eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla - wypadekRe: Tesla - wypadek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: Tesla - wypadek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <57766d5a$0$12554$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <577685d3$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <nl66pu$2u4$1@dont-email.me>
    <577a063d$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lgnwr0wtvgwm$.dlg@myjk.org>
    From: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
    Date: Mon, 4 Jul 2016 14:12:05 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1lgnwr0wtvgwm$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <577a5298$0$12558$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 91.197.153.32
    X-Trace: 1467634328 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12558 91.197.153.32:43114
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2584874
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-07-04 o 12:55, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Jul 2016 08:46:19 +0200, Miroo
    >
    >> Nie ma szans... ile kilometrów można tak wytrzymać?
    >
    > Tyle ile się jedzie pojazdem.
    >
    >> Każdy po jakimś czasie się znudzi i odpuści
    >
    > Aha, czyli jadę 1000km bez autopilota, to w 999 km mogę się znudzić,
    > odpuścić i pojechać do rowu albo na czołówkę? Co za brednie.

    Pisałem o jeździe z autopilotem, a nie bez.
    Tak działa psychika człowieka. Jak zatrudnisz pracownika, który robi
    Twoją robotę, to kontrolujesz go uważnie do momentu, aż stwierdzisz, że
    możesz mu zaufać. Potem tylko czasem zerkniesz czy wszystko gra.
    Podobnie jest z autopilotem.

    >> W wersji docelowej nie może tak być, że system wymaga NAGŁEJ reakcji
    >> człowieka. Może wymagać pomocy np przy parkowaniu, ale to system ma
    >> reagować w sytuacjach zagrożenia, a nie człowiek.
    >
    > Oczywiście że może tak być. Wszak system daje możliwość odpuszczenia
    > trzymania kierownicy, podobnie jak tempomat daje możliwość odpuszczenia
    > trzymania nogi na "gazie" -- ale to nie znaczy, że kierowca jest zwolniony
    > z obserwacji drogi i ew. hamowania.

    Podobno w usa sporo jest wypadków na autostradach spowodowanych jazdą na
    tempomacie z czujnikiem odstępu i kontrolą pasa ruchu - kierowcy pracują
    w czasie jazdy na laptopach, oglądają filmy, śpią itd
    Jeśli przez kilka godzin nic się nie dzieje i nie wymaga uwagi kierowcy,
    to zaufanie rośnie, a uwaga sama się wyłącza.

    Druga sprawa:
    System autonomiczny ma krótszy "wzrok" niż człowiek oraz ograniczoną
    zdolność przewidywania. Czyli reaguje zwykle dużo później niż
    doświadczony kierowca. Kierowca przyzwyczajony do tego, że automat
    zmienia pas prawie w ostatniej chwili i robi to pewnie, nie będzie miał
    przesłanek do tego, żeby podjąć jakieś działanie zapobiegawcze. A jak
    już zrozumie, że jest to konieczne, bo automat zawiódł - będzie za późno.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: