  • 111. Data: 2009-01-01 22:53:47
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    futszaK wrote:

    > jak ktoś chce się uczyć administracji to powinien posiąść umiejętność
    > samodzielnego rozwiązywania tego typu problemów bez konieczności
    > kupowania stałego adresu IP

    Hm... z ciekawości, mógłbyś zaproponować jak zrobić *za darmo* działający
    serwer smtp wymieniający (=wysyłający i odbierający) pocztę ze światem
    posiadając jedynie komputer i neostradę?

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 112. Data: 2009-01-01 23:04:24
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Marcin Gryszkalis wrote:

    > Hm... z ciekawości, mógłbyś zaproponować jak zrobić *za darmo* działający
    > serwer smtp wymieniający (=wysyłający i odbierający) pocztę ze światem
    > posiadając jedynie komputer i neostradę?

    nie mógłbym powiedzieć, bo ja tego nie robiłem, znam kolesia (w wieku
    gimnazjalnym), który nie mogąc wyciągnąć od mamusi 10zł miesięcznie na
    publiczny adres IP, uruchomił gdzieś tunel i publiczny, stały adres IP
    dostał.

    może nie działało to szczególnie efektywnie, ale w przedmiotowym wypadku
    (ktoś ma ochote uczyć się w domu administrowania) znakomicie rozwiązuje
    problem ucząc kilku rzeczy na raz, a potem taki koleś pójdzie gdzieś do
    roboty i będzie mógł się pochwalić, jak samodzielnie potrafił
    rozwiązywać problemy

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 113. Data: 2009-01-01 23:12:59
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 22:11:31 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > Jest tu admin jednego z tych serwerow, ktory temu przeczy. Znaczy
    > Szymon Sokół kłamie, nie umie obsługiwać swojego serwera czy co?

    Dla ścisłości: nie twierdziłem, że jestem adminem tego serwera (wtedy bym
    kłamał), a jedynie, że stoi on w mojej (tzn. przeze mnie zarządzanej)
    serwerowni. U nas jest więcej niż jeden admin, y'know.

    Tym niemniej chętnie dowiedziałbym się dokładniej, jak zdefiniowany jest ten
    algorytm. Konkretnie zaś, co to znaczy "w ciagu ostatnich 15 min obslugiwaly
    botnet, ktory rozeslal spam, ktory pojawil sie w wiecej niz jednej sondzie
    na swiecie". Jak sprawdzane jest, że to właśnie z danego serwera IRC
    sterowany był dany botnet?

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 114. Data: 2009-01-01 23:24:57
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip ru <t...@g...com> wrote:
    > NIEMOŻLIWE!
    >
    > Wybacz, nie mogłem się powstrzymać. ;-)

    Nie rozumiesz, trudno, przeżyję...

    --
    ŁT

  • 115. Data: 2009-01-01 23:28:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Niebezpiecznie zblizasz sie do splonkowania.

    Jeżeli w jakimś stopniu ulży to Twoim frustracjom, to plonkuj.

    > Ze 100% pewnoscia wiesz, ze byly, ale niekoniecznie chodzilo o te
    > same.

    Mam na mysli serwer irc, jako takie, a nie tylko te wybrane, administrowane
    przez niektórych piszących w tym wątku.

    --
    ŁT

  • 116. Data: 2009-01-01 23:38:51
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Paweł Tyll <...@w...75.pl> wrote:
    > o jakiś SSL i wszystko wróci do normy. Może jeszcze jakiś protokół P2P
    > zostanie zapożyczony do wyeliminowania centralnego punktu. Niezależnie od
    > powyższych oczywiście takie praktyki spowodują, że botów ubędzie...w
    > fantazjach zrodzonych w czyjejś naiwnej głowie.

    Niewiątpliwie sposoby oraz techniki zarządzania botnetami ulegają dynamiecznie
    zmianom, ale ta kwestia zdaje się odbiega nieco od tematyki tego wątku.

    > Zamiast odcinać /32 do których łączą się boty, lepiej odcinać /32 z
    > których łączą się boty i interweniować u właściciela komputera, skoro już
    > za trudne jest podejście indywidualne do wspomnianych dwóch dzieciaków i
    > namierzenie skąd się łączą ci komendodawcy.

    Jest to najprostsze i najskuteczniejsze podejście. Przeważnie namierzenie
    własciciela botnetu nie jest tak bardzo banalne, a to z tego względu,
    że nie zawsze admin irc-serwera (np. takiego stojącego gdzieś daleko
    w egzotycznym zakamarku sieci) ma ochotę na współpracę lub kompetencje,
    aby cokolwiek sensownego zadziałać.

    --
    ŁT

  • 117. Data: 2009-01-01 23:39:53
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    > A jak usiądzie? 8-)

    Tam gdzię kończą się argumenty, tam zaczyna się czepialstwo w kwestii
    literówek?

    --
    ŁT

  • 118. Data: 2009-01-01 23:48:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 20:33:59 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > Bo nie o takim rozwiązaniu piszę. Piszę wyraźnie: "odcięcie mi portu
    > 25 bez mojej zgody".

    Na tyle, na ile śledzę różne wątki, to zdanie postmasterów i
    ludzi związanych z mordplikiem jest takie, że:

    a) 25/tcp ma być wycięty
    b) za wiedzą i zgodą użytkownika,
    c) ale domyślnie,
    d) a jeśli użytkownik potrzebuje dostępu, to może go sobie
    wyklikać/zażyczyć odblokowania.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 119. Data: 2009-01-01 23:49:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1> wrote:

    > Uważam że lepiej że coś w ogóle robią niż mieliby nie robić nic - należy
    > oddać TP (Konradowi?) wielki szacun za to, że w takiej organizacji jak
    > TP chciało mu się wykłócać z poszczególnymi szczeblami decyzyjnymi o
    > zgodę, pisać regulaminy/etc.

    Dokładnie. Nie sposób nie podpisać się pod powyższym. Z punktu widzenia
    administratora core-wanu, jest to rozwiązanie najlepsze.

    > Po drugie, w skali operatora utrzymanie w FIBach wszystkich routerów
    > paruset tysięcy /32'ek jest miłe jeśli jesteś akademickim badaczem,
    > być może jest też smutną przyszłością - ale na razie się po prostu
    > nie dzieje. Prościej zatem blokować teoretycznie łatwo identyfikowalne
    > źródła botnetów, czyli ich punkty kontaktowe (serwery IRC, cokolwiek),
    > niż klientów.

    Dochodzi jeszcze kwestia zarządzania tymi tysiącami zarażonych /32.
    Przecież to się dynamicznie zmienia z sekundy na sekundę. Cała nadzieja
    w nowych implementacjia BGP, gdzie oprócz "blackholowania" adresów
    IP, będzie można operować na "blackholowaniu" portów, protokołów itp.

    --
    ŁT

  • 120. Data: 2009-01-01 23:51:38
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2009, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wroted:

> [...]
    > że nie zawsze admin irc-serwera (np. takiego stojącego gdzieś daleko
    > w egzotycznym zakamarku sieci) ma ochotę na współpracę lub kompetencje,

    A czasem jest banalne, od lat wiodomo kto steruje, egzotyczny zakamarek
    sieci mieści się w USA, a i tak latami trwa wyegzekwowanie czegokolwiek:
    McColo. Spadek ilości krążącego w sieci spamu w czasie kiedy ten _jeden_
    dostawca był odcięty od sterowania botnetami szacuje się na 60%.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing