  • Data: 2017-08-12 12:38:44
    Temat: Re: TL474
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Aug 2017 11:24:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czy tak znacznie ...
    Jakieś 100% na starcie, i kolejne kiedy go wymieniasz z uwagi na krótszy
    okres eksploatacji niż reszty.

    > Ale ciekaw jestem ile by taki akumulatorek, powiedzmy typowy 12V 7Ah,
    > wytrzymal w charakterze bufora na 10A 100Hz.
    > Dzien, miesiac, rok ...
    No właśnie.

    > Mniejsza, niz ten w zasilaczu 500W do komputera :-)
    Raczej się mylisz. Z wzoru CU=It dla 5A, 25V i 10 ms wychodzi 2 mF. W
    praktyce, żeby kond. nie rozładowywać do zera, musi być o rząd wiekszy
    więc jakieś 20 mF/ 35V. Sporo :)

    > IMO niemal bez znaczenia - regulator i tak musi regulowac na biezaco i
    > dostosowac sie do parametrow w ukladzie, to sie dostosuje do zmiennego
    > napiecia samoczynnie :-)
    Koszt i skomplikowanie regulatora zależy od zakresu napięć wejściowych.
    Tak z grubsza. A najlepiej jek nie trzeba regulować, wtedy nie ma
    kosztów :)

    --
    Jacek
    I hate haters.