eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTermostaty i ewentualne problemyRe: Termostaty i ewentualne problemy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Termostaty i ewentualne problemy
    Date: Mon, 06 Sep 2010 12:09:38 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <i62el3$28m$1@news.onet.pl>
    References: <i62blv$p9v$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfm137.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1283767779 2326 83.9.214.137 (6 Sep 2010 10:09:39 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Sep 2010 10:09:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    In-Reply-To: <i62blv$p9v$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308743
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-06 11:18, Plumpi pisze:
    > Jezeli termostat chlodnicy nie otwiera to wiadomo, ze mozna uszkodzic
    > silnik i glowice na skutek przegrzania.
    > Ale jezeli usuniemy lub termostaty beda caly czas otwarte to czy moga
    > byc jakies problemy z silnikiem ?
    > Moze byc problem z niedogrzaniem silnika w okresie zimowym i zapewne
    > problemy z ogrzewaniem wnetrza samochodu, ale czy poza tymi
    > dolegliwosciami wplynie to na silnik np. zywotnosc, spalanie itp. ?
    > Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
    > nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?

    Ale termostat (thermo static) nie dziala binarnie, lecz liniowo i
    utrzymuje temp silnika w pewnych "widelkach" temperatury nominalnej.
    Wywalenie skutkuje tym, ze silnik w chlodnych dniach moze w ogole nie
    osiagnac temp. nominalnej: czesci mechaniczne nie osiagna temperatury do
    ktorej zostaly zaprojektowane, komputer moze caly czas trzymac silnik na
    ssaniu = niepelne spalanie, duzo nagarow = rozwalony katalizator, ktory
    nie ma kiedy sie wypalic bo tamp. spalin jest za niska.

    Generalnie nie jest to zdrowe dla silnika

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: