  • Data: 2013-11-08 12:06:37
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 8 Nov 2013 10:46:04 +0000 (UTC), masti

    > na pewno nie będą to stacje bez sklepu bo obecne stacje
    > w mieście żyja głównie ze sklepu a nie paliwa.

    Z tego co widzę, większość ludzi na stacjach kupuje głównie paliwo i gdyby
    nie było możliwości zakupów innych rzeczy, to _większość_ by wcale nie
    płakała szczególnie -- tym bardziej że ceny tych rzeczy są jednak wysokie.

    Myślę że "restauracje" i półki sklepowe pojawiły się głównie dlatego, że
    trzeba wysiąść z auta, złapać za rurę i se wsadzić, muszą być kasy, bo
    większość ludzi nadal woli płacić gotówką, komuś gaz tankować. Trzeba w
    związku z tym utrzymać pracowników -- a marketing nie ma łaski, oczy widzą,
    ręka płaci.

    > Czego najlepszym przykładem jest Neste,
    > które nie zarabiało na tyle by utrzymać
    > stacje oparte tylko na tańszym paliwie.

    Oj, ale 20 lat jednak działało -- że w końcu nie wytrzymało presji
    wyjątkowo niskiej marży paliwowej, to już inna kwestia. Co w sumie nie
    świadczy najlepiej o konsumentach, którzy z jednej strony psioczą na wysoką
    cenę paliwa a z drugiej przetracają 6 zł na zapiekankę wartą maks. 3 zł i
    inne droższe niż w sklepie czy restauracji, produkty.

    --
    Pozdor Myjk