  • 71. Data: 2011-09-09 20:20:34
    Temat: Re: Tak wyprzedza idiota
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-09-2011 19:24, Myjk pisze:

    > Tylko jaki ten foto(?)rejestrator. Wali na czoło, a numerów pajaca nawet w
    > zarysie nie widać. :P Ktoś się niedawno pytał, po co się kupuje FullHD i
    > 30kl/s. No właśnie dla takich sytuacji m.in.

    ATSD kiedy będziesz miał jakiś dobry na handel/do testu ?;>

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 72. Data: 2011-09-09 21:06:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-09 09:12, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-09-08 23:21, megrims pisze:
    > (...)
    >
    > Obawiam się, że rzeczywistość jest inna, a do tego nie
    > zauważyłeś ironii na samym początku.

    > Tak, napisałem że było. Było na PMS, było na Discovery,
    > było w rzeczywistości i w ogóle było. Jakoś to ludzi
    > nie wyleczyło z "szybkiej i bezpiecznej" jazdy i trup się
    > się ścielił gęsto. Ba, wprowadzenie badań technicznych
    > dla pojazdów to było ograniczanie wolności obywatelskiej.

    No to teraz zrozumiałem. Nie ma miejsca na wątpliwości
    o co Tobie chodziło. :)

    pzdr.

  • 73. Data: 2011-09-09 21:12:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-09 19:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale sama wzajemna widzialność się nie zmienia dopiero około 9-10s Seat
    > wyłania się zza bariery.
    > A wcześniej kierowcy raczej trudno było ocenić kto jedzie którym pasem,
    > nawet jak widział same samochody.
    > Do tego nawet widząc że Seat wyprzedza przed tym zakrętem byłbym
    > przekonany że skończy manewr i zakręt przejedzie za ciężarówką.

    Wydawało się to oczywiste - tym bardziej, że było miejsce i tamten
    widział lepiej (van).

    > Dużo szybciej to się raczej nie dało.
    > Około 1s na reakcję na niespodziewany bodziec, jakiś czas na samą
    > analizę tego kto jedzie po którym pasie, czas na decyzję, ruch
    > kierownicą itp.
    > To że takie rzeczy robi się "natychmiast" to się tylko tak wydaje, a ile
    > to zajmuje czasu w rzeczywistości, to widać dopiero na takich filmach.

    Wystarczy do tego zwyczajna świadomość czasu reakcji. Nic się nie
    dzieje "natychmiast". Wbijają to do głowy nawet na różnych
    prezentacjach drogi hamowania - od faktu zauważenia, przez czas analizy
    po motorykę organizmu człowieka zakończoną fizyczną reakcją pojazdu.
    Stąd też tak duże ma znaczenie prędkość, którą z radością tyle osób
    pomija.

    > Gość zjeżdża w prawo jak tylko zobaczył że sytuacja jest jaka jest.
    > Nawet gdyby to się działo na prostej i widziałbym wyprzedzającego od
    > dawna, to do czasu kiedy ten nie zaczął wyprzedzać ciężarówki byłbym
    > przekonany że się za tą ciężarówkę schowa.

    Zgadza się - tutaj było jeszcze gorzej, ponieważ tak skrajnego debila
    często się nie trafia, choć parę lat temu jadąc w długim lewym zakręcie
    pod górę zobaczyłem dżygita wyprzedzającego autobus - na moim pasie.
    Ja widziałem tylko autobus jadący z góry - skutecznie mi tego barana
    zasłonił - udało się uciec na pobocze, które na szczęście było.
    Ja sobie nie wyobrażam wyprzedzania bez widoczności, ale jak widać
    niektórym to nie przeszkadza...

  • 74. Data: 2011-09-09 21:18:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-09 21:06, megrims pisze:

    > No to teraz zrozumiałem. Nie ma miejsca na wątpliwości
    > o co Tobie chodziło. :)

    Stąd też napisałem, że:
    "Nie wiem ile masz lat, ale to już wszytko było."

    Taki lajf ;)

  • 75. Data: 2011-09-09 21:54:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Sep 2011 20:20:34 +0200, DoQ

    > ATSD kiedy będziesz miał jakiś dobry na handel/do testu ?;>

    Szykuję paczkę od DODa, ale tam 6 kamer to blisko 4000 zł...
    Dolar jeszcze pojechał teraz do góry, więc ogólnie kiszka.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 76. Data: 2011-09-10 08:28:39
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-09 17:08, mister pisze:

    > i wlasnie dla takich sytuacji woze w samochodzie palke teleskopowa. nic
    > tylko zawrocic, zatrzymac delikwenta i jej uzyc w odpowiedni sposob.

    i jak sie mówi:
    zabiłeś szmatę a siedzisz za człowieka