  • 11. Data: 2004-06-17 08:55:37
    Temat: Re: TeleNet
    Od: Tom <t...@g...pl>

    > Moim zdaniem podłączenie 400 klientów o przepustowości 512 kbps
    > do łącza o przepustowości 8 mbps to lekka przesada.
    >
    > ---

    Chyba przesadziłeś.
    TeleNet w Szczecinie ma 400 Klientów 512 kbps ??
    Musieliby mieć ze 20 handlowców sprzedających swoje usługi, i
    potrafiących przekonać Klientów, że ich łacza to rewelacja. Myślę raczej
    , że to jest suma WSZYSTKICH ich Klientów internetowych ( w Szczecinie ,
    Stargardzie i Gorzowie bo dawny Teleton działał w tych miastach), i to
    chyba łącznie z dodzwanianymi :-)

    --
    "Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości: ignorancja, głupota, komitety
    normalizacyjne oraz ludzie sprzedający komputery."

    Serdecznie pozdrawiam
    tomisso(at)gazeta.pl

  • 12. Data: 2004-06-17 14:34:58
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 6/17/04 7:01 AM, rg wrote:

    > Moim zdaniem podłączenie 400 klientów o przepustowości 512 kbps
    > do łącza o przepustowości 8 mbps to lekka przesada.

    Co w takim razie powiesz o podłączeniu ~700 klientów indywidualnych,
    kilku szkół (średnich) oraz radia do 3 polpaków 2 Mbps TP SA? Efekt był
    taki, że w godzinach 15:00 - 23:00 mogłeś zapomnieć o otwarciu
    czegokolwiek łącznie z SSH (o poczcie czy www nawet nie wspominam).
    Tłumaczenie było takie, że nigdzie w umowie operator nie zastrzega
    minimalnego transferu. A że internet jest ale nic nie działa to już nie
    ich problem.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    UIN 10619942 http://kaczor.devon.pl/ppptfkkb.html
    #konik_bujany@IRCnet Pierwszy Polski Prątkująco-Trzcionkujący Fan Klub
    Konika Bujanego!

  • 13. Data: 2004-06-17 15:36:34
    Od: "rg" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał w
    wiadomości news:casa0v$abu$1@news.onet.pl...
> [...]

    > Tłumaczenie było takie, że nigdzie w umowie operator nie zastrzega
    > minimalnego transferu. A że internet jest ale nic nie działa to już nie

    No ale chyba sam powiesz że takie podejście do sprawy jest chore?
    Po co się czarować i obiecywać że będzie lepiej jak może być tylko gorzej?
    Ja nazwywam to robieniem ludzi w ch***.

    pozdrawiam
    Robert Grzelak

  • 14. Data: 2004-06-17 17:24:45
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 6/17/04 5:36 PM, rg wrote:

    > No ale chyba sam powiesz że takie podejście do sprawy jest chore?
    > Po co się czarować i obiecywać że będzie lepiej jak może być tylko gorzej?
    > Ja nazwywam to robieniem ludzi w ch***.

    Sprawa się skończyła tak, że całe okablowanie było nielegalne (nie
    uzgonione ze spółdzielnią) ale spółdzielnia nie interweniowała
    zasłaniając się interesem ludzi. Jak się ludzie zaczęli burzyć poprostu
    nowy operator przejął okablowanie bez urządzeń i zaczął świadczyć usługi
    na normalnym poziomie. Na innym osiedlu społeczność przejęła okablowanie
    (na zasadzie opłacenia materiału: kabli, urządzań) przy podpisaniu
    umowy, założyli sobie jakąś tam wspólnotę i wykupili łącze. Przy okazji
    koszt utrzymania zmniejszył im się ponad dwukrotnie.

  • 15. Data: 2004-06-17 17:34:29
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 6/17/04 5:36 PM, rg wrote:

    > No ale chyba sam powiesz że takie podejście do sprawy jest chore?

    Ahh zapomniałem dodać, że byłem kiedyś świadkiem rozmowy klienta, który
    przyszedł reklamować abonament - chciał umorzenia części abonamentu z
    powodu awarii i/lub nie działania sieci. Reklamacji nie uwzględniono z
    oczywistych względów a komentarz pani prezes był taki: "jak jeszcze raz
    przyjdzie to się go odetnie i się problem skończy" (reklamował kilka
    razy usługi i ani razu nie załatwił pozytywnie).

  • 16. Data: 2004-06-17 21:11:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > taki, że w godzinach 15:00 - 23:00 mogłeś zapomnieć o otwarciu
    > czegokolwiek łącznie z SSH (o poczcie czy www nawet nie wspominam).

    da się zrobić zeby chodziło ok, tylko do tego trzeba mieć łeb a nie mózg
    cwaniaka

    Marcin

  • 17. Data: 2004-06-17 23:05:39
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 6/17/04 11:11 PM, Marcin Kuczera wrote:

    > da się zrobić zeby chodziło ok, tylko do tego trzeba mieć łeb a nie mózg
    > cwaniaka

    Nie próbowałem :) o dzieleniu strumienia mogłeś w tej sieci zapomnieć,
    każdy miał transfer zależny od lokalizacji w tym całym okablowaniu -
    żenada. Ja miałem niefart być na końcu segmentu. Mój ex-admin zajmował
    się sniffowaniem mnie i czytaniem mojej korespondencji a nie pracą co w
    końcu zaowocowało odcięciem mnie (święta krowa w firmie i jej zdanie
    jest ostateczne - prezesi tylko przytakiwali). Małe NTG się zrobiło więc
    proponuję EOT.

  • 18. Data: 2004-06-18 11:48:23
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    ocal...

    > W przeważającej większości operatorów parametr podawany jako
    > przepustowość (512 / 128 kbps) jest górnym ograniczeniem
    > przepustowości Twojego łącza. Nie jest natomiast w żadnym wypadku
    > powiedziane że takiej przepustowości możesz oczekiwać przez większą
    > lub nawet mniejszą część czasu. Nie można się w takim wypadku oburzać
    > że uzyskujesz przepustowość 30 kbps gdyż jest to zgodne z opisem
    > usługi. Wszak 32 kbps jest mniejsze niż 512 kbps.

    Dlaczego powtarzacie jakieś bzdury zasłyszane u dostawców netu ?
    Ale jest zdecydowanie mniejsze niż 512 kbps !

    Jeśli kupuję łącze do... to ono ma właśnie być do ...
    Oznacza to ni mniej ni więcej, że w jakimś rozsądnym zakresie czasu (7-14
    dni) to łącze ma stabilnie pracować z prędkością do ... !!! No powiedzmy
    do... minus 20%.
    Jeśli z taką prędkością nie pracuje to nie jest to łącze, które zamówiłem i
    za które płacę i w związku z tym mogę wypowiedzieć umowę (nawet jeśli była
    zawarta na czas ściśle określony), bez żadnych kar z powodu niezgodności
    towaru/usługi z umową.

    Jeśli ja sprzedam ci okno i w umowie napiszę, że skrzydło okna można
    otworzyć do 180 st. (jeśli nie ma ściany), to w przypadku jeśli otwiera się
    tylko o 10 cm (np. 5 st.) to wg. ciebie takie okno jest ok. i klient nie
    może go reklamować ?!
    lol

    pozdr.

  • 19. Data: 2004-06-18 12:23:59
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Robert <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Je??li kupuj?? ????cze do... to ono ma w??a??nie by?? do ...
    > Oznacza to ni mniej ni wi??cej, ??e w jakim?? rozs??dnym zakresie czasu (7-14
    > dni) to ????cze ma stabilnie pracowa?? z pr??dko??ci?? do ... !!! No powiedzmy
    > do... minus 20%.

    Proponuję zapoznać się z pojęciami CIR i MIR.

    Losowy przykład z googla znaleziony:
    http://www.pp.com.pl/inter/cenusl.html

    To co większość operatorów określa jakąś jedną liczbą jako
    przepustowość, to ta liczba oznacza właśnie MIR.

    CIR = Committed Information Rate
    MIR = Maximum Information Rate

    Czyli jest to maksymalna przepustowość jaką może osiągnąć łącze.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 20. Data: 2004-06-18 12:47:43
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Miernik wrote:

    > Proponuję zapoznać się z pojęciami CIR i MIR.
    {ciach}
> [...]
    >
    > CIR = Committed Information Rate
    > MIR = Maximum Information Rate
    >
    > Czyli jest to maksymalna przepustowość jaką może osiągnąć łącze.

    Czyli każdy operator może tam wpisać "plus nieskończoność"?