  • Data: 2009-08-19 08:21:30
    Temat: Re: Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.08.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

    > Wiesz - tylko ciężko czasmi o dociągnięcie stałej lini (nawet na radiu
    > a nie drutem) np. do kilkunastu przepompowni ścieków gdzies po środku
    > pola. ;-) Moja żona przez parę lat pracowała w firmie która instalowa
    > systemy przepompowni i oczyszczalni ścieków i trochę się na to
    > napatzryłem. Żaden telekom nie dociągnie łączy do np. 30 miejsc w polu
    > dookoła Wetliny w Bieszczadach (lokalizacja autentyczna - ja łaziłem
    > po górach z żona nadzorowała montaż ;-) ) przy założeniu ze będzie tam
    > tylko płacony najtańszy abonament.

    'Stałka z byle limitem' to miałem na myśli blueconnect, iplus,
    orangefree, 39.5 itd. Na takiej stacji nie ma problemu bo się nie rusza i
    można namierzyć najsilniejszego opa przy stacji.

    ps. znam przypadki że op sobie zrywał sesje - bo tak (idle ~15min) - i
    nawalił na jakimś pakiecie kilkaset zł.

    ps2. jak sie dobrze zakręcić po promocjach to można mieć taką stałkę za
    20 parę złotych, kiedyś na rok kupiłem iplusa, z czego pół roku za 1zł,
    a drugie pół za 50zł, wyszło 25zł/mc, do tego dostałem kartę gprs+wifi pcmcia
    za 50zł (która na allegro poleciała od ręki za prawie stówę ;) więc
    całe łącze miesięczne wyszło około 20zł. Co prawda limitu było tam chyba
    500MB i chore pakietowanie 100kB osobno, ale na sesje ssh, sync imapa czy
    www bez multimedii wystarczało - a o to chodziło.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***