    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tematy prac magisterskich (?)
    Date: Fri, 25 Jun 2010 15:02:24 -0500

    "Elektrolot" <e...@N...pl> wrote in message
    news:4c24a36c$0$19177$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie deprecjonuj polskiej nauki. Uważam że poziom jest niezły
    > (oczywiście chodzi mi o poważne uczelnie, a nie jakieś prywatne
    > marketingi).
    > Można widzieć jaki był temat tej twojej pracy?
    > Już któryś raz czytam o tym na grupie.

    Napiszę o swoim. Myśmy mieli z kolegą pracę praktyczną na dwie osoby...
    Tematem pracy było "Analizator Stanów Logicznych do komputera PC".
    Była to płytka ISA pełnej długości i z dodatkową małą płytką posadzoną
    na głównej, cała wykonana na TTLach serii F i GALach programowanych
    w CUPLu plus szybkie RAMy jako bufor sampli bo ISA była zbyt wolna.

    Płytka obsługiwała 16 kanałów i miała samplowanie max 50 MHz które
    niestety nie bardzo działało ze względu na długie kable do klipsów ręcznie
    robione, niestety różnice opóźnień między kanałami przeszkadzały...
    Na samplingu 25MHz działało wszystko jak ta lala.

    Do tego napisaliśmy program do ustawiania wyzwalania (trigger) i graficznej
    reprezentacji na ekranie peceta w kolorach - program chodził pod Windows
    3.11. To był 1994 rok. Wygląda na to że stary dziadek jestem :-)))
    Tekst pracy mgr był pisany - nie wiem czy pamiętacie - w programie Ami Pro
    :-)
    A schematy rysowane w OrCADzie chyba w wersji 3 pod MSDOS, na dyskietkach.
    Dziś najnowsza wersja OrCADa to chyba 16.3? :-) Sporo się zmieniło...

    Z tego co wiem płytka do niedawna była używana na laborkach i działała.

    Zatem jak słyszę pomysł ze zrobieniem "wykrywacza przepalonej żarówki"
    jako propozycja pracy magisterskiej to mnie to "trochę" śmieszy.
    Takie projekty to robią 15-latkowie na podstawie schematu z Młodego
    Technika. Ale takiego miesięcznika pewnie też dziś nikt nie pamięta, co? :-)