  • 21. Data: 2010-03-11 10:47:58
    Temat: Re: TP w PLIX
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    Panowie,

    1a. Mozna kupic Mercedesa osobowego, podniesc mu podwozie, wstawic mu
    wielkie kola, zmienic skrzynie biegow na taka z biegiem roboczym, dorobic
    drabinke zeby sie dawalo jakos wejsc do kabiny, i orac tym pole. Pytanie,
    czy Mercedes do tego sluzy.

    1b. Mozna kupic lacze Metro do PLIX i realizowac na tym transmisje
    punkt-punkt 1Gbit do Warszawy. Pytanie, czy ta usluga po to jest i do tego
    sluzy.

    2a. Do realizacji pierwszego akapitu sluzy ciagnik rolniczy.

    2b. Do realizacji drugiego z zadan sluza inne uslugi, dostepne w Pionie
    Klientow Operatorow.

    3a. Zapewne cena ciagnika bedzie nizsza niz przerobionego Mercedesa.

    3b. Zapewne dedykowana usluga do przeniesienia 1Gbit ruchu punkt-punkt
    bedzie tansza niz robienie tego przez PLIXa.

    Wolna uwaga:

    Dostalem kilka telefonow z pytaniem, czy nalezy zlikwidowac istniejacy
    punkt styku, i zrobic dostep przez PLIX? Odpowiedz: nie nalezy, nalezy
    skontaktowac sie z Pionem Klientow Operatorow, ze swoim opiekunem i
    porozmawiac na temat warunkow i rozwiazania technicznego w nowej sytuacji.

    Usluga w PLIX jest poszerzeniem zestawu obecnych uslug, ktore nadal sa i
    beda oferowane. Tyle ze w zmodyfikowanych od 1 kwietnia cenach. Prosze o
    zapytanie w kazdym przypadku o pelna aktualna oferte, zanim ktos podejmie
    jakies niekoniecznie najszczesliwsze technicznie dzialania.

    TP w PLIX sluzy do konkretnych dosc jasno okreslonych rzeczy. I moim
    zdaniem jak ktos ma np potrzeby na poziomie 150 czy 320Mbit ruchu do PLIX,
    i posiada juz dostep Metro z TP, to takie rozwiazanie mu sie oplaca. I do
    tego to wlasnie sluzy. Nie widze natomiast sensu zestawiania nowej uslugi
    do PLIX po to, zeby zrobic na tym dedykowane lacze 1Gbit do czegostam
    niezupelnie zwiazanego. Sa tansze (np w ramach uslug w TP) rozwiazania.

    Porownywanie zatem ceny pelnego 1Gbit zrealizowanego w taki sposob, z cena
    golega pasma na rynku jest niecelowe. Gole pasmo na rynku nie konczy sie w
    PLIX, nie daje sie wydzielic na juz istniejacym laczu itd itd. Na tyle
    oczywiste ze nie musze chyba tlumaczyc.

    k.

  • 22. Data: 2010-03-11 12:38:01
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > konczy sie w PLIX, nie daje sie wydzielic na juz istniejacym laczu itd
    > itd. Na tyle oczywiste ze nie musze chyba tlumaczyc.

    Wiesz, celem mojej wypowiedzi nie było napisanie - "ale to głupie",
    tylko zaznaczenie do czego nie ma sensu tego stosować bo niektórzy mogli
    sobie wyobrażać nie wiadomo co.
    Zaznaczyłem że ta usługa raczej _nie_została_ stworzona przesyłania
    gołego gigabita - choć technicznie i owszem się da.

    Wspomniałem też że tak jak to zostało ładnie zaprezentowane na PLNOGu
    apropos metro TP, przydała by się taka sama, ładna oficjalna oferta na
    1G gołej transmisji z punktu X do punktu Y, albo przynajmniej z punktu X
    do LIM oczywiście z wszystkimi zastrzeżeniami bo wiadomo że nie wszędzie
    i nie zawsze jest to opłacalne lub się nie da (bo jest nie opłacalne).
    Oferta przedstawiona jak na PLNOG a nie indywidualnie z pionu obsługi
    klienta.. Ale ok - nie wszystko na raz ;-)

    Tyle.

    Sama oferta w ramach istniejących łączy metro jest obiecująca.

    Marcin

  • 23. Data: 2010-03-12 06:31:04
    Od: Tomasz Kruk <f...@g...com>

    On Mar 11, 10:50 am, Szymon Wyrembak <_@_.eu> wrote:

    > Myślę, że to 2 niezależne sprawy - przecież dostęp do PLIXa kupisz w L2.
    > Obecność lub nie BGP na usłudze ME (a dokładnie kanale do Internetu) nie
    > ma tu do rzeczy.

    tylko że jak sie ma wdrożony BGP (inaczej zapomnij o plix-ie) to
    trochę bez sensu jest puszczać ruch do tepe inaczej (i kreować
    polityke routingu stosując jakieś megamagiczne rzeźby)
    nie licząc opłat za porty (ktore i tak trzeba poniesc majac plix-a via
    metro), mając taki dostęp można kupić tepse w cenie ok.50zł/megabit
    (20zł megabit transmisji do plix-a plus 30zł megabit tepsy w plix-ie).

    ile w takim układzie kosztuje megabit tepsY bezpośrednio ?

  • 24. Data: 2010-03-12 07:32:18
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Tomasz Kruk pisze:
    (ciach)
> [...]
    > (20zł megabit transmisji do plix-a plus 30zł megabit tepsy w plix-ie).
    >
    > ile w takim układzie kosztuje megabit tepsY bezpośrednio ?

    Podobnie. Na podstawie ceny którą płacimy za 200Mb/s w usłudze ME i
    oferty na 300Mb/s to taka rzeźba (L2 do PLIX i tam zakup TPNET.world czy
    nawet tylko TPNET.pl) oczywiście sie nie opłaca. Zresztą, my i tak nie
    mamy PI/ASN/BGP od zawsze tylko 1 łącze od wiadomego dostawcy...

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 25. Data: 2010-03-12 10:39:38
    Od: Konrad Plich <k...@p...tpsa.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 22:31:04 -0800 (PST), Tomasz Kruk napisał(a):

    > tylko że jak sie ma wdrożony BGP (inaczej zapomnij o plix-ie) to
    > trochę bez sensu jest puszczać ruch do tepe inaczej (i kreować
    > polityke routingu stosując jakieś megamagiczne rzeźby)
    I dlatego właśnie nie oferujemy samego dostępu do PLIXa bez równoczesnego
    kupienia kanału do TPNET w dowolnej opcji.

> [...]
    > (20zł megabit transmisji do plix-a plus 30zł megabit tepsy w plix-ie).
    >
    > ile w takim układzie kosztuje megabit tepsY bezpośrednio ?
    Cena 1 Mbit/s TPNET zależy między innymi od pasma i ogólniej od kosztów dla
    danej lokalizacji. Od tego są opiekunowie żeby ją podać dla konkretnego
    przypadku.