  • 11. Data: 2018-03-28 23:38:12
    Temat: Re: Taka sobie sytuacja
    Od: l...@g...com

    Jeżdżę wiele lat ale coś takiego zdarzyło mi się pierwszy raz. Rózne rzeczy się
    przeżyło, ale takiego parcha jeszcze nie spotkałem. A droga, z której wjeżdźał gość
    była boczna, dojazdowa, osiedlowa. Samochód kilkunastoletni, zwykły budżetowy, moj
    zresztą też. Co do odległości, no cóż, pewnie masz rację.

  • 12. Data: 2018-03-29 13:39:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-28 o 23:38, l...@g...com pisze:

> [...]
    była boczna, dojazdowa, osiedlowa. Samochód kilkunastoletni, zwykły budżetowy, moj
    zresztą też. Co do odległości, no cóż, pewnie masz rację.

    Kamerka nie zawadzi, gdyby np. zdarzyło, że nie zdążyłbyś wyhamować i
    stuknąłbyś gościowi w tył, to bez kamerki w takiej sytuacji jesteś
    bezbronny.

  • 13. Data: 2018-03-29 22:24:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:52:56 -0700 (PDT), l...@g...com
    napisał(a):

    > Jakie tu koloryzowanie? Do tego skrzyżowania zbliżałem się może z prędkośćią 60-70
    km/h. Po lekkim wyhamowaniu może było z 50 km/h. Tylko wtedy byłem już kilka metrów
    za gościem, który specjalnie nie przyśpieszał i nagle zahamował.
    > Sądzisz, że nawet przy tej stosunkowo niskiej predkości, przy wbiciu hamulca w
    podłogę nie przytrzesz gum na suchym asfalcie?

    Miedzy pzytarciem gum, a smrodem gum i okładzin jest jakieś 150km/h różnicy
    ;)

    > Powiesz pewnie, trzeba było zachować odpowiednią odległość. I mialbyś racje, gdyby
    zachowanie gościa bylo racjonalne, podyktowane sytuacją na drodze a nie zlośliwe
    wręcz bandyckie.

    Ale ja nie mówię że tak sie nie stało, to jest codzienność na drogach.
    On Ci zajechał drogę, Ty go strąbiłeś, co nakręciło w nim agresję.
    Wziął i zahamował.
    I tyle.

    Jak masz film, to możesz iść na policję.
    Bez filmu raczej nie masz po co.

  • 14. Data: 2018-03-29 23:24:05
    Od: l...@g...com

    "Miedzy pzytarciem gum, a smrodem gum i okładzin jest jakieś 150km/h różnicy
    ;) "
    Tu dopiero widzę koloryzację, zresztą to nieważne, czas kupić kamerkę.
    Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

  • 15. Data: 2018-03-30 08:51:17
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 29.03.2018 o 13:39, Poldek pisze:

    > stuknąłbyś gościowi w tył, to bez kamerki w takiej sytuacji jesteś
    > bezbronny.

    Nie do końca prawda.
    Sam kiedyś najechałem na tył, bo pani najpierw zmieniła pas na taki do
    skrętu, zwolniła, po czym się rozmyśliła i wróciła bezpośrednio przede
    mnie - nie wystarczyło miejsca na wyhamowanie. Na szczęście miałem
    świadka - facet w samochodzie obok się zatrzymał i zostawił telefon do
    siebie. Jak przyjechała policja (po dwóch godzinach), to uprzejmy pan
    pofatygował się do nas, opisał sytuację i zostałem uznany za
    poszkodowanego. Tak to się robiło w czasach wczesnocyfrowych ;)
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2018-03-30 09:24:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 29 Mar 2018 14:24:05 -0700 (PDT), l...@g...com
    napisał(a):

    > "Miedzy pzytarciem gum, a smrodem gum i okładzin jest jakieś 150km/h różnicy
    > ;) "
    > Tu dopiero widzę koloryzację,

    Nie, jest to zupełnie poważne.
    Jeśli czujesz okładziny hamując z prędkości znacznie mniejszych niż
    maksymalna, to znaczy że hamulce nie są sprawne.
    I oznacza że jeśli przytraiłoby się hamowanie z prędkości autostradowych
    (albo na ostrym zjeździe), to jest duża szansa że samochodu nie uda się
    zatrzymać.

    Jeśli chodzi o opony to jeśli to samochód z ubiegłego wieku, bez ABS, no to
    oczywiście niewprawny kierowca, hamując awaryjne może je puścić z dymem.
    Ale jeśli samochód ma ABS i śmierdzi oponami po hamowaniu - również to
    oznacza że układ hamulcowy nie jest sprawny.

  • 17. Data: 2018-03-30 15:22:17
    Od: p...@g...com

    --Ale jeśli samochód ma ABS i śmierdzi oponami po hamowaniu - również to
    oznacza że układ hamulcowy nie jest sprawny.

    Wystarczy że ciśnienie za niskie i opony po takim heblowaniu złapią temperaturę

  • 18. Data: 2018-03-30 18:53:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 06:22:17 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > --Ale jeśli samochód ma ABS i śmierdzi oponami po hamowaniu - również to
    > oznacza że układ hamulcowy nie jest sprawny.
    >
    > Wystarczy że ciśnienie za niskie i opony po takim heblowaniu złapią temperaturę

    Z 50-60km/h? :)

    Ja akurat bardzo dobrze wiem jakie cuda trzeba odczyniać, po to żeby
    rozgrzać oponę. A tu jeszcze daleko do tego żeby śmierdziała.

  • 19. Data: 2018-03-30 20:52:54
    Od: p...@g...com

    Jechałem ze znajomym starym passatem nie szybciej niż 70 km/h kiedy gwałtownie
    zahamował i smród gumy dostał się do kabiny. Okazało się że wesołki mechanicy po
    zmianie kół (zimowe-letnie) nie sprawdzili ciśnienia. Jak ktoś ma tpms może zobaczyć
    jak szybko rośnie ciśnienie w oponach przy dynamicznej jeździe.

  • 20. Data: 2018-04-06 19:05:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik l...@g...com ...

    > W swej naiwności zakladam, wróć zakladałem, że po drogach poruszają
    > się ludzie swiadomi a nie złośliwe gnomy.

    To błąd nr 1.
    Bląd nr 2 to brak kamerki :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia