    From: Piotr <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: TV na ścianie
    Date: Thu, 25 Nov 2010 15:57:46 +0100

    Dnia 23-11-2010 o 20:48:09 Kamilo <K...@w...pl> napisał(a):

    > Witam! Myśllę, żeby po remoncie mieszkania powiesić TV plazam 50" na
    > ścianie i stąd pytania do:
    > -na jakiej wysokości wieszać TV? Rozumiem, że będzie trochę wyżej niż
    > stałby nastoliku, ale nie zamierzam podnosić głowy do góry :)
    > -czy wieszak musi być uchylny, czy wystaczy płaski nieuchylny, wtedy
    > będzie chyba bliżej ściany
    > -gdzie i jak wtedy trzymacie sprzęt typu DVD i amplituner?
    > pozdrawiam!

    Można tu zastosować 2 szkoły.
    1. Inżyniersko matematyczna - środek optyczny ekranu na wysokości oczu
    widza, także chyba najzdrowiej dla wzroku
    2. Doświadczalna - stawiamy jak najbliżej ściany i podkładamy różnego
    rodzaju przedmioty mające za cel regulację tymczasową wysokości, liczą się
    subiektywne odczucia. Osobiście mam na ścianie w sypialni vis'a'vis łóżka
    32", metoda z pkt. 1 nie sprawdziłaby się, bo najwygodniej ogląda się w
    pozycji półleżącej, metodą 2 wysokość od powierzchni użytkowej łóżka
    ustaliłem na ok 70 cm do pkt środkowego ekranu, w efekcie uzyskałem kąt ok
    15 st.

    --
    Piotr