  • Data: 2013-01-16 13:45:01
    Temat: Re: Test połączeń pomiędzy układami
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 16.01.2013 13:25, schrieb Michoo:

    > Testowanie tego na krzemie (czy na PCB) to cała dziedzina nauki, tu jak
    > jest 8 pinów to ja bym się nawet nie zastanawiał, tylko puścił wszystkie
    > 256 kombinacji - program testowy napisze się szybciej niż post na grupę,
    > a czas testu pomijalnie mały.

    > W praktyce istnieje jeszcze coś takiego jak zwarcie rezydencyjne
    > (topnik, resztki miedzi, zanieczyszczania) które powoduje, że np na
    > pinie 2 zostanie odczytane 1 zamiast 0 tylko w sytuacji gdy na pinach 1
    > i 3 mamy równocześnie 1.

    Testowanie można dalej rozbudować "ad nauseam". Możliwe jest, że na
    wyjściu masz coś koło VCC/2 i, w zależności od plam na słońcu,
    temperatury i miesiączkowania pingwinów dostaniesz albo 1 albo 0 na
    wyściu. Czasem test będzie ok, a w akcji układ nie będzie działał. Inna
    inkszość to czas propagacji. Jedna linia jest trochę krótsza, ma inną
    pojemność i np. jeden bit czasami przychodzi po strobe i pupa blada. Ale
    dla warunków stałoprądowych* zrobiłbym jak powyżej: 256 kombinacji,
    ewentualnie mierząc napięcia analogowo.

    Waldek

    *
    definicja prądu stałego wg mojego kumpla: prąd stały jest wtedy, kiedy
    nie musisz się specjalnie martwić o wymiary elementów i długości kabli.