  • 41. Data: 2010-01-23 00:20:42
    Temat: Re: Temperatury
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Dawid" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hjc3tf$ns2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    Wiesław pisze:

    > Od jakich zmian? Twój dysk będzie poprawnie pracował przy 30°C, a mój
    > przy 50°C,

    >No to powodzenia życzę, przy 50*C :-)

    Skoro producent pisze o o zakresie temperatur pracy 0-60 to 50 jest w tym
    zakresie więc gdzie widzisz problem? Chyba, że lubisz sikać na zimne...

    BTW:Przez ostatnie ~dwa lata używałem macierzy RAID1 na WDcostam320 i ich
    temperatura oscylowała w okolicach 50 stopni i ... działały... i co gorsze
    po w/w czasie jako sprawne wypiąłem i odstawiłem na półkę jako swego rodzaju
    backup i zamieniłem na nowsze.

    IMO dyski starzeja się szybciej "technologicznie" niż "mechanicznie" czyli
    częściej wymienia się sprawne dyski na nowe (większe i/lub szybsze) niż
    uszkodzone na nowe - w efekcie tego posiadam wiele nieużywanych (od 8-320GB
    wciąż sprawnych) dysków twardych i ani jednego niesprawnego.

    --
    marfi

  • 42. Data: 2010-01-24 23:44:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.1.2010, Animka napisał(a):

    > Nie nabijaj się.

    :D

    > Mam nagrać i gdzieś to zamieścić? Tego nie da się
    > opisać słowami. Nie było go słychać, a teraz słychać.
    > Widocznie zaczął się przegrzewać i stęka. Aplikacja dot dysku pokazuje
    > komunikat, że dysk zdrowy.

    Czy aby na pewno to dysk wyje. Może to obudowa rezonuje - zdarza się.
    W takim wypadku najlepiej go dobrze dokręcić, albo przełożyć w inną
    kieszeń - jeśli jest miejsce oczywiście.
    Można też zastosować "sanki" (koszt kilka zł) i zamontować go w miejscu
    przewidzianym na urządzenia 5.25" - będzie miał lepsze chłodzenie.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/