  • 41. Data: 2008-12-31 19:34:02
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > No bez jaj. Raczej jest dosyć łatwo namierzalne to, jak ci wszystkie maszyny
    > (zarażone) z klasy /11 nagle usiłują się komunikowac z jednym /32 i
    > portem 6667 tegoż.

    Moment, problem jest z zarazonymi maszynami czy z tym /32? Jesli /32
    jest niewinny to moze nalezaloby wyciac tych zarazonych?

    Tyle ze zarazeni sa klientami, no jasne, klientow nie wypada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 42. Data: 2009-01-01 02:05:09
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008 14:33:25 +0100, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> wrote:
    > W sumie, punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia
    Punkt widzenia jest taki, że komunikacja botnetów zostanie zmodernizowana
    o jakiś SSL i wszystko wróci do normy. Może jeszcze jakiś protokół P2P
    zostanie zapożyczony do wyeliminowania centralnego punktu. Niezależnie od
    powyższych oczywiście takie praktyki spowodują, że botów ubędzie...w
    fantazjach zrodzonych w czyjejś naiwnej głowie. Będzie łatwiej tcpdumpować
    szyfrowane połączenia między dwoma botami, niż nieszyfrowane połączenia
    między botem a serwerem IRC. Zamiast wykorzystać czyjąś głupotę, że
    zdecydował się botnety opierać o IRC i usunąć tę osobę ze społeczeństwa,
    daje jej się jasny sygnał, że to nie był dobry pomysł i trzeba to zmienić.
    Fajne.

    > a w tym wypadku i doświadczenia.
    Tak, wyraźnie ktoś nie ma doświadczenia. Nie potrafi też się uczyć na
    cudzych błędach. Oprogramowanie P2P ma imponującą ilość funkcji
    zabezpieczających tylko i wyłącznie przed ograniczaniem/filtrowaniem
    połączeń przez różnych ISP - wszelkie próby ograniczania tego co można
    robić z łączem z Internetem (które nie jest łączem do tego co akurat
    operatorowi pasuje, jak niektórym się tutaj wydaje, tylko łączem z
    Internetem) prowadzą tylko do obejścia tych pomysłów, i zabezpieczenia się
    przed takimi próbami w przyszłości. Ciekawe komu najbardziej przypasuje
    stan rzeczy, gdy każdy pakiet wychodzący z komputera będzie routowany
    przez 2 inne losowe komputery, a wcześniej szyfrowany end-to-end. Będzie
    się wtedy fajnie wycinać różne /32 oraz wychwytywać w takiej sieczce
    pakiety odpowiedzialne akurat za komendy dla bota. Ale może to i lepiej...

    Zamiast odcinać /32 do których łączą się boty, lepiej odcinać /32 z
    których łączą się boty i interweniować u właściciela komputera, skoro już
    za trudne jest podejście indywidualne do wspomnianych dwóch dzieciaków i
    namierzenie skąd się łączą ci komendodawcy. Wątpię, żeby to były więcej
    niż dwie-trzy zahackowane maszyny po drodze. Ale spoko, sami do tego dojdą
    mędrcy od filtrów, bo tylko to im zostanie po takich akcjach - w końcu
    nikt nie porzuci łatwo zajęcia, które przynosi im pieniądze; zaczną je
    zwyczajnie wykonywać lepiej, skoro prościej przestało już wystarczać.

    (Jeszcze proponuję tak samo zacząć walczyć ze spamem - odcinać adresatów)

  • 43. Data: 2009-01-01 02:08:38
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008 14:47:59 +0100, ru <t...@g...com> wrote:
    > Póki co, spotkałem się raczej z tymi pierwszymi, czyli ci drudzy albo
    > siedzą cicho i liżą rany, albo po prostu jest ich mniej.
    Jest ich zdecydowanie mniej, bo IRC jest już raczej niszowym protokołem.
    Nie jest to w żadnym wypadku uzasadnienie, by wycinać serwery IRC, bo ktoś
    ich używa do wydawania komend botom. Zresztą jest to na dłuższą metę
    bezcelowe i skończy się tylko przedwczesną eutanazją IRC oraz ewolucją
    botnetów.

  • 44. Data: 2009-01-01 02:31:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Tyll <...@w...75.pl> writes:

> [...]
    > prościej przestało już wystarczać.
    >
    > (Jeszcze proponuję tak samo zacząć walczyć ze spamem - odcinać adresatów)

    Przeciez wiadomo ze kwestie spamu z neostrad TPSA moze zalatwic
    w mgnieniu oka - wystarczy odfiltrowac wychodzace tcp/25 (dokladnie
    tak samo jak robia to z portami "windowsowymi").

    Widocznie to nie o to chodzi. Watpie czy dla TPSA spam lub walka z nim
    ma jakiekolwiek znaczenie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2009-01-01 02:38:50
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 03:31:53 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Przeciez wiadomo ze kwestie spamu z neostrad TPSA moze zalatwic
    > w mgnieniu oka - wystarczy odfiltrowac wychodzace tcp/25 (dokladnie
    > tak samo jak robia to z portami "windowsowymi").
    Porty windowsowe nie mają praktycznie żadnego sensownego zastosowania.
    Port 25 jak najbardziej. W makroskali trudno jest rozsądnie wyciąć port 25
    (czyli ograniczyć do 5 różnych IP w skali 24 godzin).

    > Widocznie to nie o to chodzi. Watpie czy dla TPSA spam lub walka z nim
    > ma jakiekolwiek znaczenie.
    Na pewno ma, ale nieobsługiwanie tysięcy zgłoszeń o treści 'port 25 mi nie
    działa' ma widać większe ;)

  • 46. Data: 2009-01-01 10:09:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Thursday, January 1, 2009, 3:31:53 AM, you wrote:

    [...]

    > Przeciez wiadomo ze kwestie spamu z neostrad TPSA moze zalatwic
    > w mgnieniu oka - wystarczy odfiltrowac wychodzace tcp/25 (dokladnie
    > tak samo jak robia to z portami "windowsowymi").

    Bym chyba jaja urwał operatorowi za odcięcie mi portu 25 bez mojej
    zgody. Poza dziećmi neostrady z tej usługi korzystają normalni
    użytkownicy, korzystający z normalnych programów pocztowych.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2009-01-01 10:27:21
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Thu, 2009-01-01 at 11:09 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > zgody. Poza dziećmi neostrady z tej usługi korzystają normalni
    > użytkownicy, korzystający z normalnych programów pocztowych.

    Ale robisz to świadomie, więc możesz zadziałać i użyć portu 587 do
    nadawania poczty (dostęp wyłącznie po uwierzytelnieniu) lub powiedzieć
    operatorowi "wiem co robię i możecie mi urywać jaja jeśli zacznę
    rozsyłać spam, a teraz zdejmijcie mi filtr" - oczywiście wszystko
    automatycznie (po dodaniu czegoś do loginu ppp, kliknięciu w jakiś panel
    itp).
    I problemu nie ma - Tobie działa, dzieci neostrady spamu nie rozsyłają.

    Jacek

  • 48. Data: 2009-01-01 10:50:25
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Jacek Zapala napisała na pl.internet.polip:

> [...]
    > panel itp).
    > I problemu nie ma - Tobie działa, dzieci neostrady spamu nie

    To wszystko staje na głowie. Dostęp do Internetu ma być domyślnie
    dostępem do Internetu, a nie do HTTP i gg jak ktoś już powiedział. Jak
    ktoś sobie chce zablokować w panelu "niebezpieczne" porty to sobie tak
    może zrobić, ale to ma być opcja.

    Ciekawe że w multimo dzwonią do klientów rozsyłających spam i nie ma
    żadnych kretyńskich blokad.

    Na radiówce za to był natychmiastowy automatyczny ban na Internet i
    informacja w przeglądarce.

    Tylko tepsa ma użytkowników za idiotów.

    Marcin Kocur

  • 49. Data: 2009-01-01 12:11:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Thursday, January 1, 2009, 11:27:21 AM, you wrote:

    > Ale robisz to świadomie, więc możesz zadziałać i użyć portu 587 do

    Ale dlaczego mam "zadziałać" i kombinować jak koń pod górę? Mam
    ochotę/p[otrzebę użycia portu 25 do wysyłania poczty, to tego portu
    używam. To standardowy port.

    > nadawania poczty (dostęp wyłącznie po uwierzytelnieniu) lub powiedzieć
    > operatorowi "wiem co robię i możecie mi urywać jaja jeśli zacznę
    > rozsyłać spam, a teraz zdejmijcie mi filtr"

    Nie - to operator ma obowiązek się mnie grzecznie zapytać, czy sobie
    życzę blokady portu. To on jest dla mnie a nie ja dla niego.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2009-01-01 12:28:04
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 13:11:31 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale dlaczego mam "zadziałać" i kombinować jak koń pod górę? Mam
    > ochotę/p[otrzebę użycia portu 25 do wysyłania poczty, to tego portu
    > używam. To standardowy port.

    Mam ochotę nie używać pasów bezpieczeństwa, to nie używam?
    Ja tam uważam, że blokowanie wyjścia na port 25 z adresów dynamicznych
    byłoby całkiem sensowne (dotyczy to nie tylko TP, ale także innych ISP).
    A model funkcjonowania SMTP (praktycznie bez rozróżnienia komunikacji
    serwer-serwer i klient-serwer) już dawno stał się przestarzały.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O