  • 31. Data: 2010-11-17 17:17:37
    Temat: Re: Temat zarowek.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ic08st$eml$1@news.net.icm.edu.pl...

    > I nie do końca mam przekonanie do soczewek, zwykłe reflektory w drugim
    > aucie świecą o niebo lepiej.

    bo soczewki z zasady działania świecą słabiej niż zwykle reflektory na H7.

    Np Fabia z H7 moim zdaniem ma lepsze reflektory niż spora część aut na
    xenonach (szczególnie po kilku latach używania)

  • 32. Data: 2010-11-18 16:40:29
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 17 Lis, 17:17, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
    > U ytkownik " ?" <a...@i...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ic08st$eml$1@news.net.icm.edu.pl...

    > bo soczewki z zasady dzia ania wiec s abiej ni zwykle reflektory na H7.

    Mialem Cie kiedys przy okazji spytac:

    Zastanawiales sie moze, na ile daloby sie ten efekt zniwelowac,
    "chromujac" w procesie metalizacji prozniowej rowniez blaszke
    przyslony od wewnatrz (od strony reflektora)?

    > Np Fabia z H7 moim zdaniem ma lepsze reflektory ni spora cz aut na
    > xenonach (szczeg lnie po kilku latach u ywania)

    W takim razie wydaje mi sie, najskuteczniejsze "ever" reflektory sa w:
    Civic'u VIII (ufo),
    Volvo z reflektorowymi
    Lagunach
    Citroenach C5 I gen
    etc.
    ?

    pozdro
    Adam

  • 33. Data: 2010-11-18 17:36:16
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 18 Lis, 16:40, Adam Adamaszek <c...@g...com> wrote:

    > W takim razie wydaje mi sie, najskuteczniejsze "ever" reflektory (*) sa w:
> [...]

    (*) Rzecz jasna chodzi mi o ksenonowe...

    pozdr
    AA

  • 34. Data: 2010-11-18 17:43:25
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-16 10:31, komar pisze:

    > a one lepiej świecą w nocy? bo chyba o to pytał autor wątku
    One znacząco wydłużają czas działania świateł 'nocnych', dokładnie o
    tyle o ile nie będą musiały być w dzień eksploatowane.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 35. Data: 2010-11-18 17:52:56
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 18 Lis, 17:43, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > One znacząco wydłużają czas działania świateł 'nocnych', dokładnie o
    > tyle o ile nie będą musiały być w dzień eksploatowane.

    No wlasnie. Pytanie w zwiazku z powyzszym: czy zgodne z przepisami
    jest uzytkowanie w tym celu swiatel drogowych przy zalozeniu, ze ich
    przedział światłości osiowej w momencie, gdy sa uzywane jako dzienne
    miesci sie w dopuszczalnym przedziale 400-1200Cd i jednoczesnie
    reflektory nie byly homologowane jako (D)RL?

    pozdr
    AA

  • 36. Data: 2010-11-22 17:03:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zastanawiales sie moze, na ile daloby sie ten efekt zniwelowac,
    > "chromujac" w procesie metalizacji prozniowej rowniez blaszke
    > przyslony od wewnatrz (od strony reflektora)?

    A co to maiło by dać? przesłona i tak odcina światło które idzie do kosza.

    To co widziałęm to wyeliminowanie części światłą aby nie grzała przesłony
    niepotrzebnie przez zrobienie dziury w oblasku
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15583.Soczewki.Hol
    ophane.Peugeot.407

    > W takim razie wydaje mi sie, najskuteczniejsze "ever" reflektory sa w:

    nie wiem, nie jeździłem

    ale xenon w FF jest nie do pobicia

  • 37. Data: 2010-11-24 13:21:19
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-11-17 10:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakiekolwie podbarwienie bańki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie
    części emitowanej energii świetlnej.

    Zauważ że charakterystyka oka ludzkiego czy też czułości oka jest taka
    że najlepiej widzimy na światło żółte a najmniej na niebieskie-fioletowe...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 38. Data: 2010-11-24 15:20:04
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 24 Lis, 13:21, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    części emitowanej energii świetlnej.

    > Zauważ że charakterystyka oka ludzkiego czy też czułości oka jest taka
    > że najlepiej widzimy na światło żółte a najmniej na niebieskie-fioletowe...

    Jesli bedziesz mial mniej niebiesko-fioletowego spektrum, a tyle samo
    zoltego, to czy bedziesz widzial lepiej?

    pozdr
    AA