  • 31. Data: 2010-11-01 07:53:00
    Temat: Re: TV LCD - zu?ycie pr?du
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > Czy 10% to wielka tragedia, to kwestia umowy. Ale niektórzy piszą, że w
    > miejscach, gdzie często włącza się i wyłącza światło, stosowanie
    > świetlówek nie ma sensu. Może ze względu na ich trwałość, ale nawet
    > jeśli pobiera przez kilka minut 22-25W, to i tak jest to mniej niż 100W
    > normalnej żarówki.

    to wynika z konstrukcji. śwoetlowka zasilana jest z przetwornicy
    (235 ---> 400) i to one często nie wytrzymują częstego włączania
    i wyłączania

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 32. Data: 2010-11-01 08:14:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 31.10.2010 21:01, Padre pisze:
> [...]
    > 2min - 92mA
    > 3min - 90mA
    > 4min - 88mA
    > 5min - 88mA
    > 6min - 87mA
    > 7min - 87mA
    > 8min - 86mA
    > 10min - 86mA
    > 15min - 86mA
    >

    > no faktycznie tragedia, 10% większy prąd przez pierwsza minutę i 2%
    > większy przez kolejne 7 minut...
    >
    > Może warto by artykuł do jakiegoś pisma branżowego wysmażyć, ciekawe
    > jaką mają wierszówkę może zarobię na rozruch swoich prądożernych

    nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić? mylność podawanych różnic
    poboru pomiędzy startem a pracą?
    zasadność ich urzycia?
    w tej chwili mierzę zużycie świetlówki kompaktowej 11 W, ktora zastąpiła
    mi tradycyjną 75 W.
    przy starcie pobierała 12 W, po kilku mintach 9,5.
    żeby nie być gołosłownym wkręciłem na chwilę tradycyjną 60W,
    swiatła nieco mniej, prąd - 62 W.
    i to jest jedyny powód przejścia na te źródła światła.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 33. Data: 2010-11-01 08:21:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 31.10.2010 23:11, Padre pisze:
    > Dziwne co piszesz choćby w aspekcie tego co zmierzyłem i napisałem ponad
    > godzinę temu. Nie czytałeś czy i tak wiesz lepiej?

    po pierwsze piszesz o pomiarze świetlówek kompatowych, które o ile
    pamiętam startują na zimno.
    na halach produkcyjnych, są proste z zapłonikiem.
    nie mam takiej by pomierzyć, ale w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami
    (szczególnie ilości) oszczędności są spore.

    ja u siebie w warszanie nad stolem miełem 3 małe (autobusowe)
    świetlówki zasilane 24V. jedna ponbierała ok 0,5A, co daje ok 12W.
    nie wiem czy jedna żarówka 60 W by mi tam wystarczyła, a dodatkowo
    w razie "w" mogłem świcić z aku ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 34. Data: 2010-11-01 11:49:23
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
    Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.

    Sprawdziłeś to, czy wyczytałeś w jakimś poradniku gospodyni i pieprzysz bez
    sensu?

    Jingiel

  • 35. Data: 2010-11-01 11:50:51
    Temat: Re: TV LCD - zużycie prądu
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    \

    > Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli
    > jakiejś
    > grze wyszłoby sporo więcej).

    Jaki to konkretnie laptop? Ile cali?

    Jingiel

  • 36. Data: 2010-11-01 17:47:30
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    \odnosnie pytania - miernik cęgowy w łapki

    a po cholerę mi miernik cęgowy???

    , zdemontuj mechanicznie wyłącznik
    oprawy/opraw jarzeniowych i zmierz płynacy prąd, watomierz w łapki i
    dowolnie , chocby z poziomu tb zasil obwód opraw jarzeniowych i przekonasz
    się że wcale to tak super oszczędnie nie jest . Ba , zmierz prąd oprawy np
    okj236 czyli oprawa z dwoma swietlówkami po 36W ile te 72W zżera energii ,
    także z wyeksploatowanymi rurami- nie swiecą a ile energii zżera .

    No to cię kolego zaskoczę, bo akurat mierzyłem oczywiście z uwzględnieniem
    cosinus fi, bo mówimy o mocy czynnej, ponieważ taka nas interesuje i powiem
    ci, że taka świetlówka pobiera 38W. A jeśli ty mówisz o mocy biernej to
    oczywiście, że będzie ona większa. Przy okazji sceptycznie pochodziłbym do
    tych pomiarów wykonanych chińskim miernikiem kupionym w biedronce za 30 zł/

    Jingiel

  • 37. Data: 2010-11-01 18:09:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości

    > Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
    > Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.
    >

    > Sprawdziłeś

    Włącz się następny raz za tydzień z takimi samymi pytaniami na które
    odpowiedzi już dawno padły.

  • 38. Data: 2010-11-01 18:09:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > \

    > Jaki to konkretnie laptop? Ile cali?

    Std, kilkuletni Fujitsu, 15"

  • 39. Data: 2010-11-01 20:23:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    > nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić? mylność podawanych różnic
    > poboru pomiędzy startem a pracą?

    Wystarczy uważnie czytać watek żeby wiedzieć, starałem się obalić
    ostatnio lansowaną teorię że świetlówka w pierwszej minucie lub nawet
    dłużej zużywa więcej prądu niż jej odpowiednik żarowy, oczywiscie
    kwestie trwałości pomijam bo nie o nią chodziło w tym wyliczeniu.

    1Cyt.:
    "Jak uzywasz czesto aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego - zobacz
    sobie ile zimne ?wietlówki z?eraj? pr?du itd itp."

    2Cyt.:

  • 40. Data: 2010-11-01 20:33:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 01.11.2010 21:23, Padre pisze:

    > Wystarczy uważnie czytać watek żeby wiedzieć, starałem się obalić
    > ostatnio lansowaną teorię że świetlówka w pierwszej minucie lub nawet
    > dłużej zużywa więcej prądu niż jej odpowiednik żarowy,

    ja o tym nie słyszałem.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux