  • Data: 2017-11-21 07:05:06
    Temat: Re: Tesla znow atakuje :-)
    Od: "miumiu" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:oune89$6m4$1@node2.news.atman.pl...

    > I pomaga to mu być szybszym od Bugatti? ;-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    W aerodynamice oprocz wsp kształtu liczy sie jeszcze wielkosc powierzchni
    czołowej (ktory sie pewnie jakos profesjonalnie nazywa). Dlatego samochody
    formuły 1 choc mają kiepski wsp C to i pole powierzchni patrząc z przodu
    jest tak małe, że łączna siła oporu jest znacznie mniejsza :)
    Osiągnięcie minimalnego wsp C jest całkiem proste, wystarczy zrobić pół
    łezki. Ale w przemyśle samochodowym bardziej liczy się "dizajn", wiec po
    drogach jeżdzą raczej mydelniczki niż łezki ;)

    A propos rewelacji z artykułu. Wspaniale, niech tylko zaczną to produkować i
    zarabiać na produkcji samochodów a nie produkcji akcji i obligacji :]