak to chyba bylo na poczatku, nie pamietam juz dokladnie, ale zaraz
    po starcie Polpak-T (kojarze jakies c7xxx w CST?). Pozniej Passporty
    switchowaly FR chyba tylko dla VPNow, dostep do Internetu byl zrobiony
    na nich. Ale moze nie zawsze, mialem do czynienia tylko z kilkoma
    instalacjami.

    > Chociaz swego czastu to tez sie u nich zmienialo, staz przez lata
    > pojawialy sie
    > pojecia "wirtualnych ruterow" "zlotych portow" itp :)

    Wlasnie. Te "wirtualne" routery to byl routing na Passportach.
    --
    Krzysztof Halasa