  • 21. Data: 2018-06-22 10:18:06
    Temat: Re: Tesla c.d
    Od: p...@g...com

    Unter anderem habe er herausgefunden, dass 1100 beschädigte Batteriemodule beim neuem
    Model 3 verbaut wurden.

    czyli moglo byc tak ze chlopaki od Muska wpakowali do Modelu 3 bateryjki ktore nie
    przeszly kontroli jakosci bo terminy gonia :-) no faktycznie zaczyna sie robic
    ciekawie ...

    http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/diginomics/ang
    eblicher-tesla-saboteur-sagt-er-sei-ein-whistleblowe
    r-15652255.html

    a moze wlasnie dlatego dochodzi do niewyjasnionych zaplonow Tesli ? no coz pozyjemy
    zobaczymy ale chodza sluchy ze solarny interes tez Muskowi nie wypalil i tam tez
    zaczyna redukowac zatrudnienie

  • 22. Data: 2018-06-23 15:36:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > brudow nie pierze sie publicznie,
    > jesli popelnil przestepstwo to Musk zawiadamia FBI
    > i facet laduje w lochu no chyba ze Elon zaczyna gonic
    > w pietke i szuka wrogow we wlasnych szeregach, zenada

    Takie miałem podejrzenia właśnie że goni w piętkę
    i zwala winę za problemy w produkcji Modelu 3
    na sabotaż - oskarżony były pracownik ma pewnie
    więcej do powiedzenia...

  • 23. Data: 2018-06-23 15:41:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
> [...]
    > pozyjemy zobaczymy ale chodza sluchy ze solarny interes tez Muskowi nie
    > wypalil i tam tez zaczyna redukowac zatrudnienie

    Solarny interes od dawna jechał na dotacjach stanowych lub federalnych.
    Taki był ich biznes model: panele produkowały prąd i właściciel go
    pompował w sieć elektryczną gdy elektrownia była zmuszona prawem
    stanowym odkupować go po cenach *detalicznych* -jak pewnie
    wszyscy się domyślają, cenach wielokrotnie większych niż ceny hurtowe
    prądu, gdzie elektrownie albo go kupują lub od cen za jakie produkują.

    Co do zapłonów, to dotyczą raczej modeli X i S a tam pośpiechu nie było
    takiego jak Model 3. Ale być może się mylę - kto to wie gdzie jaki pośpiech
    mają i na jakie skróty idą. Ja już dawno zaproszenie do konfiguracji swego
    Modelu 3 dostałem ale na razie ignoruję i czekam :-) Nie lubię być
    królikiem doświadczalnym, za drogie to auto na moją kieszeń aby im go
    testować za właśne pieniądze :-))

  • 24. Data: 2018-06-24 04:47:10
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, June 23, 2018 at 11:41:18 PM UTC+10, Pszemol wrote:

> [...]
    > wszyscy się domyślają, cenach wielokrotnie większych niż ceny hurtowe
    > prądu, gdzie elektrownie albo go kupują lub od cen za jakie produkują.

    Jakis czas temu napisales to samo o Polsce i musialem Ci pokazac taryfe zebys
    zrozumial, ze tak nie jest. Teraz piszesz to samo o US.

    Wiec "sprawdzam" - pokaz mi konkretna taryfe w US gdzie:
    a) _elektrownia_ odkupuje prad. Nie podpisujesz umowy bezposrednio z elektrowania
    tylko z dostawca (ktory moze, ale nie musi miec elektrownie). Ktorej elektrowni
    przypisza ten prad ktory kupiles od dostawcy?

    b) odkupuje ten prad po cenie detalicznej

  • 25. Data: 2018-06-24 23:10:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > elektrowania tylko z dostawca (ktory moze, ale nie musi miec elektrownie).
    > Ktorej elektrowni przypisza ten prad ktory kupiles od dostawcy?

    No wiadomo że chodzi o elektrownię w sensie: dostawca elektryczności.
    Dopiero od bardzo niedawna w mojej okolicy możesz sobie wybrać
    dostawcę bo wcześciej kupowałeś prąd od tego czyje były kable...

    > b) odkupuje ten prad po cenie detalicznej

    Cały myk właśnie na tym polegał że aby zachęcić do instalacji paneli
    obiecywali właśnie odkup energii po cenach detalicznych...
    Ludzie instalowali, planowali 30-letnią amortyzację, a po 2-5 latach
    zmienili prawo pod naciskiem tych, co paneli nie mieli i dokładali
    się chcąc-nie chcąc do interesu tych z panelami i dostawca przestał
    być zobowiązany do płacenia po detalu i biznes przestał się kręcić.

  • 26. Data: 2018-06-24 23:58:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pszemol, pokaz mi prosze taryfe gdzie import i eksport sa w tej samej cenie. Nie musi
    byc aktualna.

  • 27. Data: 2018-06-25 01:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 14:58:30 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
    > Pszemol, pokaz mi prosze taryfe gdzie import i eksport sa w tej samej cenie. Nie
    musi byc aktualna.

    Aktualnie to jest akcja taka
    https://www.nytimes.com/2018/05/09/business/energy-e
    nvironment/california-solar-power.html

    Oni zawsze byli "do przodu", samochody elektryczne tez chcieli pierwsi
    na swiecie, w podobny sposob.

    J.

  • 28. Data: 2018-06-25 01:51:51
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Tak, widzialem to. Ciekawa alternatywa dla rozbudowy elektrowni konwencjonalnych.

  • 29. Data: 2018-06-25 02:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 16:51:51 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
    > Tak, widzialem to. Ciekawa alternatywa dla rozbudowy elektrowni konwencjonalnych.

    Alternatywa? Zwykly przymus.

    Akurat teraz wydaje sie dosc uzasadniony, dawniej musieli stosowac
    rozne zachety. Doplaty, ulgi podatkowe - w Niemczech byly i solarow
    tam pelno, we Francji czy Hiszpani nie bylo, to i solarow nie bylo :-)

    A nie tylko zachety istotne, ale i brak barier - wiele lat temu np
    nasze sieci energetyczne (nie)chetnie prad kupia, o ile dostarczysz im
    plan produkcji trzy doby wczesniej.

    Potem byl w EU % obowiazkowego udzialu w produkcji i zielone
    certyfikaty, potem afery z tym zwiazane.

    I dopiero teraz potanialo na tyle, ze doplacac nie trzeba.

    J.

  • 30. Data: 2018-06-25 02:49:14
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF,
    Ale powaznie, dlaczego widzisz to negatywnie? To bardzo skomplikowany problem, nie
    sadze zby ktokolwiek z nas mial dostep do informacji pozwalajacych wycenic te dwa
    rozwiazania.

    Z jednej strony masz produkcje energii bez emisji zanieczyszczen, praktycznie bez
    strat przesylowych, bez dodatkowych kosztow paliwa, bez kosztow obslugi bez kupna
    ziemi itd, mniejsza podatnosc na przerwy w dostawie (rozproszona generacja).

    Z drugiej strony masz tez minusy - wplyw pogody na dostepnosc energii, moze trzeba
    produkcje bardziej stabilizowac np. bateria/hydro, spadek zatrudnienia, wieksze
    koszty bezposrednie dla wlasciciela domu itd.

    Zdecydowanie nie jest to czarno-biala sytuacja ktora mozna ocenic w 5min po
    przeczytaniu wiadomosci.