  • 11. Data: 2003-12-21 11:01:22
    Temat: Re: TPSA - Dziś zmiany w ruchu IP
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On 21 Dec 2003 11:31:48 +0100, n...@p...onet.pl wrote:
    > adresacja pozostala ta sama ...
    > problemy pozostaly te same ...

    a czego się spodziewałeś ? Że TPSA zwróci pulę adresów do RIPE i powie
    "sorry, nasi lamerscy użytkownicy i administratorzy nie potrafią się
    dogadać z lamerskimi administratorami routerów i firewalli, którzy
    blokują adresy 83/8. Więc weźcie sobie te adresy z powrotem i
    przyznajcie komuś, kto ma mądrzejszych administratorów, a nam dajcie
    jakieś inne." ???

    Z drugiej strony, jeżeli pracownicy TPSA woli pier... głupoty na tej
    grupie, jakie to niektóre adresy przyznane przez RIPE są
    "niepełnowartościowe", zamiast interweniować u administratorów którzy
    blokują 83/8, to faktycznie można tego oczekiwać ....

    B.

  • 12. Data: 2003-12-21 12:30:29
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Bronek Kozicki wrote:
> [...]
    > "niepełnowartościowe", zamiast interweniować u administratorów którzy
    > blokują 83/8, to faktycznie można tego oczekiwać ....

    Na szczęście (cały czas mam taką nadzieję) to TYLKO niedouczony z definicji
    pracownik helpdesku, a nie administrator.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 13. Data: 2003-12-21 13:27:04
    Od: "Shark" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki"
> [...]
    > "sorry, nasi lamerscy użytkownicy i administratorzy nie potrafią się
    > dogadać z lamerskimi administratorami routerów i firewalli, którzy

    Lamerscy użytkownicy??? A jak mają według Ciebie się kontaktować??? Trzeba
    najpierw znaleźć odpowiedzialny za blokadę router, napisać najpewniej w jęz.
    angielskim list do danego administratora i mieć nadzieję że wogole cokolwiek
    odpise nie mowiąc o odblokowaniu routera. Ja i wielu użytkowników nie
    potrafi robić te pierwsze a i wielu użytkowników internetu nie zna języka
    angielskiego. Zresztą nigdzie nie jest napisane że jednym z warunków
    działania neo u klienta jest posiadania tych dwoch umiejętności.
    Według mnie to TPSA powinna wysyłać takie emaile do właściecieli/adminów
    routerów a nie "lamerski" użytkownik, przynajmniej na głównych trasach
    pezsyłowych. Oczywiście to jest moje zdanie, a ja jestem lamerskim
    użytkownikiem.

    Shark

  • 14. Data: 2003-12-21 13:50:00
    Od: "Tomasz Pysera" <t...@n...pl>

> [...]
    >routerów a nie "lamerski" użytkownik, przynajmniej na głównych trasach
    >pezsyłowych. Oczywiście to jest moje zdanie, a ja jestem lamerskim

    Jasne ze tak. Jezeli wszystko chodzilo poprawnie a nagle strony i serwery
    zostaly zablokowane np. u mnie. To do kogo taki szary uzytkownik ma sie
    zwrócic? Po to sie placi TPSA tyle pieniedzy zeby dbali o klienta. Bartku
    Kozicki jak jestes taki mastach to wez kiwnij palcem zeby wszytsko wrócilo do
    normy. Ja tego wymagam od TPSA bo to oni dostaja pieniadze i z nimi
    podpisywalem umowe.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 15. Data: 2003-12-21 13:51:50
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    Bronek Kozicki wrote:

> [...]
    > "sorry, nasi lamerscy użytkownicy i administratorzy nie potrafią się
    > dogadać z lamerskimi administratorami routerów i firewalli, którzy

    Z tymi użytkownikami, to bym nie przesadzał. Oczywiście fajnie by było
    gdyby użytkownicy w miarę możliwości pomagali rozwiązywać problemy,
    ale nie zapominajmy, że stosunek klient <-> usługodawca jest dość
    przejrzysty i tak naprawdę ich wkład powinien się ograniczać co najwyżej
    do raportowania pracownikom ISP, które sajty nie działają. Całą resztę
    (zdiagnozowanie problemu, kontakt z odpowiednimi administratorami)
    powinien załatwić ISP - w końcu za coś biorą te pieniądze i (przynajmniej
    teoretycznie) posiadają odpowiednie kompetencje aby problem rozwiąząć.

    Szczerze mówiąc nie bardzo mnie ten cały problem interesuje, więc mogłem
    zwyczajnie przegapić, ale nie zauważyłem na żadnej grupie opisu właściwego
    działania ze strony isp (przyjęcie zgłoszenia, kontakt, rozwiązanie
    problemu). W przypadku gdy problem dotyczy 2mln adresów, a zatem i takiej
    mniej więcej liczby potencjalnych klientów, można by spodziewać się
    innego podejścia.

    --
    I know you and Frank were planning to disconnect me,
    and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

  • 16. Data: 2003-12-21 14:58:14
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > blokują adresy 83/8. Więc weźcie sobie te adresy z powrotem i
    > przyznajcie komuś, kto ma mądrzejszych administratorów, a nam dajcie

    Nawet mi do glowy nie przyszedl taki idiotyczny pomysl jak zwracanie adresow
    do RIPE.
    Szczerze powiedziawszy niczego sie nie spodziewalem i sie nie spodziewam, ze
    sie cokolwiek w tej kwesti zmieni. Odpisywalem jedynie na cytowany post.
    Trzeba poprostu poczekac z pol roku dopoki inni operatorzy na swiecie, ktorzy
    rownierz otrzymaja pule adresow z 83.x nie zalatwia sprawy we wlasnym zakresie
    informujac glownych operatowrow sieci tranzytowych o problemie 83/8.
    Osobiscie wyslalem ok 10 maili do roznych sieci i zazwyczaj spotykalem sie z
    odpowiedzia ze probelm nie lezy u nich, badz z brakiem odpowiedz ...
    Trzeba cierpliwie poczekac i nie liczyc na wspanialomyslnosc TPSA.

  • 17. Data: 2003-12-21 15:46:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    21 Dec 2003 10:53:48 GMT, w <s...@a...pse.dyster>, Andrzej
    Bursztynski <_...@p...pl> napisał(-a):

    > Jednak pozwolę sobie zacytować i odpowiedzieć na grupę: jeśli denerwują Cię
    > posty z nawoływaniem do powrotu moderacji czemu swoich rad nie zastosujesz do
    > siebie? Może "usenet nie jest właściwym medium dla Ciebie"? -)))

    Ale on znakomicie sobie daję radę i tylko w grzeczny sposób wyartykuował "plonk
    warning" :)

  • 18. Data: 2003-12-21 18:06:15
    Od: Romuald Szcześniak <r...@g...pl>

    21 Dec 2003 10:53:48 GMT, *Andrzej Bursztynski* wrote:

    > Proponuję głosowanie czy chcemy powrotu do moderacji.

    masz czas na moderowanie grupy? :-)

    --
    RomekSz __________________ http://sqadaq.tk/ __________________ ICQ 38248653
    MusIQ: run for cover.mp3

    Cat, n.: Lapwarmer with built-in buzzer.

  • 19. Data: 2003-12-22 19:29:51
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 0 Andrzej Bursztynski wrote:

    > Proponuję głosowanie czy chcemy powrotu do moderacji.

    Pewnie by spokojnie przeszło, pytanie tylko czy jeszcze będą chętni
    moderajcy?

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.4.0, OE-QuoteFix,

  • 20. Data: 2003-12-22 19:36:18
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 3 Tomasz Pysera wrote:

    > Bartku Kozicki jak jestes taki mastach to wez kiwnij palcem zeby
    > wszytsko wrócilo do normy.

    Dla ciebie nie warto. Ty nawet imienia nie potrafisz poprawnie
    zacytować, a co dopiero wykorzystać potencjał takiej "normy".

    > Ja tego wymagam od TPSA

    Ty co najwyżej możesz grzecznie prosić a nie wymagać.

    > bo to oni dostaja pieniadze i z nimi podpisywalem umowe.

    ...ale nikt ci w niej nie gwarantował, że wejdziesz dzięki Neo na
    wszystkie możliwe hosty.