  • Data: 2004-02-18 00:10:41
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Plich wrote:

    > Oczekuje poważnych propozycji na podłączenie tego serwera do sieci łączem 50
    > Mb/s i płacenie mi za mój content jakieś skromne 300 PLN/Mb. A... i żeby mi
    > było dobre podłączenie do wszystkich userów w Polsce !!!

    Mam propozycje na inna zabawe - proponuje sprobowac podlaczyc taki
    'content' do internetu i tu mamy 3 mozliwosci:

    1. Placimy pewnemu wiodacemu operatorowi niech nawet bedzie 2000PLN za 1
    Mbps

    2. Kupujemy dwa lacza i lacze za kilkaset PLN za 1Mbps i do tego pewna
    czesc lacza do wiodacego operatora za 2kPLN za Mbps

    3. Kupujemy usluge kolokacji u sasiadow czechow, niemcow czy tez po
    prostu lacze od operatora miedzynarodowego - za kazdy Mbps placimy nie
    wiecej niz 1kPLN

    Efekt jest taki ze opcje

    1. = bankructwo z definicji
    2. = byc moze uda sie przezyc po wprowadzeniu platnosci za co tylko sie
    da i zalaniu witryny reklamami.
    3. = Hmm za granica mozna znacznie taniej = najrozsadniejsza
    ekonomicznie opcja - no chyba ze pewien operator zorientuje sie ze nie
    wykupiono bezposredniego styku z nim = zdegraduje ruch z zagranicy....

    Przeciez nikt tu chyba nie mysli na serio o tym zeby ISP doplacal
    dostawcy tresci - chodzi 'tylko' o to zeby pozwolil mu rozsadnie zyc co
    i ISP powinno w dluzszym okresie czasu przyniesc odpowiednio wieksze zyski.

    Wiem narzekam na wspaniala TP, ktora dla mojego dobra zmusza ISP do
    kupowania najdrozszych lacz od siebie bezposrednio nie dopuszczajac do
    tranzytowania ruchu przez dzialajacego w Polsce operatora
    miedzynarodowego (wszyscy wiemy ze pakiety przechodzace przez tego
    operatora nie wychodza poza granice naszego kraju).

    Sorry z mojegu punktu widzenia cala ta dyskusja jest o tyle dziwna /
    smieszna ze byc moze faktycznie POL34 powinien cos placic wg TP bo ....
    (tu wstawic dowolne tlumaczenie choc IMO nie istnieje takie, ktore broni
    2k PLN) jednak skoro stronom sie to nie oplaca i nie sa w stanie
    uzgodnic nic lepszego to IMO to co sie stalo (puszczenie ruchu przez
    zagranice) jest najlepsza mozliwa opcja.

    Skoro nie oplaca sie wymieniac ruchem to obie strony placa swoim
    operatorom. POL34 jest jak sadze ~zadowolony bo ma lacze w
    rozsadniejszej cenie, no moze tylko TP jest mniej szczesliwe ze zamiast
    kasowac te swoje 2kPLN per 1Mbps musi placic te kilkaset PLN za 1Mbps
    Telii....

    I nie ma tu o co plakac i pomstowac - osobiscie jako internaute bardzo
    Cieszy mnie to ze ktorys z duzych ISP w tym kraju mial w koncu odwage
    dokonac takiego kroku - moze kiedys TP zauwazy ze lepiej zarobic mniej
    niz placic innemu ISP i wtedy nagle internet bedzie mogl sie stac
    tanszym....

    pozdrawiam
    --
    Krzysztof Ceglinski