  • 41. Data: 2018-10-21 08:53:27
    Temat: Re: Tani telefon z NFC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 18:12, r...@k...pl pisze:
> [...]
    om>, Bolko

    > 1. Nie trzeba się bawić w odbl. telefonu.
    > 2. Nie żre baterii. Spadło mi zużycie, gdy wyłączyłem NFC.
    > 3. Zadziała przy wyłączonym telefonie.
    >
    > Sądziłem, że będę korzystał. Ale olałem.
    >
    > Mój znajomy pobija jakieś rekordy czasochłonności. Najpierw odlokowuje pinem,
    > potem uruchamia apkę, dopiero płaci.

    U mnie wystarczy wybudzić do ekranu z kodem, nie trzeba odblokowywać, a
    tym bardziej nie trzeba uruchamiać jakiejś aplikacji.

    A praktyce po prostu odblokowuję i przykładam.

    Nie czuję zwiększonego poboru mocy, korzystam z telefonu tak jak
    większość - czyli po prostu ładuję go wtedy, kiedy mogę. Czasy, że
    telefon ładowało się "raz dziennie" i potem miało spokój na cały dzień
    już dawno minęły.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2018-10-21 08:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 19:16, Michal Jankowski pisze:
    > Ja się trochę pobawiłem w płacenie telefonem, ale raz, że kartą
    > prościej, dwa, mnóstwo terminali nie akceptuje NFC (i nie widać tego,
    > dopóki nie spróbujesz). A kawa już wypita. Czyli i tak kartę/gotówkę
    > muszę mieć w zapasie.

    Które/gdzie nie akceptują? Nie spotkałem się (w Polsce).

    Kartą prościej, jeśli masz kartę. Całe klu tego nfc jest takie, że nie
    musisz nosić tej zbędnej właściwie rzeczy. Poza tym często kartę jak
    mam, to gdzieś głęboko w plecaku lub kieszeni, a telefon ma zawsze na
    podręciu.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2018-10-21 08:57:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 21:22, Michal Jankowski pisze:

    > To coś zmienia dla klienta w sklepie?

    Zmienia to, że korzystam i jeszcze się nie spotkałem z brakiem
    możliwości zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2018-10-21 09:27:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-21 o 08:51, Liwiusz pisze:

    > Niekoniecznie. Ja kupiłem kierując się możliwościami (pamięć, aparat) i
    > wybrałem ten, który odpowiadał mi cenowo, a nfc dostałem gratis, bo
    > nawet tego nie brałem pod uwagę, a teraz z tego korzystam.

    To się ciesz że było cię na taki stać i nie zapominaj że statystycznie
    jesteś w mniejszości.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2018-10-21 09:30:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-21 o 08:53, Liwiusz pisze:

> [...]
    > większość - czyli po prostu ładuję go wtedy, kiedy mogę. Czasy, że
    > telefon ładowało się "raz dziennie" i potem miało spokój na cały dzień

    Tylko dla tych którzy kupując nowy nie interesują się jaka tam
    jest bateria.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2018-10-21 09:38:03
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/10/2018 07:30 PM, ianus wrote:

    > coment?
    >
    > A co to?

    Mialo byc cement, literowka ;)

  • 47. Data: 2018-10-21 09:40:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 20 Oct 2018 21:59:11 +0200, w <5bcb8925$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
    Czarek <c...@n...fm> napisał(-a):

    > Więcej czasu zajmuje wyjęcie odpowiedniej karty z portfela

    Dyskutujemy o naklejce.

  • 48. Data: 2018-10-21 09:47:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 Oct 2018 08:53:27 +0200, w <pqh7p8$76p$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz

    > U mnie wystarczy wybudzić do ekranu z kodem, nie trzeba odblokowywać, a
    > tym bardziej nie trzeba uruchamiać jakiejś aplikacji.

    A przy naklejce nawet nie muszę otwierać case z telefonem.

> [...]
    > większość - czyli po prostu ładuję go wtedy, kiedy mogę. Czasy, że
    > telefon ładowało się "raz dziennie" i potem miało spokój na cały dzień

    U mnie po wyłączeniu NFC spadło zużycie baterii.

    Dlatego olałem. Naklejka działa zawsze i wszędzie.

  • 49. Data: 2018-10-21 09:47:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/10/2018 11:10 PM, RadoslawF wrote:

    <wyciete>

    > Co oznacza że występuje.

    Tak samo jak w Lidlu kredytowa karta nie zaplacisz (przynajmniej u mnie) i
    juz musisz miec conajmniej dwie karty a telefon wystrczy ci jeden,
    zwlaszcza ze i tak masz go przy sobie.

    <wyciete>

    > Sporo ludzi ma i nosi więcej niż jedną kartę.

    Mam 3 karty skonfigurowane w Google pay i (z rewguly przy sobie) tylko
    jeden telefon :)

    <wyciete>

    Pozdrawiam--

  • 50. Data: 2018-10-21 10:55:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeszcze nie testowałem. Ani nie wczytywałem się na czym polega, tylko
    > słyszałem hasło.
    uruchamiasz program, prosisz go o kod blik. podajesz kod blik pani na
    kasie a po chwili u Ciebi na telefonie pojawia sie informacja ile
    płacisz i czy się zgadzasz na tą płatność. dla bezpieczeństwa całość ma
    trwać max30 sekund. u mnie trwa 5. wygodniejsze niz tradycyjny przelew,
    przy malych kwotach mniej wygodne niż płatnośc zbliżeniowa, bo musisz
    zrobić 2 rzeczy - pin i podać 6 cyfr

    ToMasz