  • 51. Data: 2004-02-14 09:50:04
    Temat: Re: TPSA - POZMAN, TPSA - TASK, TPSA - AGH...
    Od: l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > To dziala w obie strony, jesli POL34 nie oplaca sie darmowy peering
    > z kims innym, to widocznie woli placic za tranzyt tego ruchu swojemu
    > uplinkowi.

    No, mnie to w sumie też dziwi, że muszę każdemu ze swoich providerów
    płacić co miesiąc za łącza. A przecież to - jakby nie spojrzeć -
    peering między moim AS-em i nimi. I nawet wychodzącego ruchu mam
    więcej niż przychodzącego...

    Do czego zmierzam? Nie popadajmy w skrajność. (Taka, powiedzmy)
    kablówka, nie musi być kandydatem do darmowego peeringu dla krajowego
    operatora. Inny krajowy operator - rzecz jasna - powinien. Gdzie
    leży granica, nie mam pojęcia, ale - jak widać - nie ja jeden.

    --
    (-) Łukasz Grochal lukie [at] berdyczow.org
    ______________________ (for PGP key visit:)

  • 52. Data: 2004-02-14 13:22:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Łukasz Grochal <l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org> wrote:
> [...]
    > płacić co miesiąc za łącza. A przecież to - jakby nie spojrzeć -
    > peering między moim AS-em i nimi. I nawet wychodzącego ruchu mam

    Płacisz za tranzyt do innych AS-ów, a peering z providerem masz za darmo. ;->

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 53. Data: 2004-02-14 14:14:47
    Od: f...@i...pl

    On Sat, 14 Feb 2004, Krzysztof Halasa wrote:

    > To dziala w obie strony, jesli POL34 nie oplaca sie darmowy peering
    > z kims innym, to widocznie woli placic za tranzyt tego ruchu swojemu
    > uplinkowi.
    >
    > Bogate to POL34 chyba.

    Wrecz przeciwnie, gdyz jak kolege chyba nie wie
    1Mbps do uplinku jest prawie 10 razy tanszy niz bezposrednio
    z TPSA.

    Wojtek

  • 54. Data: 2004-02-14 16:53:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    l...@p...do.mnie.na.berdyczow.org ( Łukasz Grochal) writes:

> [...]
    > płacić co miesiąc za łącza. A przecież to - jakby nie spojrzeć -
    > peering między moim AS-em i nimi. I nawet wychodzącego ruchu mam

    To rzeczywiscie dziwne. Czemu nie puscisz tego wszystkiego uplinkiem,
    i nie zlikwidujesz peeringow? Jesli tak bedzie taniej :-)

    > Do czego zmierzam? Nie popadajmy w skrajność. (Taka, powiedzmy)
    > kablówka, nie musi być kandydatem do darmowego peeringu dla krajowego
    > operatora.

    Says who?
    Kazdy jest kandydatem dla darmowego lub dowolnego innego peeringu
    dla kazdego. Tylko to sie po prostu musi obu stronom oplacac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 55. Data: 2004-02-14 16:54:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> writes:

    > Płacisz za tranzyt do innych AS-ów, a peering z providerem masz za darmo. ;->

    Dokladnie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 56. Data: 2004-02-14 16:57:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    f...@i...pl writes:

    > Wrecz przeciwnie, gdyz jak kolege chyba nie wie
    > 1Mbps do uplinku jest prawie 10 razy tanszy niz bezposrednio
    > z TPSA.

    Ja to wiem doskonale, natomiast Ty nie zwrociles chyba uwagi na slowa
    "jesli", "darmowy" oraz "z kims innym".

    Wydaje mi sie oczywiste, ze z oferty peeringu drozszego niz tranzyt
    nikt normalny nie skorzysta.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 57. Data: 2004-02-14 18:17:35
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > Wrecz przeciwnie, gdyz jak kolege chyba nie wie
    > 1Mbps do uplinku jest prawie 10 razy tanszy niz bezposrednio
    > z TPSA.

    Kto sprzedaje 1Mb/s dostepu operatorskiego za 200 zl ?

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 58. Data: 2004-02-14 18:23:44
    Od: Adam Nowacki <p...@b...vectranet.pl>

    > Kto sprzedaje 1Mb/s dostepu operatorskiego za 200 zl ?

    http://www.decix.de/info/DE-CIX_at_a_glance.html
    Dlaczego tak nie moze byc w Polsce ?

  • 59. Data: 2004-02-14 18:31:00
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0lp3e$jc$1@bialystok.bsk.vectranet.pl> Adam Nowacki napisał(a):

    > http://www.decix.de/info/DE-CIX_at_a_glance.html
    > Dlaczego tak nie moze byc w Polsce ?

    No ale to, ze podlaczysz sie do takiego iXa, nie oznacza, ze kazdy kto tam
    jest zestawi z toba peering. W polsce TPSA tez ma styki ficzyne z Pol34 i
    znaczna iloscia MANow a pomimo tego wiemy jak jest ...

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 60. Data: 2004-02-14 18:33:32
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Adam Nowacki <p...@b...vectranet.pl> napisał(a):

    > http://www.decix.de/info/DE-CIX_at_a_glance.html
    > Dlaczego tak nie moze byc w Polsce ?

    bo większość dużych operatorów w PL nie uznaję peeringów między sobą. A
    ci mniejsi operatorzy się peeringują w GIX/AsterIX.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator