  • Data: 2011-01-12 00:31:49
    Temat: Re: TI MSP430 - spostrzeĹźenia z praktyki
    Od: john smith <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uruchamiając układy z różnymi procesorami MSP430 napotkałem podobne
    > problemy, ich rozwiązanie zajęło mi troszkę czasu, może komuś go
    > zaoszczędzę.

    > 1. Program nie uruchamiał się po włączeniu zasilania, jednak w trybie
    > debagowania, czy po resecie wszystko działało poprawnie.
    > 2. Jeśli procesor współpracuje z innymi układami, to układy te po
    > włączeniu zasilania często nie działały, jednak w trybie debagowania,
    > czy po resecie wszystko działało poprawnie.

    To są problemy wspólne dla mikrokontrolerów nie wyposażonych w układ
    resetu.
    Nie napisałeś z jakimi MSP430 są takie problemy. MSP430 najczęściej mają w
    obwodzie resetu układ BOR (opisany w slau144e.pdf), w rodzinie 1xx
    większość, w 2xx i wyższych wszystkie.
    Jest to nieprogramowalny element obwodu resetu i informuje o poprawnym
    napięciu Vcc.
    Całość jest tak skuteczna, że jak testowałem resetowanie MSP430F2274 z
    zasilacza laboratoryjnego _po_odłączeniu_programatora_ zasilanego z USB to
    układ wstawał za każdym razem.
    Trzeba pamiętać, wejścia MSP zabezpieczane przed ESD diodami i gdy
    napięcie VCC jest mniejsze od napięcia programatora, to może tam popłynąć
    pasożytniczy prąd który może zasilić MSP430 i zrobić inne kłopoty.

    W części układów MSP430 jest jeszcze SVS, bardziej złożony i już
    programowany nadzorca napięcia zasilającego.
    K.