-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Agent" <w...@o...ue>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Toyota Verso 2.0D - turbina niby działa, ale sam nie wiem
Date: Tue, 25 Jan 2011 07:16:41 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <ihlpsa$ukp$1@news.onet.pl>
References: <f...@w...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1295936203 31385 213.17.193.243 (25 Jan 2011 06:16:43 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 06:16:43 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345218
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:f337c8aa-3700-44f7-8fde-2f945cf7ba20@w17g2000yq
h.googlegroups.com...
Dzień dobry,
Jak można rozpoznać, czy turbina prawidłowo pracuje? Auto ma półtora
roku, i niedawno - po przeglądzie - stwierdziłem, że silnik nieco
inaczej pracuje, tzn. słyszę taki delikatny niski pomruk, zwłaszcza
podczas powrotu z obrotów. Wcześniej tego nie było, więc zwraca to
moją uwagę - dźwięk słyszalny bardziej na mrozie niż gdy mrozu nie ma.
Byłem w ASO - osłuchali i twierdzą, że niczego niepokojącego nie
słychać, wszystko działa, jak trzeba. Ktoś wspominał o rezonansie od
obudowy filtra powietrza, ale to raczej nie to, jak stwierdzono.
Kazali jeździć, co zresztą czynię...
Pojawiło się jednak jeszcze coś: wcześniej było zwykle tak, że przy
dodawaniu gazy i gry obroty przeszły 2000, dało się wyczuć, że auto
dostaje delikatnego przyspieszenia - taki próg zadziałania chyba
turbiny własnie. Nie było to za każdym razem, ale w większości
przypadków. Teraz tego nie mam - od kilku tygodni ani razu przy
obrotach 2000 nie wyczułem tego kopnięcia.
Auto teoretyczne przyspiesza, choć na wyższych obrotach ( powyżej
2000 ) wydaje mi się, że wcześniej miało nieco większą moc.
Trudno to diagnozować, poniewż auto generalnie jeździ, więc o co mi
chodzi?
Czy te niskie pomruki silnika + brak efektu przy 2000 obrotów można
jakoś powiązać?
-------------------
Z tym rezonansem od filtra powietrza to nie jest takie głupie bo Toyota
Avensis miała własnie ten problem a konkretnie dotyczyło to luxnej rury
zasysającej powietre do filtra. Poza tym silnik ma chodzić płynnie bez
turbodziury więc co się martwisz. Mój D4D chodzi pod tym wzgldem znanie
lepiej (płynniej) niż poprzedni TD
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania