  • 1. Data: 2009-09-04 16:58:46
    Temat: [TECH] - sruby, wydechy
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Hi,

    Coby moj sporciak lepiej gadal nabylem droga kupna wydechy, ktore mialem
    zamiar dzisiaj zamontowac. Niestety, nie udalo sie z powodu niemoznosci
    odkrecenia srub, ktorymi jest przykrecony tlumik.
    W zwiazku z tym rodza sie nastepujace pytania:
    a) czy nalezy czyms potraktowac te sruby? jakas chemia?
    b) moze tylko odpowiedni iloczy sila x ramie ?
    c) a moze te sruby sa czym zabezpieczane przed odkreceniem (jakas chemia?)
    d) czy mozliwe, zeby az tak sie zapiekly (c.a. 2000 km) czy tez sa az
    tak mocno dokrecane?

    Wiem ze problem lamerski ale nie mialem okazji dotychczas grzebac
    powaznie w technice motoryzacyjnej i stad takie trywialne problemy i
    pytania. A boje sie uzyc zbyt duzej silyxramie zeby czego nie ukrecic.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2009-09-04 18:32:18
    Temat: Re: [TECH] - sruby, wydechy
    Od: "Swiety Jimmie" <j...@m...org>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci
    > Hi,
    >
    > Coby moj sporciak lepiej gadal nabylem droga kupna wydechy, ktore mialem
    > zamiar dzisiaj zamontowac.

    Jakie? (z ciekawosci pytam)

    > Niestety, nie udalo sie z powodu niemoznosci odkrecenia srub, ktorymi jest
    > przykrecony tlumik.
    > W zwiazku z tym rodza sie nastepujace pytania:
    > a) czy nalezy czyms potraktowac te sruby? jakas chemia?

    WD40

    > b) moze tylko odpowiedni iloczy sila x ramie ?

    Po odczekaniu kilkunastu minut od WD40 wlasnie to.

    > c) a moze te sruby sa czym zabezpieczane przed odkreceniem (jakas chemia?)

    Moze Loctite. Ale watpie.

    > d) czy mozliwe, zeby az tak sie zapiekly (c.a. 2000 km) czy tez sa az tak
    > mocno dokrecane?

    Mozliwe ze sie mocno zapiekly. Sruby przy wydechu lubia sie zapiekac.
    Drugie klopotliwe miejsce to oska tylnego kola. Ilez sie trzeba bylo
    namocowac zeby ja wybic za pierwszym razem. Rozruszaj ja kiedys przy okazji
    zanim sie porzadnie zapiecze.

    Pozdr,
    Swiety Jimmie, Lodz
    IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
    www.jimmie.motocykle.org

  • 3. Data: 2009-09-04 19:10:52
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Swiety Jimmie wrote:

    > Jakie? (z ciekawosci pytam)

    Takie cos, http://tinyurl.com/l6v9ss
    cena bardzo atrakcyjna, wygladaja dobrze, ciekawe jak beda gadaly
    przyszly ze stanow po 2 tygodniach

    Dzieki za rady, bede walczyc ze srubami

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 4. Data: 2009-09-05 13:10:28
    Temat: Re: [TECH] - sruby, wydechy - ciag dalszy
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Laphroaig wrote:
    > Coby moj sporciak lepiej gadal nabylem droga kupna wydechy, ktore mialem
    > zamiar dzisiaj zamontowac. Niestety, nie udalo sie z powodu niemoznosci
    > odkrecenia srub, ktorymi jest przykrecony tlumik.

