  • Data: 2011-01-20 22:48:45
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/01/2011 22:25, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Bo z technicznego punktu widzenia to taśma klejąca i plastelina. Znaczy,
    > brak autoryzacji transakcji przez właściciela konta (myślę o kartach
    > kredytowych używanych do płatności on-line). Za zadziwiające uważam że
    > się w ogóle opłaca taki system.

    Trochę nad tym myślałem i oczywiście rozwiązanie nie jest idealne, ale
    tez nie jest zupełnie fatalne:
    Znając numer i inne parametry karty carder może coś kupić, ale gotówki
    sobie nie wypłaci. Jeśli kupuje fizyczne rzeczy, to może być złapany
    przy ich odbiorze. Może sobie nakupić pornoli, ale raczej się w ten
    sposób nie dorobi.

    Z kolei sklepy są jednak "vetted" - nie każdy dostaje możliwość
    przyjmowania płatności kartą za piękne oczy. I o ile rozumiem, też nie
    ma możliwości wypłacenia sobiee tych pieniędzy od razu, więc w wielu
    przypadkach zdążą mu zamrozić konto.

    Oczywiście zdarza się, że system szwankuje, ale na tyle rzadko, i w
    praktyce moża wyjąć tak niewielkie kwoty, że to się nie opłaca. Mnie w
    ciągu ostatnich czterech lat dwa razy się zdarzyło, że bank mi
    unieważnił kartę z powodu kradzieży danych, ale tylko za pierwszym razem
    musieli mi zwracać kasę i to było jakieś tysiąc zyka, które zostały
    wydane na wachę, bilety do kina i takie tam pierdoły (bank się
    zorientował, że coś jest nie tak, bo była seria płatności na POSach bez
    PINa w krótkich odstępach czasu w różnych częściach kraju.

    > Ale po prawdzie, tak samo mnie zadziwia że działa dowóz pizzy na
    > telefon. Zabezpieczenia właściwie takie same i analogicznie się opłaca.

    Weź pod uwagę, że jak ktoś nie zapłaci, to nie dostanie pizzy, więc
    średnio to się opłaca.