  • Data: 2010-05-21 09:37:13
    Temat: Re: Toyota Corolla - za dużo oleju
    Od: ad <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-20 18:08, macko pisze:

    > mierzyles sowmiarka? mikrometr bylby bardziej dokladny.
    > mnie jak nalali 0.5 mm ponad maks to siekiera odrabalem rece mechanikowi
    > i wykastrowalem kierownika stacji, niestety reszta pracownikow stacji
    > uciekla. jak w czasie jazdy kontrolka sie nie zaswiecila to wszystko
    > jest ok, widocznie corolla to nie zaden prom kosmiczny i 4 mm zadnej
    > roznicy jej nie robia.

    Nie rozumiem z czego szydzisz?
    Po to jest wskaźnik, żeby sie do niego dostosować, a nie przekraczać
    zalecane normy.
    Instrukcja do mojej corolli:

    "Poziom oleju należy utrzymywać pomiędzy znakami L i F naniesionymi na
    wskaźnik oleju. Utrzymywanie zbyt nieskiego poziomu oleju może być
    przyczyną poważnego uszkodzenia silnika, wskutek zaś wysokiego poziomu
    oleju mogą ulec uszkodzeniu pierścienie uszczelniające wału korbowego
    silnika."

    Jak widać z tego co piszą 4 mm robią rożnicę, bo to może być kilkaset ml
    oleju...
    Tez slyszalem kiedyś (inne zródło niż instrukcja), że za duża ilość
    oleju może powodować rozszczelnienia.

    Wg instrukcji pomiaru nalezy dokonać przed uruchomieniem lub min 15
    minut po zgaszeniu silnika.

    Corolla 1.4, E10, 95r.