  • 81. Data: 2009-01-07 20:49:58
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: r...@g...com

    Panie i Panowie, Rodacy!

    Muszę powiedzieć, że jestem rozczarowany. Od ładnych siedmiu godzin
    gimp.org jest dostępny bezpośrednio z sieci TP i pies z kulawą nogą
    tego nie zauważył? Odblokowania najpopularniejszego serwisu w Polsce?
    Symbolu walki o wolność, a w każdym razie przeciwko telekomunie i jej
    zapędom cenzorskim? Ojca wątku?

    No, ale nic straconego, zawsze może się zdarzyć tak, że będzie jeszcze
    jedna okazja. To znaczy wtedy, kiedy historia się powtórzy -
    narozrabia, zostanie zablokowany, uspokoi się i zostanie odblokowany.
    Na razie osiągnął stan, który jest na granicy planowanej przez nas
    docelowo polityki blokowania, więc jako gest dobrej woli w stosunku do
    administratorów i użytkowników zdecydowałem uznać go za "zdatnego do
    użytku" ;). Przy czym pozostanie wśród bacznie obserwowanych adresów,
    mam nadzieję, że nie uaktywni się znowu. Podobną politykę zastosuję do
    pozostałych adresów, które spadną poniżej minimum wykazując stały
    trend malejący (oznaczający, że z adresu nie wychodzą nowe rozkazy,
    niezależnie, czy rzadko, czy często).

    Teraz, panowie ircoperatorzy, światła na Was. Chodzą słuchy na
    mieście, że jest duże zainteresowanie rozwiązaniem problemu, trzeba
    sobie tylko porozumieć co do paru szczegółów, na przykład takich, że
    RBL, który udostępnił efnet właśnie dlatego może pomóc, że jest pewnie
    RBLem właśnie - a nie listą kontrolerów i ich proxy (bo co to za
    pożytek, żeby zobaczyć się na liście, na której się jest w sposób dość
    oczywisty), a lista, którą otrzymaliście od nas przyda się na przykład
    po to, żeby samemu takim proxy się nie stać.

    Skoro już jestem, to jeszcze się odniosę do takiego cytatu "Rozumiesz?
    TPSA wprowadza takie rozwiazanie _wiedzac_, ze ono nie może być
    skuteczne." Jak rozumiem, konsekwentne przesuwanie się np. na
    senderbase z pozycji 1-3 przed blackholingiem na pozycje 5-7 obecnie
    (aktualnie 7.) to szczęście i zbieg okoliczności, coraz bardziej
    zaawansowane (technicznie) próby zdyskredytowania mechanizmu
    prawdopodobnie są spowodowane większym ostatnio mrozem i nudą, spadek
    średniego poziomu spamu na poziomie 30-40% to wynik gorszych skoków
    Małysza.

    Myślę, że, gdybym zapytał głośno ile osób może powiedzieć o sobie, że
    miało podobne "szczęście i zbieg okoliczności" poradzić sobie z
    podobnym problemem w podobnej skali i sytuacji było by nas ciut mało
    do dyskusji. Toteż pytał nie będę, w zamian za to proponuję jednak
    otworzyć oczy i głowy...I realnie patrzeć na dostępne każdemu z nas
    dane, narzędzia, wiedzę i doświadczenie (własne i współpracowników).

    Pozdrawiam,

    RJ

  • 82. Data: 2009-01-07 21:09:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    r...@g...com writes:

> [...]
    > pozostałych adresów, które spadną poniżej minimum wykazując stały
    > trend malejący (oznaczający, że z adresu nie wychodzą nowe rozkazy,

    Nic nie rozumiem. "Nie wychodza nowe rozkazy" jest warunkiem
    koniecznym do znalezienia sie "na granicy polityki blokowania"? To co
    jest warunkiem dostatecznym do znalezienia sie ponizej tej granicy?

    I czy ja sie wreszcie dowiem w jaki sposob "wychodza nowe rozkazy" z
    komputerow, ktore serwerami IRC w ogole nie sa?

    MJ
    PS. Oczywiscie ten "gest dobrej woli" jest calkowicie przypadkowo
    zbieżny w czasie z przyznaniem pewnemu klientowi "rabatu za brak
    dostępu do gimpa". 8-) 8-)

  • 83. Data: 2009-01-07 21:47:53
    Od: r...@g...com

    > Nic nie rozumiem. "Nie wychodza nowe rozkazy" jest warunkiem
    > koniecznym do znalezienia sie "na granicy polityki blokowania"? To co
    > jest warunkiem dostatecznym do znalezienia sie ponizej tej granicy?

