  • 1. Data: 2023-11-08 20:35:02
    Temat: Taśma/folia, interconnect, 2.54mm
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Można gdzieś dostać tanio i mało zwykłe taśmy (konkretnie 24 ściezki)
    typu FFC (lub podobne) 2.54mm rozstawu? Kilka (naście) cm.

    To do sprzętu retro, pod takie złącza:

    https://pl.aliexpress.com/item/4000048279581.html

    Chciałbym spiąc dwie płytki taką taśmą. Rozmiary, powiedzmy, drugorzędne.

    Rozejrzałem się po różnych sklepach i o ile gniazda bez problemów
    dostane, to same taśmy łaczące między nimi są dużym kłopotem. Mniejszy
    rozstaw bez problemy, ale 2.54 to nie do dostania. Np. bez problemu 1mm:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005005904985881.html

    Widzę, jeśli już, "druciane", ale źle je wspomniam, sprawiały mi
    kłopoty. Natopmiast folia z napylonymi ścieżkami o rozstawie 2.54 jest
    nie do znalezienia.

    Może zamiast FFC powinienem użyć jakiegoś innego słowa?

    PS: Kiedyś, tak gdzieś w latach 90, znalazłem takie taśmy które można
    było łatwo skracać. Na właściwej folii ze ścieżkami naklejona była
    dodatkowa osłona. Wystarczyło ją odkleić aby skrócić. Nie pamiętam już z
    czego to wydłubałem.

    PS2. To nie tak że nie ma kompletnie:

    https://wppro.com/en/series/599

    Szukam jakiejś alternatywy, bo tam chyba jest produkcja, a nie detal.

  • 2. Data: 2023-11-08 21:10:16
    Temat: Re: Taśma/folia, interconnect, 2.54mm
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/8/23 14:35, heby wrote:
    > Można gdzieś dostać tanio i mało zwykłe taśmy (konkretnie 24 ściezki)
    > typu FFC (lub podobne) 2.54mm rozstawu? Kilka (naście) cm.

    Elastyczne PCB (flex pcb) można zrobić za kilka $. Z producentów których
    sprawdziłem, najtaniej wypadło JLCPCB. Pewnie szybciej zaprojektujesz i
    zamówisz niż zajmie szukanie.

    Jacek

  • 3. Data: 2023-11-10 11:12:24
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/11/2023 19:35, heby wrote:
> [...]
    >
    > PS2. To nie tak że nie ma kompletnie:
    >
    > https://wppro.com/en/series/599
    >
    > Szukam jakiejś alternatywy, bo tam chyba jest produkcja, a nie detal.

    Na alibabie są producenci. Zrobią Ci już od 100sztuk. np tutaj:
    https://www.alibaba.com/product-detail/20pins-2-54mm
    -pitch-1-25mm_1600175016565.html

    Nie wiem ile potrzebujesz ale myślę że atarowcy chętnie od ciebie reszte
    kupią :-)

    c.