    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Test polarności głośników
    Date: Thu, 2 Nov 2017 12:32:50 +0100

    W dniu 2017-11-01 o 23:11, JaNus pisze:

    > To co zaproponował "t-1" jest chyba wystarczające, a nawet lepsze: nie
    > dźwięk monofoniczny w jakimś audiofilskim znaczeniu, lecz dokładnie ten
    > sam sygnał, czyli zwarte przewody.

    Jak zacząłem czytać wątek i się okazało, że membran nie widać to miałem
    takie pomysły:

    Postawić je twarzami do siebie w małej odległości i wysterować wspólnym
    sygnałem (monofonicznie = zwarte przewody).
    Wydaje mi się, że jakby umieścić w środku między nimi wiszącą cienką
    kartkę (albo folię) to jak będą oba jednocześnie przesuwały membrany do
    przodu to kartka nie powinna drgać, a jak będzie jeden 'popychał', a
    drugi 'pociągał' to powinna wyraźnie drgać.
    Może zamiast jakiegoś utworu lepiej byłoby dać jakiś jeden niski ton.
    Może przy podłączaniu bateryjki też dało by się zauważyć czy pracują
    zgodnie.

    Hasło o pomiarze ciśnienia dało mi taki pomysł. Owinąć kolumnę workiem
    na śmieci i uszczelnić. Worek powinien pokazać w którą stronę przesuwa
    się membrana przy podłączeniu bateryjki (oczywiście jak tył głośników
    jest wyprowadzony też na przód to trzeba uszczelnić się tylko do
    odpowiedniej części frontu.

    Ale to tylko pomysły nie podparte praktyką.
    P.G.