    Pozycja w rankingu odzwierciedla w szczególności charakter ruchu i
    czas, który upłynął od ostatniego zarejestrowanego "rozkazu". Może być
    na przykład tak, że serwer przestaje być kontrolerem, i administrator
    melduje "job done". No, ale TP by nie była monopolistą, a ja
    podejrzliwym sukinsynem, gdybym w takie deklaracje wierzył. Więc
    czekam sobie spokojnie - jeżeli serwer dalej nic nie wysyła, spada w
    rankingu i po czasie, którym można sterować ustawiając "punkt
    odcięcia" na odpowiedniej wartości "score" spokojnie sam się
    odblokowuje. Jak już pisałem teraz polityka jest bardzo restrykcyjna,
    co wpływa między innymi na to, że czas, po którym "były" kontroler
    dojdzie do "punktu odcięcia" jest długi. Politykę zaostrza się, jeżeli
    chce się usunąć również kontrolery mniej aktywne (wysyłające coś np.
    rzadziej, niż co dwa tygodnie) - teoretycznie wtedy jest większe
    ryzyko reklamacji, natomiast oczka "packi" są małe i niewiele przez
    nie przechodzi. Sztuką jest uzyskanie kompromisu pomiędzy
    skutecznością, a poziomem potencjalnych zażaleń i reklamacji, w tym
    celu podczas testów weryfikujemy np. skuteczność blackholingu w
    zależności od różnych ustawień. Jak w Formule 1 zupełnie.

    > I czy ja sie wreszcie dowiem w jaki sposob "wychodza nowe rozkazy" z
    > komputerow, ktore serwerami IRC w ogole nie sa?

    A czy ja gdzieś pisałem, że botnety centralnie sterowane są tylko
    przez IRCa tudzież, że my tylko IRCem się zajmujemy? Różnie mogą,
    serwer może być http chociażby, aczkolwiek większość to jednak wciąż
    irc, większość kontrolerów w naszej bazie dotyczy irc, dlatego
    zatroskanym administratorom radzimy w pierwszej kolejności tego
    zobaczyć, czy irc stoi, czy powinien, i jakie towarzystwo się tam
    obraca.

    Generalnie wśród obserwowanych adresów są takie, które ruchem w miarę
    jednostajnym od pewnego momentu (zwykle ten moment następuje pewien
    czas po kontakcie z administratorem) "spadają" i takie, które
    utrzymują się na tym samym poziomie - trochę w górę, trochę w dół.
    Czekam, aż dojedzie świeża paczka logów, zobaczymy, jak to wygląda.

    >   MJ
    > PS. Oczywiscie ten "gest dobrej woli" jest calkowicie przypadkowo
    > zbieżny w czasie z przyznaniem pewnemu klientowi "rabatu za brak
    > dostępu do gimpa". 8-) 8-)

    Ci, którzy mnie znają wiedzą, że spolegliwość to moja główna cecha
    charakteru :D. Nie, nie ma zbieżności - w TP jest to tak
    zorganizowane, że konsultanci na pewnym poziomie mają sami prawo
    podejmować decyzje co do uznania reklamacji - uznanie reklamacji/
    uzyskanie rabatu jest decyzją takiej osoby, niekoniecznie wyrazem
    przyjętej polityki. Czasem decyzją z punktu widzenia TP pochopną lub
    błędną, ale nie jest powiedziane, że abonent TP nie ma prawa mieć
    dobrego dnia ;). Zresztą, co ja będę udowadniał, że nie jestem
    wielbłądem - jak znowu gimp poleci to sobie do tego posta wrócimy ;>

  • 84. Data: 2009-01-07 22:03:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello rafal,

    > Muszę powiedzieć, że jestem rozczarowany. Od ładnych siedmiu godzin
    > gimp.org jest dostępny bezpośrednio z sieci TP i pies z kulawą nogą
    > tego nie zauważył?

    A co? Mamy Jaśnie Pana po rękach całować za naprawienie tego, co się
    popsuło?

    Kanapeczkę poproszę. Przegryzę, bo jako abstynent Twojego "sukcesu"
    opić nie mogę.

