  • 21. Data: 2012-01-04 14:09:08
    Temat: Re: To jak to jest z tymi wypadkami
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-04 13:57, Arek pisze:

    > Jeżeli średnio jeździ się ok 20 000km. To ile trzeba robić tych 1,5km lub 8km
    odcinków koło domu aby wyjeździć te 20 000km?

    A jeżeli się nie jeździ średnio 20 kkm? Np. Niemcy jeżdżą mniej.
    I dlaczego twierdzisz że ma wyjeździć tyle ile jeźdźi średnio, a nie 1/3 tego?
    Wyjdzie nadal sporawo tych kursów ale już realniej.

    Mnie nie wychodzi 1/3 do 1.5 km, tylko raczej 15-20%, ale już ok 60% do 8km -
    spokojnie.

  • 22. Data: 2012-01-04 14:30:14
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > A jeżeli się nie jeździ średnio 20 kkm? Np. Niemcy jeżdżą mniej.

    Fakt, każdy samochód sprowadzony z Niemiec ma niewielki przebieg. Ale
    przed sprowadzeniem to mają te przebiegi jednak całkiem niezłe.

    > I dlaczego twierdzisz że ma wyjeździć tyle ile jeźdźi średnio, a nie 1/3
    > tego?
    > Wyjdzie nadal sporawo tych kursów ale już realniej.

    Chodziło mi o pokazanie, że nie jest to takie oczywiste, że
    statystycznie te krótkie odcinki to większa część przebiegu. A wręcz
    przeciwnie. A mimo, że są to znane odcinki dzieje się na nich najwięcej
    niebezpiecznych i nieoczekiwanych sytuacji.

    A.

  • 23. Data: 2012-01-04 15:12:03
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 04-01-2012 o 13:49:04 Arek <a...@a...pl> napisał(a):

    > Dwa różne "źródła" doszły do podobnych wniosków.

    No raczej nie do podobnych.

    --
    SW3
    ----

  • 24. Data: 2012-01-04 15:15:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:je1ipl$qde$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie wyjaśniło. Wątpliwość brzmiała: czy aby FR faktycznie poprawiają
    > bezpieczeństwo,
    > skoro gro wypadków powodują lokalsi, na których prawie nie działają.

    Czy FR stoją w miejscach, w których często były wypadki spowodowane
    przekroczeniem dopuszczalnej prędkości?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2012-01-04 20:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:51:19 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Znaczy od siedziby? ;)

    Od siedziby ale mojej :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-01-06 15:01:32
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2012-01-03 09:05, Arek pisze:
    > To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa
    > na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej",
    > "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

    Jakby tu chodziło o bezpieczeństwo to wszystkie FR stałyby przed
    szkołami, centrami handlowymi, przedszkolami, żłobkami, kościołami i
    innymi często uczęszczanymi miejscami. Tymczasem stoją przeważnie na
    rogatkach lub miejscach i nikłym zagrożeniu dla pieszych czy innych
    uczestnikach ruchu. No może parę by się znalazło na ruchliwych
    skrzyżowaniach, ale to raczej mniejszość (przynajmniej w mojej okolicy).
    A jak nie wiadomo o co chodzi...