    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota Verso 2.0D - turbina niby działa, ale sam nie wiem
    Date: Tue, 25 Jan 2011 07:16:41 +0100

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:f337c8aa-3700-44f7-8fde-2f945cf7ba20@w17g2000yq
    h.googlegroups.com...
    Dzień dobry,

    Jak można rozpoznać, czy turbina prawidłowo pracuje? Auto ma półtora
    roku, i niedawno - po przeglądzie - stwierdziłem, że silnik nieco
    inaczej pracuje, tzn. słyszę taki delikatny niski pomruk, zwłaszcza
    podczas powrotu z obrotów. Wcześniej tego nie było, więc zwraca to
    moją uwagę - dźwięk słyszalny bardziej na mrozie niż gdy mrozu nie ma.
    Byłem w ASO - osłuchali i twierdzą, że niczego niepokojącego nie
    słychać, wszystko działa, jak trzeba. Ktoś wspominał o rezonansie od
    obudowy filtra powietrza, ale to raczej nie to, jak stwierdzono.
    Kazali jeździć, co zresztą czynię...

    Pojawiło się jednak jeszcze coś: wcześniej było zwykle tak, że przy
    dodawaniu gazy i gry obroty przeszły 2000, dało się wyczuć, że auto
    dostaje delikatnego przyspieszenia - taki próg zadziałania chyba
    turbiny własnie. Nie było to za każdym razem, ale w większości
    przypadków. Teraz tego nie mam - od kilku tygodni ani razu przy
    obrotach 2000 nie wyczułem tego kopnięcia.

    Auto teoretyczne przyspiesza, choć na wyższych obrotach ( powyżej
    2000 ) wydaje mi się, że wcześniej miało nieco większą moc.

    Trudno to diagnozować, poniewż auto generalnie jeździ, więc o co mi
    chodzi?

    Czy te niskie pomruki silnika + brak efektu przy 2000 obrotów można
    jakoś powiązać?

    Z tym rezonansem od filtra powietrza to nie jest takie głupie bo Toyota
    Avensis miała własnie ten problem a konkretnie dotyczyło to luxnej rury
    zasysającej powietre do filtra. Poza tym silnik ma chodzić płynnie bez
    turbodziury więc co się martwisz. Mój D4D chodzi pod tym wzgldem znanie
    lepiej (płynniej) niż poprzedni TD