    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Telewizory kineskopowe
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <m74n5c$3t8$1@speranza.aioe.org>
    Date: Sat, 20 Dec 2014 23:21:54 +0100

    Pan janusz_k napisał:

    > To widać ;)

    Nie wiem po czym widać, bo o takich rzeczach tu w ogóle mowy nie było.
    Ale dziękuję za wyrażenie swojej opinii. Można z niej wiele wnioskować.

    > Nie pokazywały nigdy, czynnych lini zawsze było nie więcej niż 450-500
    > zależnie od regulacji odbiornika, a dla koloru i tak dwa razy mniej.

    W moim telewizorze było widać właśnie tyle, ile napisałem. Czasem kilka
    linii mniej.

    > Ale zapominasz o tym że obraz był kiepski bo nadawanie analogowe takie
    > było, kolor nadawany co drugą linię i interpolacją, a wyższe składowe
    > luminacji przycięte aby zmieścić kolor, w sumie telewizory czarno-białe
    > miały ostrzejszy obraz od kolorowych, i ty te czasy pamiętasz bo piszesz
    > o 33latach, ale to było dawno,

    33 lata temu w Polsce już w zasadzie nie było czarnobiałej telewizji.
    Bywało, że nie tylko film, ale coś ze studia puścili z czarnobiałej
    kamery, ale transmisja była cały czas SECAM. Telewizory czarnobiałe
    też jeszcze były, może nawet w większości. Z tym że ja bardzo dobrze
    jeszcze pamiętam czas przed wprowadzeniem koloru. To nie tak było,
    że czarnobiały odbiornik miał po prostu lepszy obraz. Jak włączano
    transmisję w kolorze, to to jakość radykalnie się pogarszała, widać
    było tę cholerną drżącą kaszę zamiast łagodnych linii obrazu. Nawet
    prze filnem pan Suzin mówił, że będzie w kolorze i żeby nie regulować
    odbiorników, jeśli obraz będzie niewyraźny. Najpierw ludzie psioczyli,
    potem się przyzwyczaili.

    > końcówka produkcji crt to zmniany, dużo lepsze kineskopy, lepsza
    > i precyzyjniejsza regulacja, nierzadko za pomocą cpu, oraz cyfrowe
    > poprawianie sygnału aby jak najlepiej wyglądał. Autor posta pewnie
    > o takich crt myśli, poza tym on chce używać go jako monitora, a wtedy
    > crt niewiele ustępują lcd jeśli ich nie przewyższają odwzorowaniem
    > kolorów i brakiem zmian koloru w zależności od kąta patrzenia.

    Autor wyraźnie napisał, że nie życzy sobie "sztucznie przeostrzonego"
    obrazu i chce mieć telewizot taki, jak 20 lat temu. A ja bardzo źle
    oceniam właśnie tę końcówkę produkcji crt. Wielkoiści ekranów szybko
    poszły w górę do jakichś kompletnie bezsensownych rozmiarów dla tych
    rozdzielczości. Wyeliminowanie kodowania PAL z toru przy niektórych
    źródłach coś dało, ale stało się to na tyle późno, że alternatywa
    LCD była już całkiem realna. Zawsze lepiej oglądało mi się film na
    ekranie komputera, nawet małym, niż na wielkim kineskopie TV.

    > 3-4 ale nie tylko ja uważam że to za daleko.

    Gdybym miał siedzieć dwa metry od telewizora, to bym w niego zaczął
    rzucac kapciem, jak Gomułka! Telewizor "Wisła" miał 12 cali -- naprawdę
    nikt nie zalecał, by siedać przy nim wraz z rodziną i sąsiadami 90 cm
    od ekranu!

    > Sorry ale jak na razie to więcej u Ciebie dywagacji niż wiedzy.

    Ta są same dywagacje. Dywagować bez wiedzy w ogóle się nie da,
    a i czytać też je w takim stanie jest trudno.

    --
    Jarek