  • 61. Data: 2004-02-14 19:06:24
    Temat: Re: TPSA - POZMAN, TPSA - TASK, TPSA - AGH...
    Od: f...@i...pl

    napisał(a):

    > Kto sprzedaje 1Mb/s dostepu operatorskiego za 200 zl ?

    Prawie kazdy przy odpowiednio duzej wielkosci pasma.
    I nie jest to zart !

    Wojtek

  • 62. Data: 2004-02-14 20:27:19
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 14 Feb 2004 10:50:04 +0100 I had a dream that Łukasz Grochal
    <l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org> wrote:
    > No, mnie to w sumie też dziwi, że muszę każdemu ze swoich providerów
    > płacić co miesiąc za łącza. A przecież to - jakby nie spojrzeć -
    > peering między moim AS-em i nimi. I nawet wychodzącego ruchu mam
    > więcej niż przychodzącego...

    Ehm, zastanów się najpierw, czym jest peering, a czym jest uplink i jaka
    jest między nimi różnica.

  • 63. Data: 2004-02-14 21:31:25
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> writes:

    > Ehm, zastanów się najpierw, czym jest peering, a czym jest uplink i jaka
    > jest między nimi różnica.

    No patrz, a ja z kolei wyjątkowo chętnie posłucham Twoich przemyśleń
    na ten temat. Rozważmy, czy dla takiego na przykład Allegro czy Interii
    styk z Polpakiem, przy założeniu że wymieniają wyłącznie ruch między
    swoimi sieciami, to peering, który powinien być bezpłatny czy nie?
    A dla kablówki Krzak & Co. z Pyrzowic Górnych?

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    (PGP key / SSL cert itp.)

  • 64. Data: 2004-02-14 22:37:58
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > To rzeczywiscie dziwne. Czemu nie puscisz tego wszystkiego uplinkiem,
    > i nie zlikwidujesz peeringow? Jesli tak bedzie taniej :-)

    Bo będzie wolniej i mniej niezawodnie, to chyba oczywiste? Przynajmniej
    dla/u mnie, ale ja jestem (w tym scenariuszu) mały-miś-ze-swoimi-zabawkami,
    a nie duży-miś-co-puszcza-przez-Niemcy-i-jakoś-to-będzie-a
    -jak-nie-będzie-
    -to-klienci-popłaczą-trudno ;>

    > Says who?

    O-to-to. To jest właściwe pytanie.

    > Kazdy jest kandydatem dla darmowego lub dowolnego innego peeringu
    > dla kazdego. Tylko to sie po prostu musi obu stronom oplacac.

    Więc jednak nie każdy, prawda? A jak wrócisz parę linijek wyżej,
    to nawet znajdziesz konkluzję, że trudno mi powiedzieć, gdzie
    leży granica ;>

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    ________________________ (for PGP key visit:)

  • 65. Data: 2004-02-14 22:39:20
    Od: f...@i...pl

    On Sat, 14 Feb 2004, Łukasz Grochal wrote:

> [...]
    > swoimi sieciami, to peering, który powinien być bezpłatny czy nie?
    > A dla kablówki Krzak & Co. z Pyrzowic Górnych?

    Allegro czy Interia nie sa providerami dostepu i nie jako
    takie nie posiadaja wlasnej sieci, wiec nie ma tematu.
    Zastanow sie co porownujesz.

    Wojtek

  • 66. Data: 2004-02-14 22:44:50
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    f...@i...pl writes:

    > Zastanow sie co porownujesz.

    Peeringi, to chyba oczywiste? :> Bo właśnie kolejny raz usłyszałem,
    że 'każdy jest kandydatem'. No, ale jeśli Ci nie odpowiadają jako
    przykład, to skup się na kablówce Krzak & Co. i odpowiedz merytorycznie ;>

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    (PGP key / SSL cert at: )

  • 67. Data: 2004-02-14 22:47:12
    Od: f...@i...pl

    > Peeringi, to chyba oczywiste? :> Bo właśnie kolejny raz usłyszałem,
    > że 'każdy jest kandydatem'. No, ale jeśli Ci nie odpowiadają jako
    > przykład, to skup się na kablówce Krzak & Co. i odpowiedz merytorycznie ;>

    Zalezy jak wysoki jest ten Krzak i czy ma tez uslugi kolokacji.

    Wojtek

  • 68. Data: 2004-02-14 23:11:24
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    f...@i...pl writes:

    > Zalezy jak wysoki jest ten Krzak i czy ma tez uslugi kolokacji.

    Miło mi, że - choć wymagało to aż dwóch artykułów - zgodziłeś się z moją
    tezą. Wierzę że, niejaki Tomasz Paszkowski, narzekający, że POL34 nie chce
    komuś (e-wro? ;>) mniejszemu niż ono samo dać darmowego peeringu, rozbawił
    Cię tak samo, jak mnie ;)

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    (for PGP key visit:)

  • 69. Data: 2004-02-14 23:53:43
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 14 Feb 2004 22:31:25 +0100 I had a dream that Łukasz Grochal
> [...]
    > styk z Polpakiem, przy założeniu że wymieniają wyłącznie ruch między
    > swoimi sieciami, to peering, który powinien być bezpłatny czy nie?

    Oczywiście, że powinien być płatny. Z tym że normalni operatorzy
    (Futuro, GTS, Crowley etc) mają osobne taryfy na pełny styk z tranzytem
    oraz na peering. Może nie są to oficjalne taryfy na ich www, ale
    przynajmniej z handlowcami da się tak dogadać.
    Sam peering w sensie wymiany ruchu może być płatny, ale po niższych
    cenach niż tranzyt (uplink).

    > A dla kablówki Krzak & Co. z Pyrzowic Górnych?

    Tak samo. Choć wtedy może np. Krzak musieć pokryć koszt fizycznego
    linka.

  • 70. Data: 2004-02-14 23:55:31
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 14 Feb 2004 17:54:17 +0100 I had a dream that Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Dokladnie.

    Ehm, pokaż mi prowajdera, który ma oficjalną stawkę 0 PLZ za peering ;)
    I oczywiście jest to oferta handlowa etc :)