-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: MarcinJM <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Termostaty i ewentualne problemy
Date: Mon, 06 Sep 2010 12:09:38 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <i62el3$28m$1@news.onet.pl>
References: <i62blv$p9v$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: acfm137.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1283767779 2326 83.9.214.137 (6 Sep 2010 10:09:39 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Sep 2010 10:09:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
In-Reply-To: <i62blv$p9v$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308743
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-06 11:18, Plumpi pisze:
> Jezeli termostat chlodnicy nie otwiera to wiadomo, ze mozna uszkodzic
> silnik i glowice na skutek przegrzania.
> Ale jezeli usuniemy lub termostaty beda caly czas otwarte to czy moga
> byc jakies problemy z silnikiem ?
> Moze byc problem z niedogrzaniem silnika w okresie zimowym i zapewne
> problemy z ogrzewaniem wnetrza samochodu, ale czy poza tymi
> dolegliwosciami wplynie to na silnik np. zywotnosc, spalanie itp. ?
> Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
> nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?
Ale termostat (thermo static) nie dziala binarnie, lecz liniowo i
utrzymuje temp silnika w pewnych "widelkach" temperatury nominalnej.
Wywalenie skutkuje tym, ze silnik w chlodnych dniach moze w ogole nie
osiagnac temp. nominalnej: czesci mechaniczne nie osiagna temperatury do
ktorej zostaly zaprojektowane, komputer moze caly czas trzymac silnik na
ssaniu = niepelne spalanie, duzo nagarow = rozwalony katalizator, ktory
nie ma kiedy sie wypalic bo tamp. spalin jest za niska.
Generalnie nie jest to zdrowe dla silnika
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=