    Udalo mi sie odkrecic te srube WD40 + porzadny, wygiety klucz oczkowy)

    Pojawil sie jednak nowy problem: uszczelka o dziwnej konstrukcji.
    Nie wiem jak sa zbudowane inne tlumiki, ale w tym (oryginalny i nowy
    maja tak samo) ok 5-10 cm od konca (tego od strony cylindrow) jest
    kawalek rurki (prostopadle do tlumika), ktora tlumik jest podlaczony do
    carnych rurek (ok 2cm srednicy), ktore wracaja do silnika.
    http://www.vtwinmfg.com/WebPics/30/30-0359.jpg

    To polaczenie (tlumik z tymi rurkami) jest uszczelnine taka dziwna
    uszczelka. Po demontazu starego tlumika troche sie chyba zniszczyla ale
    teraz to wyglada jak pierscien (ok 3-4mm)a na koncu cos jak siatka ?
    Nie wiem jak to dokladnie opisac. Wtajemniczenie pewnie wiedza o co chodzi.
    No i pytanie. Skad wziac taka uszczelke?, czy zalozenie tej lekko
    zuzytej wystarczy?

    No i po co ten tlumik jest podlaczonydo tego czegos? jakis powrot spalin?
    Sorry za lamerskie pytania ale jak wspominalem wczesniej nie jestem
    mistrzem mechanikiem :(

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 5. Data: 2009-09-05 13:22:46
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Laphroaig pisze:

> [...]
    > Nie wiem jak to dokladnie opisac. Wtajemniczenie pewnie wiedza o co chodzi.
    > No i pytanie. Skad wziac taka uszczelke?, czy zalozenie tej lekko

    Zaloz stara i sie nie boj nic.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 6. Data: 2009-09-05 13:30:30
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:

    > Zaloz stara i sie nie boj nic.

    dzieki

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 7. Data: 2009-09-05 13:34:50
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Laphroaig pisze:
    > Laphroaig wrote:

    > No i po co ten tlumik jest podlaczonydo tego czegos?

    Takie cos ?

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?View
    Item&_rdc=1&item=350246656245

    To polaczenie dwoch tlumikow i jednoczesnie ich mocowanie. Dawniej HD
    mialy wydechy polaczone na wysokosci cylindrow ale slabo to wygladalo.
    Potem zrobili takie ukryte polaczenie.

  • 8. Data: 2009-09-05 13:50:32
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:

> [...]
    >

    > To polaczenie dwoch tlumikow i jednoczesnie ich mocowanie. Dawniej HD
    > mialy wydechy polaczone na wysokosci cylindrow ale slabo to wygladalo.

    o wlasnie takie cus :). rzeczywiscie , przypominam sobie to stare
    polaczenie. Kiepsko to wygladalo. Nawet sie zastanawialem, dlaczego u
    mnie tego nie ma :). Dzieki za wyjasnienia

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 9. Data: 2009-09-05 18:14:29
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:

    > To polaczenie dwoch tlumikow i jednoczesnie ich mocowanie. Dawniej HD
    > mialy wydechy polaczone na wysokosci cylindrow ale slabo to wygladalo.
    > Potem zrobili takie ukryte polaczenie.

    Ja pierdziu!!!!
    Wlasnie zrobilem probe generalna. O w morde!, ale dudni!
    Ciekawe co na to sasiedzi.
    Na wszelki wypadek stare wydechy zostawie ;)

    Ale mam pytanie odnoscie w/w polaczenia tlumikow i wspomnianej
    wczesciej uszczelki. Mam wrazenie, ze jedna z tych uszczelek moze byc
    nie halo. Jako ze nie demontowalem calego wydechy lecz tylko tlumiki, to
    zalozenie i tej usczelki bylo dosyc trudne (caly zestaw dosyc sztywny i
    unimozliwial swobodne manewrowanie).
    Jakie moga byc skutki ewentualnej nieszczelnosci na tym polaczeniu
    dwoch tlumikow?

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 10. Data: 2009-09-05 18:45:17
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Laphroaig pisze:

    > Jakie moga byc skutki ewentualnej nieszczelnosci na tym polaczeniu
    > dwoch tlumikow?

    Wydech moze lapac "lewe powietrze" i efektownie strzelac przy schodzeniu
    z obrotow. Chociaz niby we wtryskowcu nie powinien ale moze sie jednak
    zdarzyc. Dopalanie niespalonego paliwa w wydechu nieladnie odbarwi Ci
    chrom na nowiutkich tlumikach.