  • Data: 2014-08-23 17:41:57
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce)
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Aug 2014 19:47:09 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    >Hahh.. Jasne że histeria została wzięta pod uwagę. I empiryka też. Tak sobie myślę,
    coby ten przekaźnik wydupcyć z układu i zastąpić go MOSFETEM. Napędzanym ICL7xxx.
    Popatrz na to jeszcze raz. Za pierwszym 'sztychem' uwzględniam histerię, grzeję łajzę
    do To - 5 stopni, jak pokazuje mi DS.
    >No i co teraz za drugim razem? Zaś mam włączyć przekaźnik przy temperaturze To - 5
    stopni? Toż to będzie cykać jak posrane !!

    " Jasne że histeria została wzięta pod uwagę." Wyglupiasz sie czy na
    powaznie?

    Zastapienie przekaznika mosfetem niczego nie zmieni. Tzreba zmienic
    algorytm wlaczania/wylaczania

    teraz maz tak, ze przy temperaturze 50.000001 grzanie sie wylacza,
    przy 49.99999 grzanie sla wlacza. Poniewaz obiekt ktory grzejesz na
    mala stala czasu, zmiana temperatury o 0.000001 zachodzi bardzo
    szybko. Nio i przekaznik klapie szybko. Jak dasz mosfet, to tez bedzie
    tak samo "klapal". Tylko nie bedzie slychac

    Koedys pisales ze masz wyksztalcenie fizyczne ize matematyka nie jest
    ci obca. Wiec przeczytaj ten papier do ktorego link zalaczylem, i
    dowiedz sie po co w algorytmie sterujacym jest histereza. I jak
    wlasciwisci grzanego ukladu wplywaja na czestotlowosc wlaczen/wylaczen

    A.L.

    P.S. Nie czytaj komentarzy. Tylu idiotyzmow w jednym miejscu dawno nei
    widzialem