-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Tesla kolejny wypadek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <a...@g...com>
<pdrrd9$lre$1@dont-email.me> <5b017ffc$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<pdsi3o$hks$1@node1.news.atman.pl>
<5b01d5c5$0$669$65785112@news.neostrada.pl> <pdu2ep$pub$1@dont-email.me>
<5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<5b02adce$0$31363$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Mon, 21 May 2018 14:55:06 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b02adce$0$31363$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 68
Message-ID: <5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.212.10
X-Trace: 1526907310 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 682 83.28.212.10:50211
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4134
X-Received-Body-CRC: 1171973999
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631736
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-05-21 o 13:30, J.F. pisze:
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5b02990e$0$692$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2018-05-21 o 11:10, kakmar pisze:
>> On 2018-05-20, T. <k...@i...pl> wrote:
>>>> Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować
>>>> dużą
>>>> ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
>>>> porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
>>>> sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
>>>> jedzie zaledwie 1 km.
>>
>>> Teraz 3 pytania:
>>> - Ile miejsca zajmuje 1kg wodoru.
>
>> Nieco ponad 24 l przy ciśnieniu 700 MPa. Zbiorniki w Mirai mają 122 l,
>> mieści się ponad 5 kg wodoru. Samochód spala 1,1 l/100 km (to już z
>> praktyki).
>
> Czyli przejezdza ok 450km ?
>
> Ciekawe jaka objetosc akumulatorow ma tesla. Pewnie podobna.
> Masy jeszcze mozna porownac ... ale razem z ogniwem paliwowym.
>
> Tylko ... ten zbiornik mozna zatankowac w 10 minut.
>
>>> - jak długo można go przechować w aucie
>> Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc
>> pewnie bardzo długo.
>
> Kraza legendy o przenikalnosci wodoru przez materialy.
> Ale to beda co najmniej tygodnie.
>
>> Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania będzie lepsza niż
>> benzyny.
>
> Przez miesiac to sie benzyna chyba tak nie degraduje ?
>
>>> - co to jest wysoko sprężony wodór
>> Piszą, że od 350 to 800 MPa. W Toyocie jest 700 MPa.
>
> A nie 70MPa = 700 bar/at ?
>
> J.
>
Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie
wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej
gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo
wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa -
paliwa).
Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są
zbudowane, to nie wiem. Nie spotkałem się z opisem takiego przypadku.
Benzyna się nie degraduje, ale wytrąca woda i inne syfy. Teoria głosi,
że po roku nie powinno się paliwa użyć w samochodzie. W kosiarkach i
innych sprzętach radzą zlewać paliwo na zimę.
Masz rację - czeski błąd. Jednostki odwrotnie.
Za to wodór jest chyba bezpieczniejszy od baterii litowo-jonowych, z
tego co piszą jak się pali taki zbiornik. Pewnie za chwilę coś nowego
wymyślą (w sensie baterii), za to do zbiorników wodorowych wsadzą grafen
i tu też będzie jakiś postęp.
Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w
ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i w
Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko
sprzedawać gotowy produkt). Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go
wyprodukować (raczej nie stosuje się elektrolizy).
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.18 14:57 T.
- 21.05.18 15:35 J.F.
- 21.05.18 18:33 Czarek
- 21.05.18 18:35 Cavallino
- 21.05.18 18:49 T.
- 22.05.18 08:21 Marcin Debowski
- 22.05.18 09:55 Miroo
- 22.05.18 11:32 kakmar
- 22.05.18 12:30 Janusz
- 22.05.18 13:20 T.
- 22.05.18 13:25 J.F.
- 22.05.18 18:03 Cavallino
- 22.05.18 18:04 Cavallino
- 17.07.18 05:14 Pszemol
- 17.07.18 05:15 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz