  • 21. Data: 2013-11-22 13:42:44
    Temat: Re: Tablet 10'' do tysiaca pln
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-22, o godz. 11:09:39
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Dobry tablet z andkiem koszyje od 1500 do 2500 za Xperie Z 3G ale jak
    > kogoś stać to jest to super wygodna sprawa bo nie zawsze potrzebna
    > jest klawiatura, win8 który jednak ma dużo większe wymagania niż
    > android. Do tego pamiętajmy że tablet ma dużo dłuższą pracę na
    > baterii niż laptop/ultrabook. Podsumuje to inaczej, najlepiej mieć
    > wszystko czyli smartfona/tablet/ultrabooka/laptopa/stacjonarkę :) nie
    > ma żeczy uniwesalnych a jak są to są do d...

    Ja wolę iPada 2. Choć żeby nie było to mam w domu w tej chwili 3
    sztuki: pierwszego Galaxy Taba, iPada 2 i właśnie Xperę Z. Wszytkie
    mają modemy komórkowe. Jakoś do czytania/oglądania netu iPad mi
    najbardziej "leży" bo nie jest panoramiczny. Mam do iPada zewnętrzną
    klawiaturę na BT zintegrowaną z etui ale jak mam coś napisać to jednak
    sięgam po któregoś laptoka. Wygoda obróbki tekstu czy klepani9e w
    terminalu to coś czego tablet za bardzo nie daje. Co do baterii się nie
    zgodzę - mój Dell XPS13 czy żony Tośka 830 to 7-8 godzin pracy na
    baterii. Podobnie jak 10-calowe tablety. Teoretycznie dłużej ale jak
    się zaczyna korzystać z sieci, grać czy film odtwarzać to deklarowane
    10-12 godzin to tylko marzenie. Co do tego żeby mieć wszystko to akurat
    u mnie to jest to od pewnego czasu triada smartfon/tablet/ULC. Z
    klasycznego laptoka zrezygnowałem bo po prostu duży i ciężki. Już
    poprzedni laptok to było Lenovo 13 cali (jeszcze z napędem i ciężkie)
    bo wcześniej kobyła 17 cali to jednak była na co dzień przesada - za
    dużo i za ciężko. Stacjonarki nie odpalałem już ze 3 lata choć nadal to
    niezła maszynka z E8400. Jeśli potrzebuję większego ekranu to ULC do
    monitora i zewnętrzna klawiatura i mysz - ja akurat praktycznie nie
    gram czy nie robię wideo więc intelowska grafika mi starcza. A za
    magazyn danych robi NAS. Za to nie wyobrażam sobie roboty bez
    stacjonarki - no ale ja mam dość specyficzne stanowisko pracy: 4
    monitory, 3 klawiatury/myszki i KVM na 16 maszyn. Nie licząc sesji
    zdalnych na głownej maszynie ;-)

    Zdrówko

  • 22. Data: 2013-11-22 13:45:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-22, o godz. 10:50:32
    Zakonspirowany <x...@g...com> napisał(a):

    > No nie, bo bo oglądanie filmów na 17,3", to nie to samo co na
    > 7/10". :) Wiem, bo nie tak dawno temu byłem zmuszony przez weekend
    > korzystać z netbooka HP Mini. Koszmar. :| Obraz mam lepszy na Xperii
    > z Bravia Engine. Tylko trochę bliżej patrzałek trzeba ją umieścić. :)
    > A książki, jeśli już, to papierowe lub audio. Jeszcze mi się nie
    > udało przeczytać całego e-booka "od deski do deski" na jakimś
    > wyświetlaczu.

    Pożycz od kogoś Ipada czy Kindle-a. I pobaw się ustawieniami tekstu. JA
    np. używam iPada do wszelkiej maści dokumentacji plus czytania książek
    w baaaardzo dużej ilości.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2013-11-22 14:08:59
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Ja wolę iPada 2. Choć żeby nie było to mam w domu w tej chwili 3
    > sztuki: pierwszego Galaxy Taba, iPada 2 i właśnie Xperę Z.

    Ja mam obecnie Sony Tablet P, bnrat ma Xperię Z a kobieta iPada 2 i do tego
    co ja potrzebuję to SonyTP starczy choć mógl by być szybszy :) ale
    faktycznie zanim nie poznałem iPada to mogłem mówić że się przepłaca za logo
    .. ALE t faktycznie działa choć trzeba się przestawić na troszkę inny sopsób
    obsługi. Jak tablet to jestm na tak z iPadem :) mam Sony bo odkupiłem tanio
    od brata jak zmieniał na Xperię Z.

