  • 1. Data: 2010-06-30 12:54:05
    Temat: Takie pytanie odnośnie abo r/t
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    Takie przemyslenie mnie dziś naszło: czy od monitora do ktorego podłączony
    jest tuner sat po hdmi/component i leci TVP z TNK zgodnie z ustawą należało
    by płacic abonament R/T?

    Pozdro.
    BaX.

  • 2. Data: 2010-06-30 13:02:00
    Temat: Re: Takie pytanie odnośnie abo r/t
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-06-30 14:54, BaX pisze:
    > Takie przemyslenie mnie dziś naszło: czy od monitora do ktorego podłączony
    > jest tuner sat po hdmi/component i leci TVP z TNK zgodnie z ustawą należało
    > by płacic abonament R/T?

    w zasadzie tak. z tego co wiem ustawa mówi o odbiorniku
    telewizyjnym, a nie o monitorze, ale racja i tak jest
    po ich stronie...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-06-30 13:05:58
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

> [...]
    > jest tuner sat po hdmi/component i leci TVP z TNK zgodnie z ustawą należało

    A czym jest tuner sat jak nie odbiornikiem TV:)

  • 4. Data: 2010-06-30 13:17:47
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A czym jest tuner sat jak nie odbiornikiem TV:)

    Odbiornikiem TV raczej na pewno nie jest, co najwyżej odbiornikiem SAT.

    Rozumiem, że w ten sposób ktoś kto nie posiada TV, a jedynie laptopa z
    tunerem TV/DVB-T też powinien płacic abo?

  • 5. Data: 2010-06-30 13:18:05
    Od: z <z...@g...pl>

    spammtrapp pisze:

    > A czym jest tuner sat jak nie odbiornikiem TV:)

    Było kiedyś pismo-wytyczna "rady" (czy cuś) które zwalniało z płacenia
    od urządzeń w których odbiór radia czy tv jest funkcją
    poboczną-dodatkową. Komórka, budzik, komputer... Ja bym się upierał że
    posiadam monitor komputerowy. Co do niego mam podpięte to moja sprawa
    "Panie tu syn w gierki naparza. Jaki telewizor" :-)
    Prawo jest chore i trzeba na nie stosownie reagować.

  • 6. Data: 2010-06-30 14:00:33
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-30 15:17, BaX pisze:
    > Odbiornikiem TV raczej na pewno nie jest, co najwyżej odbiornikiem SAT.

    http://www.krrit.gov.pl/bip/LinkClick.aspx?fileticke
    t=zW9eeOQy3cM%3d&tabid=284

    "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie
    techniczne dostosowane do odbioru programu. Charakteru odbiornika nie
    mają: magnetofon, magnetowid i odtwarzacz CD lub DVD, pozwalające na
    odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub filmu, a także telewizor nie
    podłączony trwale ani czasowo do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór
    programu, pełniący rolę monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów
    produkcyjnych. Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest:
    telewizor, radio, radio samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z
    radiem. Charakteru odbiornika nie mają natomiast urządzenia
    wielofunkcyjne jak: komputery, telefony komórkowe itp., ponieważ ich
    głównym przeznaczeniem nie jest odbiór programów radiowych i telewizyjnych."

    Zgodnie z powyzszym tuner SAT jest urzadzeniem przeznaczonym do odbioru
    telewizji i radia. MEDIUM transmisyjne nie jest istotne.

    > Rozumiem, że w ten sposób ktoś kto nie posiada TV, a jedynie laptopa
    > z tunerem TV/DVB-T też powinien płacic abo?

    Zgodnie z powyzszym nie.

  • 7. Data: 2010-06-30 14:01:42
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-30 15:18, z pisze:
> [...]
    > "Panie tu syn w gierki naparza. Jaki telewizor" :-)
    > Prawo jest chore i trzeba na nie stosownie reagować.

    Ano jest i zacytowalem ja w innej odpowiedzi. W twoim przypadku
    odbiornikiem nie jest telewizor, jest nim tuner SAT :P

  • 8. Data: 2010-06-30 14:13:40
    Od: z <z...@g...pl>

    spammtrapp pisze:

    > Ano jest i zacytowalem ja w innej odpowiedzi. W twoim przypadku
    > odbiornikiem nie jest telewizor, jest nim tuner SAT :P

    UPC bodajże miało taką dodatkową funkcjonalność odbioru przez net
    programu za pomocą komputera oczywiście. I co wtedy?

  • 9. Data: 2010-06-30 14:19:33
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    :

    > http://www.krrit.gov.pl/bip/LinkClick.aspx?fileticke
    t=zW9eeOQy3cM%3d&tabid=284

    > "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    > dostosowane do odbioru programu.

    Z tego wnioskujesz że tuner satelitarny jest?
    Czyli mając tuner satelitarny ale oglądając z laptopa z kartą DVB-T, nawet
    jak z tego tunera sat nie mam obrazu poninienem płacić abonament?

  • 10. Data: 2010-06-30 14:19:44
    Od: z <z...@g...pl>

    spammtrapp pisze:

    A karta sat czy zwykłą tv w kompie?
    A magnetowid? Jest przystosowany i odbiera a jednak go wykreślono z
    listy. A tuner sat z nagrywarką? itd. :-)

    Jak widać zapis nie logiczny nie przystający do rzeczywistości.