  • 1. Data: 2010-04-27 17:16:21
    Temat: TP - umowa 10-miesięczna, a potem telefon radiowy?
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    W zeszłym roku podpisałem umowę z TP na podłączenie telefonu,
    pracownik BOK pytał mnie o to, czy będę chciał mieć internet. Była to
    umowa 10-miesięczna, ponieważ w miejscowości, w której mieszkam obok
    budynku nie było kabli TP.

    10 miesięcy właśnie minęlo (1 kwietnia), i zadzwoniłem do TP z
    pytaniem - i co? Był kolejny wywiad i właśnie dostałem informację, że
    kablowo to nie, internetu nie - tylko radiowo. I czy się zgadzam, bo
    jak nie, to tamta umowa 10-miesięczna wygasa.

    Jak to jest z usługą powszechną? TP najpewniej nie ma w obowiązku
    instalacji internetu (a może ma?), bo telefon tak. I wiem, że może być
    radiowy... Po co więc sprzedawc pytał mnie o internet? Czy mam
    jakiekolwiej szanse na odszkodowanie od TP (w wysokości miesięcznego
    abo)?

    Michał

  • 2. Data: 2010-04-27 17:40:57
    Temat: Re: TP - umowa 10-miesięczna, a potem telefon radiowy?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    3...@i...googlegroups.com
    *mic49* napisał(-a):

    [...]
> [...]
    > radiowy... Po co więc sprzedawc pytał mnie o internet? Czy mam
    > jakiekolwiej szanse na odszkodowanie od TP (w wysokości miesięcznego

    Z usługą powszechną jest tak, że TP musi dostarczyć net o określnej
    (niestety małej) prędkości. I o ile na łączu radiowym samo połączenie da
    się zestawić, o tyle z utrzymaniem nakazanej prędkości jest już problem.
    I to jest jakiś punkt zaczepienia. Ale chyba tylko do obniżenia
    abonamentu, bo nie sadzę żeby w ten sposób dali się zmobilizowac do
    pociągnięcia kabli. Pewnie ktoś bardziej zorientowany będzie mógł więcej
    na ten temat napisać.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-04-27 18:50:57
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Już znalazłem i dziękuję za podpowiedź:
    http://www.cik.uke.gov.pl/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=114:co-to-jest-usuga-powszechna&c
    atid=41:telefon&Itemid=82

    Napisałem już pismo,
    Michał

  • 4. Data: 2010-05-02 09:51:29
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Ile ty za to płacisz?

    nie lepiej ci przeneisc numer do era gsm do telefonu komorkowego
    czyli 2 w1.

    Umowa 12 miesiecy, oplata za numer komorkowy 15zł+5zł twoj numer stacjonarny
    to daje 20zł miesiecznie w tym chyba 30 albo 60min juz nie pamietam.

    ale warunek to bez nowego numeru telefonu.

    Jesli chodzi o internet, to poszukaj radiowego operatora ISP najlepiej na
    paśmie 5GHz
    na pewno jakiś jest w Twojej Wiosce.

    Z jakiej czesci polski piszesz?

  • 5. Data: 2010-05-02 10:24:02
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Widzisz,

    telefon stacjonarny w Erze juz mam - i mam też świetną ofertę. Była w
    zeszłym roku taka promocja, z której Era się szybko wycofała. W każdym
    razie - przeniosłem sobie numer z TP do Ery własnie i jeszcze przez
    dwa lata za 25 zł brutto mam:
    - pół tysiąca minut miesięcznie na wszystkie stacjonarne i komórkowe w
    Erze;
    - 60 minut do pozostałych sieci.

    Minusy:
    - brak faxu i internetu.

    **

    Co do netu bezprzewodowego, niestety nie ma żadnego. Budynki sa nowe,
    a przy starych są linie TP. Pozostaje tylko internet przez GSM, ale na
    tym to praktycznie nawet prostych stron przeglądać się nie da.

    Michał

  • 6. Data: 2010-05-02 12:34:42
    Od: "amir" <a...@g...pl>

[...]

    to masz dobrą ofertę, z tp na radiowce analogowej nic nie wskorasz u nich.
    Mozesz poszukac oferty na wimax (era lub netia lub operator wisp)

    Fax za 5zł miesięcznie znajdziesz, sporo ofert z niezaleznym numerem fax via
    email, wysylanie to zalacznik scanu.

    internet od operatora WISP, teraz juz jest prawie wszędzie, moze wyjdz na
    dad i przeskanuj siec
    po bssid operatora pewnie znajdziesz cos, a jak faktycznie nie ma to dowiedz
    się jaki jest najblizszy
    WISP i skontakuj się z nim to będzie łakomy kąsek dla takiego opa.
    Jesli jestes z okolic opolskiego lub dolnoslaskie okolice walbrzycha
    klodzka lub olawy jeleniej gory, kalisza, nowej rudy, kępna
    to daj znac, a na pewno da sie zalatwic.

    sam korzystam z takiej opcji
    fax 5zł niezalezny numer
    stacjonarny VoIP
    stacjonarny w erze za 5zł bo komorke i tak mam
    i do tego operator WISP na 5GHz

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-05-03 11:04:07
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    mic49 wrote:
    > Witajcie,
    >
    > W zeszłym roku podpisałem umowę z TP na podłączenie telefonu,

    Włosy mi się na głowie prostują jak to czytam bo jestem w identycznej
    sytuacji (minęły dopiero 4 miesiące od podpisania umowy).
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 8. Data: 2010-05-12 06:39:36
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Nowe ustalenia - po złożeniu przeze mnie reklamacji do TP, otrzymałem
    odpowiedź. Zgadzają się, że usługa powszechna to tel, faks i Internet
    (ale nie szerokopasmowy, co oczywiste). I w związku z tym proponują
    cały czas radiówkę, ale:
    - jeden numer dla rozmów wychodzących i przychodzących;
    - jeden numer dla faksów (wysyłka i odbieranie);
    - jeden numer dla modemu (m.in. 20 21 22), co by się wdzwaniać...
    Wszystko oczywiście w ramach jednego abo.

    Mam też odszkodowanie za nieco ponad miesiąc (55 zł).

    I jak dalej negocjować podłączenie kablowe? Chyba jednak to ONI w tym
    sporze mają w tej chwili rację... Niestety.

    Michał

  • 9. Data: 2010-05-12 16:27:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    d...@d...googlegroups.com
    *mic49* napisał(-a):

> [...]
    >
    > I jak dalej negocjować podłączenie kablowe? Chyba jednak to ONI w tym
    > sporze mają w tej chwili rację... Niestety.

    Wietrze w tym duży spryt ze strony TPSA, żeby nie powiedzieć cwanaictwo.
    Jest wielce prawdpodobne, że któraś z usług nie będzie trzymała
    parametrów jakie ma mieć usuługa powszechna. I co wtedy? Wyłączą numer
    takiej usługi nie dając zniżki w abo za to że te paramtery nie są
    spełnione? Tak sobie tylko knuje....

  • 10. Data: 2010-05-14 14:18:53
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Tak myślę, że tak to będzie wyglądać... Linia już będzie zalożona,
    więc mogę się bujać po prostu o odszkodowania i co miesiąc udowadniać,
    że nie mogłem się podłaczyć, że może i mogłem, ale nagle przestało na
    chwilę działać, itp...

    Dzwoniłem do UKE i poradzono mi, żebym do nich napisał skargę -
    generalnie TP wywiązała się z usługi powszechnej, no ale może - skoro
    UKE zapyta, to podobno zdarzały się przypadki, że możliwości
    techniczne na łącze kablowe były.

    Zobaczymy - do miesiąca mam czekać...

    Michał