  • Data: 2009-04-18 11:33:47
    Temat: Re: (TP) Niechcemiś
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znaczy - robimy urzedowi (i przy okazji klientom) na zlosc?
    >
    > Watkodawcy radze zglosic sprawe do UKE, oni ostatnio sie zajmuja
    > wlasnie tym, ze TP woli placic niz zakladac telefony.
    > Mysle, ze gdyby ta kara to bylo nie 50 zl miesiecznie, tylko 500, to
    > zaraz by zalozyli. To jest w ustawie czy w rozporzadzeniu?

    Ja też pomyślałem o tym że TP boi się zarabiać.
    Boi się zarabiać na wydzierżawianiu swojej infrastruktury.
    Bo w ten sposób KTOŚ JESZCZE zrobi interes.
    A tak to PRZYNAJMNIEJ "ONI" nie zrobią (a że "my" też nie to inna sprawa).
    Skoro wolą płacić komuś 50PLN (ta kwota to uproszczenie - teraz będę
    wszystkim znajomym nie mającym starego przyłącza po dawnym telefonie,
    doradzał zlożenie wniosku o telefon i wybranie najdroższego planu
    taryfowego) niż brać od niego tę lub większą sumę to trudno.
    Może w tym szaleństwie jest metoda.
    Nie kłaść żadnej infrastruktury (bo inni też nie położą) a wsie
    internetyzować i telefonizować komórkowo (bo to droższe dla abonentów i
    więcej zapłacą za "mobilny" internet gdy nawet potrzebują tylko
    stacjonarnego).
    Poza tym mają w grupie kapitałowej coś takiego jak Orange Freedom Pro na 450
    MHz (i żadnej konkurencji na podobnym paśmie).
    Na razie działa to dobrze (tam gdzie już jest) i przy obecnej liczbie
    użytkowników.
    Z punktu widzenia usług dla obszarów wiejskich to może nie jest to decyzja
    głupia a w stylu Prezesa Ochódzkiego ("im droższy jest ten Miś...").
    Próbują zwijać interes regulowany a rozwijać sektor nieregulowany przez UKE.
    Na dodatek pasma 450 MHz nikomu udostępniać nie trzeba.
    Ciekawe tylko jak to jest gdy buduje się nowe osiedle mieszkaniowe.
    Deweloper okablowuje domy ale negocjuje z różnymi operatorami przyłączenie
    tego osiedla.
    Tu chyba nadal TP "jest chętna".
    Jest chetna tym bardziej, że to miasto i abonent ma większy wybór.
    No chyba że ma mniejszy i np deweloper wybierze jakąś Netię czy Dialog (kto
    da więcej korzyści prezesom firmy deweloperskiej) bo ci operatorzy
    stacjonarni na swoich kablach nikogo nie muszą puszczać BSA.
    I klient kupuje mieszkanko a tam tylko jedna firma.
    Administracja nie zgadza się na żadne anteny.
    Więc albo operator komórkowy (ciągle drogi) do internetu, albo "jedynie
    słuszny" operator stacjonarny.
    No i ewentualnie kablówka ("kiblówka") "własna" danego zarządcy (czasem tak
    jest jeszcze) z 10 programami analogowymi i zero usług dodakowych.
    Anteny sat i inne są VERBOTEN !
    Jak to pięknie widać u nas niewidzialną rękę rynku.
    Tylko czemu ta ręka to łapa w czarnej rękawiczce w gąbką nasączoną
    chloroformem i chce sięgać do naszych (konsumentów) gardeł.
    Bo jest to faktycznie "łapa rynku" ale wolny rynek ogranicza się do
    "podstolika" decydentów.
    Dla użytkownika jest to ciągle socjalizm.
    W zasadzie chyba w Polsce inny ustrój gospodarczy jest niemożliwy.
    Rządzący tak ustawiają prawo aby wolny rynek nie sięgał "dołów" za bardzo.
    W końcu to rządzący od wielu wieków wiedzą lepiej co "ojczyźnie służy".
    I dlatego ta ojczyzna od wieków tak wygląda.
    Każdy władca tej ziemi z mlekiem matki wysysa przekoannie że ineres można w
    Polsce robic jedynie rabunkowy, jakby swiat jutro się skończyc miał.
    Bo faktycznie jutro przyjdą "oni" (u nas zawsze wybory wygrywa opozycja) i
    będą lata chude.
    Czyli po co marnować czas na spelnianie obietnic z kampanii wyborczej, gdy
    niewdzięczny lud i tak tego nie doceni (a możem WŁAŚNIE DLATEGO że nikt nie
    próbuje spełniać to nigdy nie rządzi dwóch kadencji).
    Ale po co ryzykować skoro można tu i teraz zrobić tak żeby wszyscy byli
    zadowoleni (prócz konsumentów ale przecież "ktoś musi za to zapłacić" jak
    powiedział w radio pewien urzędnik zapytany czemu wprowadza się nowe
    obciążenia a właśnie wykryto kolejne marnotrawstwo - autentyczne, sam
    słyszałem).
    Czyli ten Niechcemiś wie co robi.
    Nie jest on wcale o małym rozumku i wie gdzie leży wcale nie małe conieco.
    vari