> [...]
    > baterii. Podobnie jak 10-calowe tablety. Teoretycznie dłużej ale jak
    > się zaczyna korzystać z sieci, grać czy film odtwarzać to deklarowane

    A lapek pociągnie ci 7-8h jak grasz czy siedziś na 3G ??

> [...]
    > poprzedni laptok to było Lenovo 13 cali (jeszcze z napędem i ciężkie)
    > bo wcześniej kobyła 17 cali to jednak była na co dzień przesada - za

    Ja się przesiadłem na Sony seria F z matrycą FHD 16.4" i wyprzedałem
    stacjonarkę bo tylko miejsce zawala nie mówiąc już o zjadaniu energii. Za
    magazyn w domu robi Qnap + HDD ZEW podpięty pod USB do Qnapa i to spokojnie
    mi starczy. W samym lapku mam 2xSSD 256GB jako systemowy + 128GB zamiast
    napędu BD którego i tak nie używam bo mam dwa stacjonarne (PS3+BD)

> [...]
    > stacjonarki - no ale ja mam dość specyficzne stanowisko pracy: 4
    > monitory, 3 klawiatury/myszki i KVM na 16 maszyn. Nie licząc sesji

    Firma to co inego tam stpoją zwykłe kompy w tym jeden powwer maszynka do 3D
    a raszta to tylko maszynki z dyskiem i już.

  • 24. Data: 2013-11-22 14:10:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Pożycz od kogoś Ipada czy Kindle-a. I pobaw się ustawieniami tekstu. JA
    > np. używam iPada do wszelkiej maści dokumentacji plus czytania książek
    > w baaaardzo dużej ilości.

    Nie wiem jak to jest ale jakoś do Kindla nie mogę się przyzwyczaić, brak mi
    płynnego przewijania strony .. :)

  • 25. Data: 2013-11-22 14:50:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-22, o godz. 14:08:59
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > przestawić na troszkę inny sopsób obsługi. Jak tablet to jestm na tak
    > z iPadem :) mam Sony bo odkupiłem tanio od brata jak zmieniał na

    To nie do końca tak że iPad najlepszy. Najlepszy do celów jakie sa mi
    potrzebne. Jak pisałem parę razy iPad u mnie najlepiej sprawdził się
    przy dużej ilości dokumentacji w PDF-ach. Natomiast odpada z kolei ze
    względu na zamknięty system. O ile dla PDF-ów udało się uniknąć iTunes
    za pomocą chmury box.net to przy innych zastosowaniach wkurza mnie brak
    możliwości prostego przerzucenia pliku z jednej aplikacji do drugiej.

    > A lapek pociągnie ci 7-8h jak grasz czy siedziś na 3G ??

    Dlatego napisałem że jak dla mnie dla tabletu i ULC są to podobne
    wyniki. Z gier czasami jeżdżę czołgiem więc te 3-4 godziny daje radę.
    Tośka żony na 3G akurat niewiele mniej niż bez łączności - nie wiem czy
    to nie zaleta wbudowanego modemu.

    > Ja się przesiadłem na Sony seria F z matrycą FHD 16.4" i wyprzedałem
    > stacjonarkę bo tylko miejsce zawala nie mówiąc już o zjadaniu

    Ja stacjonarkę trzymam z jednego powodu. Czasami mam jakieś dyski które
    muszę do odzysku danych gdzieś podpiąć. Przejściówka czy kieszeń na USB
    to porażka pod względem wydajności przy większych dyskach. No i mam ta
    AutCada żony co też czasami się przydaje. ;-)

> [...]
    > Qnapa i to spokojnie mi starczy. W samym lapku mam 2xSSD 256GB jako
    > systemowy + 128GB zamiast napędu BD którego i tak nie używam bo mam

    QNAP 219 PII + 2x3TB WD RE4 i styka. Bo o małym serwerku na Atomie to
    nie ma co gadać - żeby zona nie spostrzegła - zresztą tam tylko dyski są
    mechaniczne i prądu prawie nie bierze. ;-) Napęd w razie czego mam w
    Tośce żony ale od paru miesięcy nie miałem potrezby go używać. PS3
    sprzedałem - ostał się Xbox bo córa woli Kinecta od Move-a.

    > Firma to co inego tam stpoją zwykłe kompy w tym jeden powwer maszynka
    > do 3D a raszta to tylko maszynki z dyskiem i już.

    No ja mam kilkanaście serwerów różnej wielkości, parę NAS-ów a i tak
    głównie pracuję na kompie z E8400 i 4GB pamięci. Choć obok stoi nowa
    stacja i7 3770K/32GB/4x3TB/GTX680 to jakoś nie mam motywacji by
    przenieść na nią całe środowisko pracy ;-)

    Zdrówko

  • 26. Data: 2013-11-22 15:00:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-22, o godz. 14:10:09
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Nie wiem jak to jest ale jakoś do Kindla nie mogę się przyzwyczaić,
    > brak mi płynnego przewijania strony .. :)

    Kupiłem kilka dni temu Ojcu na prezent najtańszego obecnie Kindle-a i
    byłem zaskoczony prędkością przełączania stron. Miałem parę lat temu
    wersję z klawiaturą i to był żółw w porównaniu z tym. Niestety OS już
    tak szybko nie działa i katalogowanie większej kolekcji z poziomu
    urządzenia to nadal mordęga.

    Poza tym Amazon zmienił zasady wysyłki do Polski. Teraz liczy sobie za
    przesyłkę i za cło kasę. W efekcie z ceny na stronie (89$) robi się
    ~450PLN. To efekt braku ich sklepu w PL. Jednocześnie np. w Niemczech
    ten sam model jest z niemieckiego sklepu za 49 ojro - tyle że nie
    zamówisz na adres poza Niemcy. Tu mnie wkurzyli i kupowałem przez
    kumpla w Berlinie. Z przesyłką do PL wyszło połowę kwoty jakie chce
    Amazon ze swojego sklepu międzynarodowego. I pomyśleć że jak zamawiałem
    kilka lat temu to kosztował z dostawą w 48 godzin 79$ i była to jedyna
    kwota. Przy czym 50$ zapłaciłem ich bonem podarunkowym który dostałem
    za jakieś inne zakupy. A teraz zamiast prościej to trzeba było
    kombinować.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2013-11-22 15:43:26
    Temat: [ORT] Re: Tablet 10'' do tysiaca pln
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 11:09:39 +0100, Chris napisał(a):

    (ciach...)
    > smartfona/tablet/ultrabooka/laptopa/stacjonarkę :) nie ma żeczy uniwesalnych
    ^^^^^
    > a jak są to są do d...

    Moje oczy...

    [ Kobiety sądzą, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczająco długo ]
    [ będą płakać i dąsać się. (George Eliot) ]

  • 28. Data: 2013-11-22 19:51:32
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote in message
    > No dobra, watek poszedl w maliny, a co do zasadniczego pytania czy ten
    > Navroad w tej cenie to dobry wybor czy mozna lepiej wybrac?

    na pierwszy rzut oka nie wyglada zle

    chociaz gdybym bral dla siebie musialbym pomacac osobiscie, inaczej
    wybralbym raczej galaxy taba, a jezeli rozmiar ekranu nie jest krytyczny
    to nowego lub starego nexusa 7

    imho tablety powyzej 7-8 cali to pomylka kompletna a juz troche roznego
    sprzetu - chociaz glownie na androidzie - mialem

    --
    http://db.org.pl/

  • 29. Data: 2013-11-22 20:00:15
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 18:51:32 -0000, m4rkiz napisał(a):

    > na pierwszy rzut oka nie wyglada zle
    >
    > chociaz gdybym bral dla siebie musialbym pomacac osobiscie, inaczej
    > wybralbym raczej galaxy taba, a jezeli rozmiar ekranu nie jest krytyczny
    > to nowego lub starego nexusa 7

    Navroad to firma, ktora znana jest jako producent dosc dobrych nawigacji,
    nie sa az tak "chinscy" jak Overmax czy Kiano.

    > imho tablety powyzej 7-8 cali to pomylka kompletna a juz troche roznego
    > sprzetu - chociaz glownie na androidzie - mialem

    Czemu tak sadzisz?
    Mam iPada i uwazam, ze sie mylisz, ale poslucham argumentow :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 30. Data: 2013-11-22 20:37:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-22 20:00, R.e.m.e.K pisze:
    > Czemu tak sadzisz?
    > Mam iPada i uwazam, ze sie mylisz, ale poslucham argumentow :-)

    No właśnie, zależy co do czego
    Ja sobie będę jakiegoś wynalazka 10 cali do kuchni szukał do powieszenia
    na ścianie, coby przepisy jakieś wyświetlać inne niż jajecznica na
    boczku ;) I w sumie nic więcej, no może niech radio w tle sobie gra :)

    --
    Irokez