    [... bufonada ...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 85. Data: 2009-01-07 23:01:55
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    r...@g...com wrote:
> [...]
    > oczywisty), a lista, którą otrzymaliście od nas przyda się na przykład
    > po to, żeby samemu takim proxy się nie stać.

    Gwoli ścisłości to zainteresowanie jest, bo szkoda użytkowników, ale listy
    żadnej nie dostaliśmy. I istotnie nie jesteśmy zbytnio zainteresowani listą
    kontrolerów, tylko listą adresów IP botów, które się do nas podłączają chcąc
    na wykorzystać jako C&C.
    Wcale nie jestem przekonany, że te adresy zawsze są w tym RBL-u, ale jeśli
    tak, to tym lepiej, chodzi od dwóch dni, to za pięć będziemy mieć zerową
    punktację w magicznej bazie.

    p.

  • 86. Data: 2009-01-07 23:22:21
    Od: r...@g...com

    On 7 Sty, 23:03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > A co? Mamy Jaśnie Pana po rękach całować

    Ja to sobie akurat potrafię wyobrazić, ale po takiej akcji na polipie
    byłbyś skończony ;D

    R.

  • 87. Data: 2009-01-07 23:35:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> writes:

    > Wcale nie jestem przekonany, że te adresy zawsze są w tym RBL-u, ale jeśli
    > tak, to tym lepiej, chodzi od dwóch dni, to za pięć będziemy mieć zerową
    > punktację w magicznej bazie.

    Tyle ze od tego, to sie powinno wszystko chyba zaczac...
    No ale nic, pozostaje miec nadzieje ze przynajmniej na tym sie moze
    nie skonczy, ale ustabilizuje, czego Wam wszystkim i sobie zreszta
    takze zycze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 88. Data: 2009-01-08 01:35:22
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Tyle ze od tego, to sie powinno wszystko chyba zaczac...

    Powinno, ale nie zaczęło, trudno. Może następnym razem.
    Za to na maile odpowiadają i są chętni współpracować, więc damy radę.

    p.

  • 89. Data: 2009-01-08 14:19:15
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    ru <t...@g...com> wrote:
    > No cóż, nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie jest (tak samo,
    > jak Ty nie jesteś w stanie udowodnić, że tak jest).

    Ale ja jestem.

    > Chciałęm tylko informację, jak w praktyce wyglądała ta "działalność"
    > mojego hosta, która uznana została za stwarzanie niebezpieczeństwa.

    Proszę, informacja o którą prosiłeś:

    "89.248.166.198",6667,"#xxx","PL","-","-","-",29073,
    "ECATEL","AS AS29073, Ecatel Network"
    "89.248.166.198",6667,"#c0d3d","PL","-","-","-",2907
    3,"ECATEL","AS AS29073, Ecatel Network"

    Raporty o kanałach, na których siedziały botnety (tylko z _jednego dnia_).

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 90. Data: 2009-01-08 14:43:33
    Od: ru <t...@g...com>

    On Jan 8, 3:19 pm, Tomasz Piłat <p...@i...pl> wrote:

> [...]
    3,"ECATEL","AS AS29073, Ecatel Network"

    > Raporty o kanałach, na których siedziały botnety (tylko z _jednego dnia_).

    Sigh, nie zrozumieliśmy się. Ja gdzieś tam na górze wspominałem, że ja
    *nie jestem* rootnode. Nienienie, proszę, ja mam hosta w OVH i to tam
    jest problem! Od początku to pisałem! ;-P Podawałem nawet mój numer
    zgłoszenia do TPCERTu (tam jest wszystko), ale dobra - niech będzie.
    Postnę publicznie tego IPka: 91.121.108.58.
    *To* jest adres, który jest podobnoż problemem.

    I tak jeszcze między nami, ktoś jednak w payload chyba zagląda, skoro
    nazwy kanałów są znane. ;-) Chyba, że z każdą siecią firmy te walczą
    ręcznie i przeszukują IRCd pod kątem "dziwnych" kanałów. ;-)

    W każdym razie, zdążyłem już z desperacji zaczepić na jednym z
    kontroleró^W^W^Wircu Andrzeja Karpińskiego (ktoś na wcześniej w wątku
    wspominał, że warto ;-)), który zdecydował się mi pomoc. Póki co,
    czekam na jakieś informacje, niemniej - Andrzeju - dziękuję. Po
    miesiącu w końcu światełko w tunelu.

    Pozdrawiam,
    --
    ru