  • 1. Data: 2011-04-04 12:18:56
    Temat: Telewizor
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Planuje zakup TV który bedzie służył jednoczesnie jako monitor komputerowy
    i TV sypialniane.

    Poniewaz moje oczekiwania to:
    DVB-C - (mam sygnał z kablówki)
    mozliwosc odtwarzania filmów po sieci z zasobów komputrera
    oraz internet@TV
    wybór padł na: Samsung LE32C650

    Ale teraz czytram, ze dostep sieciowy o ktrym myslałem to DLNA, ze to jest
    kiepskie i zeby szukac TV ktory ma zwyczajne logowanie do sieci.

    Pytanie - czy ten TV tak ma i czego szukać w opisie aby się tego domyślic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 2. Data: 2011-04-04 14:12:25
    Temat: Re: Telewizor
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 4 Apr 2011 12:18:56 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Planuje zakup TV który bedzie służył jednoczesnie jako monitor komputerowy
    >i TV sypialniane.
    >
    >Poniewaz moje oczekiwania to:
    >DVB-C - (mam sygnał z kablówki)

    czy ta twoja kablowka koduje sygnal? Jezeli tak, to czy daja modul CAM
    i karte czy wymagaja "ichniego" dekodera? Jak to ostatnie, to na swoim
    tv nie obejrzysz nic oprocz sygnalu analogowego i ew. dvb-t (cyfrowa
    naziemna).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-04-04 15:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > i karte czy wymagaja "ichniego" dekodera? Jak to ostatnie, to na swoim
    > tv nie obejrzysz nic oprocz sygnalu analogowego i ew. dvb-t (cyfrowa

    w sumie racja, pewnie trzeba bedzie dokupic dodatkowy dekoder, niemniej
    najwazniejsze w pytaniu były dla mnie kwestie LANU ale juz doczytałem w
    innych watkach ze w przypadku SAMSUNGa nie ma z tym problemu. :)

    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 4. Data: 2011-04-04 17:24:09
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Ale teraz czytram, ze dostep sieciowy o ktrym myslałem to DLNA, ze to jest
    > kiepskie i zeby szukac TV ktory ma zwyczajne logowanie do sieci.

    Telewizor Samsung C650 potrafi odtwarzacz filmy pobierane bezpośrednio z
    Internetu oraz obsługuje IPTV przez muticast.

    Paweł

  • 5. Data: 2011-04-04 17:24:22
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

> [...]
    >
    >Ale teraz czytram, ze dostep sieciowy o ktrym myslałem to DLNA, ze to jest
    >kiepskie i zeby szukac TV ktory ma zwyczajne logowanie do sieci.

    Wiele dni poswiecilem zabawie w DLNA, przetestowalem wiele serwerow DLNA
    i powiem krotko - dno. Masa irytacji, niedzialania, bledow kodekow, dziwnych objawow
    przede wszystkim woooolno, np. wylistowanie katalogu z kilkudziesiecioma
    filmami trwalo masakrycznie dlugo - wytaczajaco dlugo, zeby sie zniechecic
    do dluzszego uzywania.

    >Pytanie - czy ten TV tak ma i czego szukać w opisie aby się tego domyślic?

    Zobacz SamyGo, poczytaj fora mu poswiecone i zobcz, czy do Twego TV
    da sie dograc kawalek linuksa, zebys mial dostep do udzialow po otoczeniu
    sieciowym i/lub NFS. Ja do swojego modelu dogralem i podziekowalem DLNA.

  • 6. Data: 2011-04-04 19:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Telewizor Samsung C650 potrafi odtwarzacz filmy pobierane bezpośrednio
    > z Internetu oraz obsługuje IPTV przez muticast.

    To ze moze odtwarzac bezposdrednio z internetu - to wiem - pisałem ze ma
    internet@TV
    Ale tak nie wszystko jest dostepne.
    A z IPTV sie nie spotkałem - co to?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 7. Data: 2011-04-04 20:57:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04042011.5A7B37BE@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > odcinku co następuje:

    > To ze moze odtwarzac bezposdrednio z internetu - to wiem - pisałem ze ma

    Telewizja przez sieć.
    Np. taka videostrada.

  • 8. Data: 2011-04-04 22:35:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > da sie dograc kawalek linuksa, zebys mial dostep do udzialow po
    > otoczeniu sieciowym i/lub NFS. Ja do swojego modelu dogralem i

    poczytałem o samygo i jestem w szoku.
    Toz to sie koputer z Tv robi.
    :)

    Ale na stronie
    http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/index.p
    hp?title=Content_Librar
    y_applications_list#PVR.2B
    widze spis aplikacji do modelów B - czy to oznacza ze do C jeszcze nie
    stworzono, czy moze sa kompatybilne w dół?
    Drugie pytanie - czy to sie w jakis łatwy sposób wgrywa do TV (typu wgraj
    na usb i kliknij0 czy tez jest to trudniejsza zabawa? A moze potrzeba
    jakiegos dodatkowego sprzetu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 9. Data: 2011-04-05 06:15:50
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > widze spis aplikacji do modelów B - czy to oznacza ze do C jeszcze nie
    > stworzono, czy moze sa kompatybilne w dół?

    W przypadku wersji "C" jest znacznie łatwiej. Telewizory mają większe
    możliwości a uruchomienie dodatkowego widgetu jest banalnie proste.
    Zobacz http://tvwidget.pl/

    Paweł

  • 10. Data: 2011-04-05 06:47:09
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A z IPTV sie nie spotkałem - co to?

    Zwykle jeśli chcesz oglądać obraz na ekranie PC to komputer nawiązuje
    połączenie z jakimś serwerem i pobiera z niego strumień danych. Czym
    więcej użytkowników tym serwer musi mieć większą wydajność.
    Jest jednak jeszcze inny sposób. Nadaje się tylko pojedynczy strumień
    danych a urządzenia sieciowe np. switche automatycznie go powielają.
    Robią to jednak tylko w przypadku jeśli w danym miejscu sieci znajduje
    się urządzenie mogące potencjalnie wyświetlić obraz. Dzięki temu nie
    jest obciążana pozostała część sieci. Ten sposób ogólnie nazywa się IPTV
    i jest używany przez część sieci kablowych do rozsyłania TV.

    Paweł