  • Data: 2015-09-16 16:49:44
    Temat: Re: Tablica int i usuwanie duplikatów
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.09.2015 12:31, M.M. wrote:
    > To jest najszybsza metoda w praktyce. Czasami możemy trafić na
    > dane, dla których funkcja hash da mnóstwo kolizji. Problem
    > kolizji trochę rekompensuje odpowiednia implementacja hash-table,
    > ponieważ można ją przeglądać tak jak lubi pamięć cache. W
    > przypadku RBTree nigdy nie jest przyjaźnie dla cache, ale
    > jest gwarancja N*Log(N) dla każdych danych.

    A, jeszcze jedno, tutaj nie musimy używać set<int>, bo to rzeczywiście
    nam nieźle zwolni.
    Weźmy trudniejszą wersję, czyli pytacz chce przetwarzać liczby
    w takiej kolejności w jakiej są w tablicy, tylko pominąć już raz
    przetworzone. Ale skoro liczby mamy dane z góry, możemy je sobie
    skopiować, posortować, (opcjonalnie machnąć std::unique aby pozbyć
    \się duplkatów z posortowanej wersji). Do tego trzymamy tablicę
    booli (vector<bool>) o tej samej długości.

    Dostając liczbę, wyszukujemy ją binarnie w pomoczniczej posortowanej
    tablicy, sprawdzamy czy bit w teblicy booli jest zapalony.

    Będzie szybsze niż operacja na drzewach, i prawdopodobnie zajmie
    mniej pamięci niż obie pozostałe wersje.
    Prawdopodobnie, bo dla złośliwego przypadku - bardzo dużo podobnych
    danych, ale niewiele różnych liczb, lepiej jest tworzyć
    pomocniczy zbiór na żywo.

    pzdr
    bartekltg