  • 11. Data: 2007-07-11 19:14:19
    Temat: Re: Telwizja internetowa
    Od: "Jan Kowalski" <o...@m...com>

    > Witam
    > Mam w planie zalożenie portalu z telewizja internetową live promującą
    > jedno z miasta Polski.
    > Problem w tym że nie jestem specjalistą w technologii przesyłu danych i
    > nie wiem jakie łacze bedzie potrzebne aby 1000 osób mogło oglądać
    > telewizję jakości 350 kbps jednocześnie.
    > Pytalem rózne firmy zajmujące sie kolokacją i odpowiedz była zawsze taka
    > sama
    > 1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze

    O ruchu typu multicast slyszales ?
    Proponuje pogooglac...
    Inna sprawa, czy jest to technicznie do zrealizowania u kazdego operatora...

  • 12. Data: 2007-07-11 20:18:01
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Jan Kowalski pisze:

    > O ruchu typu multicast slyszales ?
    > Proponuje pogooglac...
    > Inna sprawa, czy jest to technicznie do zrealizowania u kazdego operatora...

    oj kolego niepotrzebnie mieszasz dwa tematy
    co innego telewizja via IP tam gdzie mozna zrobic multicast, a co innego
    portal z filmikami typu. wptv czy onettv

    calkiem rozne technologie

  • 13. Data: 2007-07-12 10:48:30
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > sama
    > 1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze
    > czy jest jakas mozliwośc zeby odniżyc te koszty.
    > Gdy zapytalem w firmach o rozwiazania multicast to w odpowiedzi dostalem
    > "Jestemy w stanie dostarczyc rozwiazanie w technologi multicast ale calosc
    > internetu dziala w unicastcie.
    >
    > Cene obnizyc mozemy poprzez zmniejszenie ilosci jednoczesnych polaczen"
    >
    > A ja naprawde licze ze bedzie 1000 widzow lub wiecej. :/
    >
    > Mogłby mi ktos doradzić jak to rozwiązać? bo 35 0000 zł miesiecznie za
    > samo lacze jednak troche przewyższa moj budżet.

    a) 1000 połączeń równocześnie to bardzo pozytywne założenia (nawet z
    poprawką, że Wrocław to ładne miasto:))
    b) skolokuj się u operatora, który da Ci grubą rurkę (1Gbps) i pozwoli
    rozliczać się za pasmo

    pozdr
    zasiu

  • 14. Data: 2007-07-12 12:33:08
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 11 Jul 2007, Jan Kowalski wrote:

    > O ruchu typu multicast slyszales ?

    A Ty? Zwłaszcza o routingu multicastów?

    > Inna sprawa, czy jest to technicznie do zrealizowania u kazdego operatora...

    Zapomniałeś dodać, że _każdy_ musiałby to uruchomić (w tym również sieć
    'trzepak' w jakimś Pipidowie jak i 'operator' routera neostrady), żeby to
    działało.
    Nierealne.
    Multicastami można się bawić jak masz pod kontrolą całą sieć w której są
    _odbiorcy_ jak i nadajnik.

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 15. Data: 2007-07-15 20:57:45
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    zasiu <z...@w...to.gower.peel> napisał(a):

> [...]
    > poprawką, że Wrocław to ładne miasto:))
    > b) skolokuj się u operatora, który da Ci grubą rurkę (1Gbps) i pozwoli

    np u mnie info na priv

  • 16. Data: 2007-07-20 07:49:06
    Od: 123qwe <i...@g...com>

    Witam,
    Przeczytałem na grupach ich jest Pan zainteresowany uruchomieniem
    usługi streamingu TV. Możemy zaoferować Panu taką usługę w Polsce w
    cenie bardzo atrakcyjnej.
    Wszystko zależy od jakości obrazu, jego poklatkowości oraz ilości
    połączeń. Wspominał Pan na grupie o około 1000 jednoczesnych
    oglądających.
    Możemy na początek np. możemy zagwarantować około:
    - 300 oglądających w cenie około 10 tyś zł miesięcznie,
    - 500 oglądających w cenie około 13 tyś zł miesięcznie,
    - 1000 oglądających w cenie około 18-19 tyś zł miesięcznie.
    Oczywiście dokładne ceny możemy omówić na spotkaniu bądź podczas
    rozmowy telefonicznej.
    Posiadamy gotowe rozwiązanie technologiczne. Wystarczy tylko je
    uruchomić. Przykład streamu "na żywo" z kamery AXIS można zobaczyć pod
    adresem www.webcamera.pl/demo .
    Jakość obrazu (poklatkowość) jest sztucznie obniżona, możemy
    zaoferować pełne 24 klatki na sekundę w każdej z podanych tam
    rozdzielczości (oczywiście też wybranych przez Pana, nie
    zaprezentowanych na stronie). Źródłem może byc obraz na żywo z kamery
    Video, różnego rodzaju pliki multimedialne, TV-SAT, płyty DVD i wiele
    innych.
    Kontakt telefoniczny:
    Zink Serwis.
    www.zink.com.pl
    Marci Świdowski
    tel.: (33) 875 14 46

  • 17. Data: 2007-07-26 17:45:56
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jan Kowalski <o...@m...com> wrote:
    > O ruchu typu multicast slyszales ?

    Słyszał. Było nie wycinać na ślepo następnego paragrafu:

    > Proponuje pogooglac...

    Proponuję czytać w całości i ze zrozumieniem.

    Poza tym multicast to bardzo ciekawa technologia, ale tylko w sieciach,
    które mamy w całości pod kontrolą. Albo w takich, w których umiemy się
    dogadać z operatorem, żeby takie multicasty nam puszczał. Co i tak nie
    rozwiązuje problemu braku kontroli nad użytkownikiem końcowym, który
    zwykle jest akurat w takiej sieci, której nie kontrolujemy, ani z którą
    nie mamy układu na multicast.

    p.

  • 18. Data: 2007-07-26 23:15:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "brzy" <b...@w...pl> writes:

> [...]
    > sama
    > 1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze
    > czy jest jakas mozliwośc zeby odniżyc te koszty.

    Peeringi z poszczegolnymi sieciami, ew. jakis inny specjalny sposob
    dostepu do nich. Mozna probowac nadawac z zagranicy, moze bedzie
    nieco taniej. Wielkich mozliwosci nie widze.

    Multicast bylby fajny, ale obawiam sie, ze nierealny technicznie.
    No i operatorzy poszczegolnych sieci musieliby miec motywacje
    - przy wiekszej skali byc moze realne, ale przy takiej - bardzo
    watpie.
    --
    Krzysztof Halasa